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Carriage assembly supervisor
Luxembourg Rail Protocol
Multiple unit assembly quality inspector
Multiple unit production supervisor
Multiple unit quality compliance supervisor
ROSCO
Rail Protocol
Rail rolling stock assembly operator
Rail vehicle production supervisor
Rail vehicle quality compliance supervisor
Railway Protocol
Railway rolling stock assembly foreman
Railway rolling stock assembly forewoman
Railway stock engineer
Rolling stock assembly inspector
Rolling stock assembly supervisor
Rolling stock electronic equipment installer
Rolling stock engineering technician
Rolling stock leasing company
Rolling stock operating company
Switch point and stock rail assembly

Translation of "rail rolling stock assembly operator " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
rail rolling stock assembly operator | railway stock engineer | rolling stock electronic equipment installer | rolling stock engineering technician

ingénieur ferroviaire matériel roulant | technicien en génie ferroviaire matériel roulant | technicien en génie ferroviaire matériel roulant/technicienne en génie ferroviaire matériel roulant | technicienne en génie ferroviaire matériel roulant


carriage assembly supervisor | multiple unit production supervisor | rail vehicle production supervisor | rolling stock assembly supervisor

superviseur assemblage matériel roulant | superviseur assemblage matériel roulant/superviseuse assemblage matériel roulant | superviseuse assemblage matériel roulant


multiple unit assembly quality inspector | rail vehicle quality compliance supervisor | multiple unit quality compliance supervisor | rolling stock assembly inspector

contrôleuse qualité des assemblages en matériel roulant | contrôleur qualité des assemblages en matériel roulant | contrôleur qualité des assemblages en matériel roulant/contrôleuse qualité des assemblages en matériel roulant


railway rolling stock assembly foreman [ railway rolling stock assembly forewoman ]

contremaître au montage de matériel ferroviaire roulant [ contremaîtresse au montage de matériel ferroviaire roulant ]


Luxembourg Protocol to the Convention on International Interests in Mobile Equipment on Matters specific to Railway Rolling Stock | Luxembourg Rail Protocol | Rail Protocol | Railway Protocol

protocole chemins de fer | protocole de Luxembourg portant sur les questions spécifiques au matériel roulant ferroviaire à la convention relative aux garanties internationales portant sur des matériels d'équipement mobiles | protocole ferroviaire | protocole ferroviaire de Luxembourg


rolling stock leasing company | rolling stock operating company | ROSCO

société de matériel ferroviaire | SMF




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Introducing an obligation on Member States to ensure effective and non-discriminatory access to suitable rail rolling stock for operators wishing to provide public passenger services by rail addresses a major barrier to effective competition for public service contracts.

Le fait d'obliger les États membres à assurer aux opérateurs souhaitant fournir des services publics de transport de voyageurs par chemin de fer un accès réel et non discriminatoire à du matériel ferroviaire roulant adéquat lève un obstacle majeur à l'exercice d'une concurrence effective pour les contrats de service public.


10.10 (1) Before a class of rolling stock is operated for the first time in a work place, the employer shall set out in writing instructions for the inspection, testing and maintenance of that class of rolling stock.

10.10 (1) Avant qu’une catégorie de matériel roulant soit mise en service pour la première fois dans un lieu de travail, l’employeur doit établir par écrit les instructions pour l’inspection, l’essai et l’entretien de cette catégorie de matériel roulant.


5 (1) The operator of the rolling stock, the operator of the track and any crew member that have direct knowledge of a railway occurrence must report the following railway occurrences to the Board:

5 (1) L’exploitant de matériel roulant, l’exploitant de la voie ferrée ainsi que tout membre d’équipage qui constatent personnellement un accident ferroviaire, en font rapport au Bureau dans les cas suivants :


A more competitive capital cost allowance system would encourage transportation companies to purchase new equipment, such as rail rolling stock and more emission-friendly trucks.

Un système d'amortissement fiscal plus compétitif inciterait les entreprises de transport à acheter du nouveau matériel, comme du matériel roulant ainsi que des camions moins polluants.


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In Member States where there are no well-functioning leasing markets for rail rolling stock it is up to competent authorities to take measures to ensure access to rolling stock in order to open up the market.

Dans les États membres où il n’existe pas de marché performant pour la location de matériel roulant, il appartient aux autorités compétentes de prendre les mesures qui s'imposent pour garantir l'accès au matériel roulant et ouvrir ainsi le marché.


(12) Where the market does not ensure it under suitable economic and non-discriminatory conditions, public service operators' access to rail rolling stock needs to be facilitated by competent authorities through adequate and effective measures.

(12) Lorsque le marché n'assure pas l'accès des opérateurs de service public au matériel ferroviaire roulant dans des conditions économiques non discriminatoires satisfaisantes, cet accès devrait être facilité par les autorités compétentes au moyen de mesures adéquates et efficaces.


As this TSI in Annex to this Decision is applicable to all new, renewed and upgraded high speed and conventional rail rolling stock, it is important to determine the scope of applicability of the first high speed rolling stock TSI which was adopted as Annex to Decision 2002/735/EC.

Étant donné que la STI annexée à la présente décision est applicable à tout le matériel roulant neuf, renouvelé et réaménagé des systèmes ferroviaires conventionnel et à grande vitesse, il est important de déterminer le champ d'applicabilité de la première STI relative au matériel roulant, qui a été adoptée en annexe à la décision 2002/735/CE.


Our first point, very briefly, is that we see a divergent treatment of the highly capital intensive rail sector versus other modes: truck tractors, a rate of 40%; road trailers 30%; vessels 33%, and aircraft 25%. The rail rolling stock, as I mentioned, at the moment is 15%, and track is depreciated at a rate of 10%.

Or, nous constatons qu'un traitement différent est accordé au secteur ferroviaire, qui est hautement capitalistique par rapport aux autres modes de transport: les camions bénéficient d'un taux de 40 p. 100, les remorques routières, de 30 p. 100, les navires, de 33 p. 100 et les aéronefs, de 25 p. 100. Comme je l'ai déjà dit, le taux de DPA qui s'applique actuellement au matériel roulant est de 15 p. 100, tandis que celui de la voie est de 10 p. 100. Il ne fait aucun doute que ces deux principaux modes de transport de surface ne sont p ...[+++]


It is clear that a significant reduction in average daily noise levels will be achieved only when the majority of rail freight vehicles in operation have been retrofitted, especially in view of the long investment cycles for rail rolling stock.

Il est clair que pour obtenir une baisse notable des niveaux sonores quotidiens moyens, il faudra attendre que la majorité des wagons de marchandises en exploitation soient transformés, en raison notamment de la longueur des cycles d'investissement pour le matériel roulant.


I'll ask you this, because on the financing—and I think my colleague Mr. Cullen asked a similar question—you intend or expect the government to take all of the risk on the infrastructure side, which is $7.5 billion, and you'll take it on the rolling stock, the operation, and everything else.

Je vais vous poser une question, et je crois que mon collègue M. Cullen vous en a posé une similaire: vous vous attendez à ce que le gouvernement assume la totalité des risques en ce qui concerne le financement de l'infrastructure. Cela représente 7,5 milliards de dollars, et de votre côté, vous vous chargerez du matériel roulant, de l'exploitation et de tout le reste.


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