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Rail freight services provider
Rail freight transport
Rail freight transportation
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Slipper guide
TEN-RF
TERFN
Trans-European Rail Freight Network

Translation of "rail freight " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
rail freight services provider

fournisseur de services marchandises ferroviaires




rail freight corridor

corridor de fret ferroviaire | corridor de fret


freight rail transportation [ freight rail transport | rail freight transport | rail freight transportation ]

transport ferroviaire de marchandises


freight corridor | freight freeway | rail freight corridor

corridor de fret ferroviaire


freight freeway | rail freight freeway

corridor de fret | couloir de circulation libre | freeway de fret


Trans-European Rail Freight Network | TEN-RF [Abbr.] | TERFN [Abbr.]

réseau ferroviaire trans-européen pour le transport de marchandises | Réseau transeuropéen de fret ferroviaire | réseau trans-européen de fret ferroviaire | RTEFF [Abbr.] | RTFF [Abbr.]


manage freight-related financial documentation | overseeing freight-related financial documentation | control freight-related financial documentation | oversee freight-related financial documentation

surveiller la documentation financière liée au fret




catapult guide rail (1) | slipper guide (2) | guide rail (3) | rail slot (4)

rail de guidage de la catapulte (1) | rail de guidage (2) | glissière (3)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The proposed extensions also improve the overall interconnectedness of the rail freight corridors set up to form a European rail network for competitive freight, in particular by providing a direct connection between the North Sea-Baltic rail freight corridor and the Rhine-Danube corridor in the Czech Republic.

Les extensions proposées améliorent également l'interconnexion globale des corridors de fret ferroviaire mis en place en vue de former un réseau ferroviaire européen pour un fret compétitif, en particulier en prévoyant une connexion directe entre le corridor de fret ferroviaire «mer du Nord — mer Baltique» et le corridor «Rhin — Danube» en République tchèque.


Therefore, it sets the following relevant targets for TEN-T policy: 30 % of road freight carried over distances of more than 300 km should shift to other modes by 2030, and more than 50 % by 2050; the length of the existing high-speed rail network should triple by 2030 and by 2050 the majority of medium-distance passenger journeys should be undertaken by rail; by 2050, all core network airports should be connected to the rail network and all seaports to the rail freight and, where possible, to the inland waterway system.

Il fixe donc les objectifs suivants à atteindre pour les politiques RTE-T: en ce qui concerne les transports routiers de marchandises sur des distances supérieures à 300 km, faire passer 30 % du fret vers d'autres modes de transport d'ici à 2030, et plus de 50 % d'ici à 2050; la longueur du réseau ferroviaire à grande vitesse actuel devrait tripler d'ici à 2030 et, pour 2050, la majeure partie du transport de voyageurs à moyenne distance devrait s'effectuer par train; pour 2050, tous les aéroports du réseau central devraient être co ...[+++]


Question No. 823 Ms. Olivia Chow: With regard to rail freight services in Canada, what is the government and its institutions measuring on a yearly basis in terms of: (a) percentage of rail cars picking up freight on time; (b) percentage of rail cars delivering freight on time; (c) percentage of fulfilled service commitments for the agreed-upon number of rail cars; (d) dollar value of economic damages from delays and service disruptions; (e) dollar value of compensation extended to customers by rail companies; (f) number of complaints received by CN and CP; (g) number of rail freight customers served broken down by industry sectors ...[+++]

Question n 823 Mme Olivia Chow: En ce qui concerne les services de transport de marchandises par rail au Canada, qu’est-ce que le gouvernement et ses institutions mesurent annuellement en termes de: a) pourcentage de wagons dont les marchandises sont chargées à l’heure; b) pourcentage de wagons dont les marchandises sont livrées à l’heure; c) pourcentage d’engagements remplis quant au nombre de wagons convenus; d) valeur en dollars des répercussions économiques découlant des retards et des interruptions de services; e) valeur en dollars des dédommagements versés aux clients par les sociétés ferroviaires; f) nombre de plaintes reçues ...[+++]


The Commission found the measure to be in line with EU state aid rules mainly because it creates a level playing field for competition between rail freight and road freight transport by allowing the state to compensate rail freight companies for additional costs faced by rail transport but not by road transport.

Elle a estimé que la mesure était conforme aux règles de l'UE en matière d'aides d'État, notamment parce qu’elle nivelle les conditions de concurrence entre le transport de marchandises par rail et par route en compensant les coûts supplémentaires, propres au transport ferroviaire, que les sociétés de fret ferroviaire doivent supporter par rapport aux sociétés de transport routier.


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Austria has traditionally a high share of rail freight transport (36% of all freight transport is rail freight which ranks Austria among the top 5 Member States in the EU).

En Autriche, le transport ferroviaire de marchandises détient depuis toujours une part de marché importante (36 % de l’ensemble du fret est transporté par rail, ce qui classe le pays dans le top 5 des États membres de l'UE).


Question No. 830 Mr. Nathan Cullen: With respect to railway shipping service in Canada: (a) what analysis has the government conducted on the impacts of rail shipment rates on the forestry, mining, agricultural and manufacturing sectors; (b) what analysis does the government conduct on the impacts of the lack of competition in the railway sector on remote and northern communities; (c) has the government begun drafting legislation and regulations for the railway service industry to address the recommendations of the Rail Freight Service Review Panel’s Interim Report; (d) what is the government’s response to the request by the Coalition ...[+++]

Question n 830 M. Nathan Cullen: En ce qui concerne le service d’expédition ferroviaire au Canada: a) quelle analyse le gouvernement a-t-il effectuée au sujet des répercussions des taux d’expédition ferroviaire sur les secteurs forestier, minier, agricole et manufacturier; b) quelle analyse le gouvernement fait-il au sujet des répercussions de l’absence de concurrence dans le secteur ferroviaire sur les collectivités éloignées et du Nord; c) le gouvernement a-t-il commencé à rédiger des mesures législatives et réglementaires s’appliquant au secteur du service ferroviaire pour donner suite aux recommandations formulées dans le Rapport provisoire du Comité d’examen des services de transport ferroviaire des marchandises; d) qu’est-ce que le ...[+++]


- GDP- Overall freight transport - Overall passenger transport- Road freight transport - Rail freight transport - Short Sea Shipping - Inland navigation- Private car - Rail passenger transport - Air transport | 52%50% 35%55% 13% 59% 28%36% 19% 108% |

- PIB - Transport de marchandises total - Transport de passagers total - Transport routier de marchandises - Transport ferroviaire de marchandises - Transport maritime à courte distance: - Navigation intérieure - Voiture individuelle - Transport ferroviaire de passagers -Transport aérien | 52% 50% 35% 55% 13% 59% 28% 36% 19% 108% |


In particular, the Commission investigates with UIC, CER (Community of European Railways), UNIFE (European rail supply industry), UIRR (International Union of combined Road-Rail transport companies) and UIP (International Union of Private Wagons) the status and options for the reduction of noise emission from the existing European rail freight wagon fleet, including a third-party assessment of the UIC/UIP/CER Action Programme for Noise Reduction in Freight Traffic.

De manière plus spécifique, la Commission étudie avec l'UIC, la CCFE (Communauté des Chemins de fer européens), l'UNIFE (Union des industries ferroviaires européennes), l'UIRR (Union internationale des sociétés de transport combiné rail route) et l'UIP (Union internationale des wagons privés), la situation et les options en matière de réduction des émissions sonores du parc européen actuel de wagons de marchandises, y compris une évaluation par des tiers du programme d'action uic/uip/ccfe pour la réduction de bruit du trafic de marchandises.


Guaranteed access rights to the Trans-European rail freight network: access rights would henceforth be guaranteed to all licensed rail operators providing international rail freight services on this network and meeting the national safety requirements, while Member States wishing to do so would have the possibility of granting more extensive rights; At the latest from March 2008 onward the access rights must be extended to the whole European rail network.

guaranteed access rights to the Trans-European rail freight network: access rights were henceforth to be guaranteed to all licensed rail operators providing international rail freight services on this network and meeting the national safety requirements, while Member States wishing to do so would have the possibility of granting more extensive rights; At the latest from March 2008 onward the access rights must be extended to the whole European rail network.


(10) The revitalisation of European railways by means of extended access for international freight on the Trans-European Rail Freight Network requires fair intermodal competition between rail and road, particularly by taking appropriate account of the different external effects; appropriate charging schemes for rail infrastructure coupled with appropriate charging schemes for other transport infrastructures and competitive operators will result in an optimal balance of different transport modes.

(10) La revitalisation des chemins de fer européens par un meilleur accès du fret international au Réseau transeuropéen de fret ferroviaire implique l'existence d'une concurrence intermodale équitable entre le rail et la route, sur la base notamment d'une prise en compte adéquate des différents effets externes. Des systèmes de tarification adéquats pour les infrastructures ferroviaires liés à des systèmes de tarification adéquats pour les autres infrastructures de transport et les opérateurs concurrents conduiront à un équilibre optim ...[+++]


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