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Educate on hospitality principles
Educate on music principles
Explain hospitality principles
Provide instruction on hospitality principles
Provide instruction on music principles
Provide instruction on tourism principles
Teach hospitality principles
Teach music principles
Teach tourism principles
Teach travel practices
Teaches tourism principles
Teaching music principles

Traduction de «provide instruction on tourism principles » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
teach travel practices | teaches tourism principles | provide instruction on tourism principles | teach tourism principles

enseigner les principes du tourisme


provide instruction on music principles | teaching music principles | educate on music principles | teach music principles

enseigner les principes de la musique


educate on hospitality principles | provide instruction on hospitality principles | explain hospitality principles | teach hospitality principles

enseigner les principes de l'hôtellerie et de la restauration
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
18. Underlines the importance of a Council decision on adopting the ‘European tourism quality principles’ recommendation, in order to help tourism service providers promote the quality of their services and strengthen consumer confidence;

18. souligne l'importance d'une décision du Conseil sur l'adoption de la recommandation sur les principes de qualité du tourisme européen, en vue d'aider les prestataires de services touristiques à promouvoir la qualité de leurs services et à renforcer la confiance des consommateurs;


The appellant claims that there has been an infringement of the general principles of equality, freedom of establishment, free movement of workers and freedom to provide services, the principle of proportionality, Articles 14, 15, 16, 20, 21, 51 and 52 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union, Articles 45, 49, 51, 56 and 57 of the Treaty on the Functioning of the European Union and the right to education and instruction, and an error in la ...[+++]

Le requérant allègue une méconnaissance des principes généraux d’égalité, de la liberté d’établissement, de la libre circulation des travailleurs, de la libre prestation de services, du principe de proportionnalité, des articles 14, 15, 16, 20, 21, 51 et 52 de la Charte des droits fondamentaux de l’Union européenne, des articles 45, 49, 51, 56 et 57 du Traité sur le Fonctionnement de l’Union européenne, du droit à l’éducation et à l’instruction, ainsi qu’une erreur de droit et un excès de pouvoir.


4. An order granting legal aid may specify an amount to be paid to the lawyer instructed to represent the person concerned or fix a limit which the lawyer's disbursements and fees may not, in principle, exceed. It may provide for a contribution to be made by the person concerned to the costs of the proceedings, having regard to his financial situation.

4. L'ordonnance accordant l'aide juridictionnelle peut déterminer un montant qui sera versé à l'avocat chargé de représenter l'intéressé ou fixer un plafond que les débours et honoraires de l'avocat ne pourront, en principe, pas dépasser. Elle peut prévoir une contribution de l'intéressé aux frais de l'instance, en tenant compte de sa situation économique.


No precise and formally binding instructions or guidance have been provided by the Commission on how the partnership principle should be applied in practice. This leaves the actual interpretation on how to comply with Article 11 to the authorities of the Member States and thus the implementation of the partnership principle reliant on domestic traditions and practices.

La Commission n'a pas donné d'instructions claires et officiellement contraignantes ni d'indications sur la manière dont le principe du partenariat devrait être appliqué dans la pratique, ce qui laisse aux autorités des États membres le soin d'interpréter, dans les faits, la manière dont ils doivent se conformer aux dispositions de l'article 11 et d'appliquer le principe de partenariat en fonction de traditions et de pratiques nationales.


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Such recognition of their European vocation could create a similar dynamic to that created by the success of the European Capitals of Culture, which act as a catalyst for local development and tourism by implementing an ambitious and attractive annual cultural programme on a European scale.[11] This experiment may also be extended to cover those regions forming part of the 'Natura 2000' network, which cover more than 17 % of European territory and are areas of interest for tourism, provided that the principles of conservation ...[+++]

Cette reconnaissance de leur vocation européenne est susceptible de créer les mêmes dynamiques que l'expérience réussie des «Capitales européennes de la Culture» qui agissent comme un catalyseur pour le développement local et le tourisme en mettant en œuvre tous les ans un programme culturel ambitieux et attractif à l’échelle européenne[11]. Cette expérience peut être également étendue aux régions faisant partie du réseau «Natura 2000», qui couvrent plus de 17 % du territoire européen et constituent des zones d'intérêt pour le tourisme, pour autant que soient respectés les principes de conservation ...[+++]


In accordance with the objectives set out above, and taking full account of the new institutional framework provided by the Lisbon Treaty, the European Commission is convinced that a number of European or multinational actions can be carried out while respecting the principle of subsidiarity defined by the Treaty and the competence of the Member States in the field of tourism.

Conformément aux objectifs énoncés ci-dessus, et en prenant pleinement en compte le nouveau cadre institutionnel fourni par le traité de Lisbonne, la Commission européenne est convaincue qu’un certain nombre d’actions de dimension européenne ou plurinationale peuvent être menées, tout en respectant le principe de subsidiarité défini par le traité et les compétences des États membres en matière de tourisme.


2. Food business operators shall decide the appropriate sampling frequencies, except where Annex I provides for specific sampling frequencies, in which case the sampling frequency shall be at least that provided for in Annex I. Food business operators shall make this decision in the context of their procedures based on HACCP principles and good hygiene practice, taking into account the instructions for use of the foodstuff.

2. Les exploitants du secteur alimentaire décident des fréquences d'échantillonnage appropriées à appliquer, sauf lorsque l'annexe I prévoit des fréquences particulières. Dans ce cas, la fréquence d'échantillonnage sera au moins celle prévue à l'annexe I. Les exploitants du secteur alimentaire prennent cette décision dans le cadre de leurs procédures fondées sur les principes HACCP et les bonnes pratiques d'hygiène, en tenant compte des instructions concernant l'utilisation des denrées alimentaires.


Nevertheless, the Treaties provide no specific legal base for a Community policy on tourism, despite the fact that our Parliament has been calling for such a policy for a considerable amount of time in order to give the Community major scope for intervention whilst respecting the principle of subsidiarity.

Pourtant, il n'existe pas de base juridique spécifique pour une politique communautaire du tourisme dans les traités, même si notre Parlement plaide en faveur d'une telle politique depuis fort longtemps afin d'assurer à la Communauté d'importants domaines d'intervention dans le respect du principe de subsidiarité.


In responding to this request the Commission tends to recall the principle of subsidiarity which is the bottom line for all initiatives, since the Treaties provide no legal basis for tourism.

La réponse de la Commission à cette demande tend tout d'abord à rappeler le principe de subsidiarité qui représente la donnée de fond de toute initiative, étant donné que les traités n'ont pas prévu une base juridique pour le tourisme.


8. Notes the Secretary-General's statement that at present no disciplinary proceedings are pending within Parliament's administration; welcomes the fact that on 1 December 1999, i.e. even before the deliberations on the discharge for 1998, the Bureau, at the proposal of the Secretary-General, started an administrative inquiry; notes the Bureau decision of 13 June 2000, in connection with the Frederiksen case, not to seek redress as provided for by Article 22 of the Staff Regulations; notes that this decision is based on the consideration that the administrative inquiry did not reveal evidence of "serious misconduct" by individuals as ...[+++]

8. prend acte de la communication du Secrétaire général selon laquelle, à l'heure actuelle, nulle procédure disciplinaire n'est en cours au sein de l'administration du Parlement; se félicite que, dès le 1 décembre 1999, c'est-à-dire dès avant les délibérations sur la décharge 1998, le Bureau, sur proposition du Secrétaire général, ait engagé une enquête administrative; prend acte de la décision du Bureau, prise le 13 juin 2000, en vertu de laquelle, dans le contexte de l'affaire Frederiksen, ...[+++]




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'provide instruction on tourism principles' ->

Date index: 2022-01-01
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