Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Development and awakening activities
Educational and motivational activities
Final year pre-service teacher
Formative and pre-cognitive learning services
Initial teacher education
Initial teacher training
PTT
Pre-service teacher
Pre-service teacher education
Pre-service teacher training
Preservice teacher

Translation of "pre-service teacher education " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
pre-service teacher training [ PTT | pre-service teacher education | initial teacher training | initial teacher education ]

formation initiale à l’enseignement [ formation initiale de l'enseignant | formation initiale des enseignants | formation initiale des maîtres ]


preservice teacher [ pre-service teacher ]

enseignant en formation initiale [ maître en formation initiale ]


final year pre-service teacher

étudiant en classe terminale de formation des enseignants


formative and pre-cognitive learning services | educational and motivational activities | development and awakening activities

services de formation et d'éveil
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- ensuring that teachers’ initial education, induction and ongoing professional development are coordinated, coherent, adequately resourced and quality assured; and improving the supply, quality and take-up of in-service teacher education.

- l'organisation de la formation initiale, de l'initiation et du perfectionnement professionnel continu des enseignants de manière telle qu'ils soient coordonnés, cohérents, dotés d'un financement suffisant et soumis à une assurance qualité, ainsi que l'amélioration de l'offre de formation en cours d'emploi, de sa qualité et de son utilisation.


ensuring that teachers’ initial education, induction and ongoing professional development are coordinated, coherent, adequately resourced and quality assured; and improving the supply, quality and take-up of in-service teacher education.

l’organisation de la formation initiale, de l’initiation et du perfectionnement professionnel continu des enseignants de manière telle qu’ils soient coordonnés, cohérents, dotés d’un financement suffisant et soumis à une assurance qualité, ainsi que l’amélioration de l’offre de formation en cours d’emploi, de sa qualité et de son utilisation.


The communication highlights a wide disparity in the standards and practices of teacher education between different EU countries, such as in the minimum annual time allocation for compulsory in-service training, as well as support and supervision for new teachers.

La communication souligne qu’il existe de fortes disparités en matière de normes et de pratiques d’éducation des enseignants entre les pays de l’UE, notamment en ce qui concerne le temps minimal affecté annuellement à la formation continue obligatoire ainsi que le soutien et la supervision destinés aux nouveaux enseignants.


30. Underlines the need for better statistics on teacher training across the Union, in order to encourage the sharing of information, greater cooperation and the exchange of best practice; proposes that the Member States, in cooperation with the Commission, put in place systems that ensure comparative data is readily available on teacher education across pre-school, primary and secondary education;

30. souligne la nécessité de disposer de statistiques plus pertinentes sur les études et la formation des enseignants dans toute l'Union, de manière à encourager le partage d'informations, une coopération accrue et l'échange des meilleures pratiques; propose que les États membres, en coopération avec la Commission, mettent sur pied des systèmes qui garantissent la disponibilité de données comparables relatives aux études et à la formation des enseignants aux niveaux de la maternelle, du primaire et du secondaire;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
H. whereas more than 80% of primary school teachers and 97% of pre-school teachers in the Union are women, while in secondary education the equivalent figure is only 60%,

H. considérant que, dans l'Union, les femmes représentent plus de 80 % des enseignants du primaire et 97 % des enseignants de maternelle, alors qu'elles ne sont que 60 % dans le secondaire,


6. Stresses the need for increased transnational dialogue and exchanges of experience, especially in the provision and effectiveness of continuing professional development in the field of pre-school, primary and secondary teacher education;

6. souligne qu'il faut accroître le dialogue et les échanges d'expériences transnationaux, notamment en ce qui concerne l'organisation et l'efficacité du perfectionnement professionnel continu des enseignants de maternelle, du primaire et du secondaire;


30. Underlines the need for better statistics on teacher training across the Union, in order to encourage the sharing of information, greater cooperation and the exchange of best practice; proposes that Member States, in cooperation with the Commission, put in place systems that ensure comparative data is readily available on teacher education across pre-school, primary and secondary education;

30. souligne la nécessité de disposer de statistiques plus pertinentes sur les études et la formation des enseignants dans toute l'Union, de manière à encourager le partage d'informations, une coopération accrue et l'échange de bonnes pratiques; propose que les États membres, en coopération avec la Commission, mettent sur pied des systèmes qui garantissent la disponibilité de données comparables relatives aux études et à la formation des enseignants aux niveaux de la maternelle, du primaire et du secondaire;


H. whereas more than 80% of primary school teachers and 97% of pre-school teachers in the EU are women, while in secondary education the equivalent figure is only 60%,

H. considérant que, dans l'Union européenne, les femmes représentent plus de 80 % des enseignants du primaire et 97 % des enseignants de maternelle, alors que leur participation tombe à moins de 60 % dans le secondaire,


In order to enable teacher education systems to meet those challenges, better coordination is required between the various strands of teacher education — from initial education, through additional early career support (‘induction’ ) to in-service professional development.

Pour que les systèmes de formation des enseignants permettent de relever ces défis, une meilleure coordination des différentes branches de la formation des enseignants — de la formation initiale au perfectionnement professionnel en cours d'emploi, en passant par un accompagnement supplémentaire en début de carrière [l'«initiation» ] — est indispensable.


All Member States perceive a need to increase the quality of their education and training systems. This applies to the quality of the learning process both for young people and for adults; to the quality of the teaching process, with the implications for initial and in-service teacher training and of support to teachers and trainers dealing with disadvantaged groups or with adults; and to the quality of the instruments and teaching materials available to help people learn.

Tous les États membres jugent nécessaire de relever la qualité de leurs systèmes d'éducation et de formation, à savoir: la qualité du processus d'apprentissage tant pour les jeunes que pour les adultes; la qualité du processus d'enseignement (avec ce que cela implique au niveau de la formation initiale et continue des enseignants, ainsi que du soutien à apporter aux enseignants et aux formateurs s'occupant des groupes défavorisés ou des adultes); et la qualité des outils et du matériel pédagogiques disponibles.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'pre-service teacher education' ->

Date index: 2023-12-22
w