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Brake force limiter
Brake force limiting device
Brake proportioning device
Central freight traffic control
Centralised control of freight traffic
IOBC
Integrated control of freight traffic
Integrated freight traffic control
Load proportioning brake control
PID
PID control system
PID controller
Pid
Proportional - integral - derivative
Proportional integral controller
Proportional integral derivative controller
Proportional integrated derivative control system
Proportional-integral-differential controller
Proportional-plus-integral controller
Two-term controller

Translation of "proportional integral controller " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
proportional integral controller

régulateur proportionnel intégral


proportional-plus-integral controller | two-term controller

régulateur proportionnel et intégral


proportional-integral-differential controller [ PID controller ]

régulateur proportionnel-intégral-différentiel [ régulateur PID ]


proportional integrated derivative control system [ PID control system ]

système de régulation proportionnelle, intégrale et dérivée [ système de régulation PID ]


proportional-plus-integral controller

régulateur proportionnel et intégral


proportional integral derivative controller

régulateur proportionnel intégral dérivé


central freight traffic control | centralised control of freight traffic | integrated control of freight traffic | integrated freight traffic control

gestion centralisée du trafic marchandises | gestion intégrée du trafic marchandises


load proportioning brake control | brake proportioning device | brake force limiting device | brake force limiter

correcteur de freinage | dispositif de correction de force de freinage | répartiteur de freinage | limiteur de force de freinage | compensateur | compensateur de freinage | compensateur de force de freinage | modulateur de pression de freinage


proportional - integral - derivative | PID | pid

de type PID


International Organization for Biological and Integrated Control of Noxious Animals and Plants [ IOBC ]

Organisation internationale de lutte biologique et intégrée contre les animaux et les plantes nuisibles (1) | Organisation internationale de lutte biologique et intégrée (2) [ OILB ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
52. Commends the cooperation with the European Union on the fight against organised crime and terrorism and welcomes the agreements on judicial and police cooperation signed with neighbouring countries; welcomes the conclusion of an operational agreement between the country and Europol in order to significantly facilitate the exchange of analytical data and improve the fight against organised crime and terrorism; notes the Act of Systematisation and the changes it introduces into the Organised Crime Department of the Ministry of Interior to improve its functionality and integration into the national and international criminal investiga ...[+++]

52. se félicite de la coopération avec l'Union en matière de lutte contre la criminalité organisée et le terrorisme et salue les accords relatifs à la coopération judiciaire policière signés avec les pays voisins; salue la conclusion d'un accord opérationnel entre le pays et Europol, qui devrait grandement faciliter l'échange de données analytiques et améliorer la lutte contre la criminalité organisée et le terrorisme; prend note de l'acte de systématisation et des modifications qu'il introduit dans le département de lutte contre la criminalité organisée du ministère de l'intérieur en vue d'améliorer sa fonctionnalité et son intégration dans le système national et international de renseignement en matière d'enquête pénale; salue le nouve ...[+++]


7. Reiterates the importance of specific, verifiable objectives associated with adequate financial means for implementation of the Europe 2020 strategy and the integrated guidelines to reduce youth unemployment; emphasises, therefore, that the Member States in their National Reform Programmes should commit themselves to raising the employment rate for young people between the ages of 15 and 25 by 10% by 2014; to increase the youth employment rate (for those not in education) to 75% by 2020; notes that, since some 35% of all jobs that will become available between now and 2020 will require high qualifications combined with the ability ...[+++]

7. rappelle l'importance d'objectifs concrets et vérifiables associés à des moyens financiers adéquats lors de la mise en œuvre des lignes directrices intégrées de la stratégie Europe 2020 pour faire baisser le chômage des jeunes; souligne donc que les États membres, dans leurs programmes nationaux de réforme, doivent s'engager à faire augmenter de 10 % le taux d'emploi des jeunes de 15 à 25 ans d'ici 2014 et à porter le taux d'emploi des jeunes (qui ne suivent pas une formation) à 75 % d'ici 2020; relève que, étant donné que d'ici 2020, environ 35 % de tous les emplois exigeront une qualification élevée et une capacité d'adaptation et d'innovation, l'objectif fixé dans la stratégie Europe 2020, consistant à faire passer la part des 30-34 ...[+++]


The Court, however, has once again delivered an unfavourable opinion on the legality and regularity of the bulk of EU expenditure transactions. This applies primarily to expenditure under the common agricultural policy that is not subject to the integrated administration and control system – IACS for short – and to expenditure on structural measures and internal policies and to a considerable proportion of expenditure on external a ...[+++]

Cependant, la Cour formule de nouveau une opinion défavorable concernant la légalité et la régularité de la majeure partie des dépenses de l'UE, à savoir principalement la part des dépenses agricoles qui n'est pas couverte par le système intégré de gestion et de contrôle (SIGC), les politiques structurelles, les politiques internes et une part substantielle des actions extérieures.


80. Deeply regrets the minimal impact of European assistance for structural reform of agriculture in the candidate countries; considers that the current situation is unacceptable and is seriously harming the enlargement process and the image of enlargement in the EU; calls on the Commission to prioritise the structural adaptation of agriculture in candidate countries by giving adequate financial help to farmers faced with the challenges of integration, while ensuring that adequate controls are in place and that control structures and administrative cos ...[+++]

80. regrette profondément l'impact minimal de l'assistance européenne sur la réforme structurelle de l'agriculture dans les pays candidats; considère que la situation actuelle est inacceptable et porte préjudice au processus d'élargissement et à l'image de l'élargissement au sein de l'UE; invite la Commission à se pencher en priorité sur l'adaptation structurelle de l'agriculture dans les pays candidats en accordant une aide financière appropriée aux agriculteurs confrontés aux défis de l'intégration, tout en garantissant que des contrôles appropriés ont été mis en place et que les structures de contrôle et les coûts administra ...[+++]


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78. Deeply regrets the minimal impact of European assistance for structural reform of agriculture in the candidate countries; considers that the present situation is unacceptable and is seriously harming the enlargement process and the image of enlargement in the EU; calls on the Commission to prioritise the structural adaptation of agriculture in candidate countries by giving adequate financial help to farmers faced with the challenges of integration, while ensuring that adequate controls are in place and that control structures and administrative cos ...[+++]

78. regrette profondément l'impact minimal de l'assistance européenne sur la réforme structurelle de l'agriculture dans les pays candidats; considère que la situation actuelle est inacceptable et porte préjudice au processus d'élargissement et à l'image de l'élargissement au sein de l'UE; invite la Commission à se pencher en priorité sur l'adaptation structurelle de l'agriculture dans les pays candidats en accordant une aide financière appropriée aux agriculteurs confrontés aux défis de l'intégration, tout en garantissant que des contrôles appropriés ont été mis en place et que les structures de contrôle et les coûts administra ...[+++]


Based upon the assumption that integrated administrations use around 30% of their tax audit staff on auditing VAT, (which some of these Member States have indicated), the total number of VAT auditors in the Community could be calculated at about 30.000. This is around 8% of the total staff of tax administrations (See figure 1 for the proportion of officials engaged in on the spot VAT control per Member State.)

En supposant que les administrations intégrées affectent environ 30 % de leur personnel de contrôle à la TVA (comme l'ont indiqué certains États membres), le nombre total de contrôleurs de la TVA dans la Communauté peut être évalué à environ 30 000, c'est-à-dire approximativement 8 % de l'ensemble du personnel des administrations fiscales (voir graphique 1 concernant la proportion de fonctionnaires du fisc effectuant des contrôles de TVA sur place dans chaque État membre).


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