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Locomotive Safety Rules
Maintain railway tracks
Perform maintenance work on rail tracks
Perform maintenance work on track
Railway Locomotive Inspection Safety Rules
Railway Track Safety Rules
Rules Respecting Track Safety
Track Safety Rules
Track safety rule

Translation of "railway track safety rules " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Rules Respecting Track Safety [ Track Safety Rules | Railway Track Safety Rules ]

Règlement concernant la sécurité de la voie [ Règlement sur la sécurité de la voie | Règlement sur la sécurité ferroviaire ]




maintain railway tracks | perform maintenance work on track | ensure safety of railway operations by performing maintenance on track | perform maintenance work on rail tracks

effectuer des travaux d'entretien sur des voies ferrées


Railway Locomotive Inspection Safety Rules [ Locomotive Safety Rules ]

Règlement relatif à l'inspection et à la sécurité des locomotives de chemin de fer [ Règlement de sécurité des locomotives ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Terry Burtch: There are track safety rules in force right now in Canada, and depending on the type of track, the speed of the track, and the condition of the track, they require that you must inspect it a certain number of times per week, and that is by actually going over it.

M. Terry Burtch: À l'heure actuelle, il y a des règles au Canada sur la sécurité ferroviaire. Selon le type de rail, la vitesse de la circulation et l'état des rails, ces règles indiquent qu'il faut tenir un certain nombre d'inspections par semaine, des inspections faites sur place.


The streamlined safety regulatory system proposed by Bill C-58 can be summarized as follows: the government continues to set rail safety standards; the railway companies decide after consulting with other stakeholders what safety rules are necessary and how best to meet those standards; and the government approves the rules, allows for exemptions, monitors for compliance and when necessary, enforces.

Le système rationalisé de réglementation de la sécurité qui est proposé dans le projet de loi C-58 peut se résumer ainsi: le gouvernement continue de fixer les normes en matière de sécurité; les sociétés ferroviaires décident, après consultation avec les autres intervenants, quelles sont les règles de sécurité nécessaires et quelles mesures permettent le mieux de respecter ces normes; le gouvernement approuve les règles, autorise les exemptions, surveille le respect de la loi et, au besoin, prend des mesures d'exécution.


Moreover, those poor safety rules give the trucking industry an artificial advantage in cost, competition, and service over the railways, which undermines the viability of the railway industry, our jobs, and safety on the railways in general.

En outre, l'insuffisance des règles de sécurité donne à l'industrie du camionnage un avantage artificiel en termes de coûts et de service, ce qui met en péril la rentabilité de l'industrie du rail, nos emplois et la sécurité du transport ferroviaire.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance p ...[+++]


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(1) Directive 2004/ 49/EC of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on safety on the Community's railways requires infrastructure managers and railway undertakings to establish their safety management systems in such a way that the railway system is at least able to achieve the common safety targets and comply with the national safety rules and safety requirements defined in the technical specifications for interoperability ("TSIs") and that the releva ...[+++]

(1) Conformément à la directive 2004/49/CE du Parlement européen et du Conseil du 29 avril 2004 concernant la sécurité des chemins de fer communautaires , les gestionnaires de l'infrastructure et les entreprises ferroviaires établissent leur système de gestion de la sécurité de manière à ce que le système ferroviaire soit en mesure d'atteindre au moins les objectifs de sécurité communs, qu'il soit conforme aux règles nationales de sécurité, ainsi qu'aux exigences de sécurité définies dans les spécifications techniques d'interopérabilité (STI), et que les éléments pertinents des méthodes de sécurité communes soient appliqués.


"national safety rules" means all rules containing railway safety requirements imposed at Member State level and applicable to more than one railway undertaking, irrespective of the body issuing them;

"règles nationales de sécurité", toutes les règles qui contiennent des exigences en matière de sécurité ferroviaire, qui sont imposées au niveau des États membres et sont applicables à plus d'une entreprise ferroviaire, quel que soit l'organisme qui les prescrit;


4. If, after the adoption of CSTs, a Member State introduces a new national safety rule which requires a higher safety level than the CSTs, and/or if a Member State introduces a new national safety rule which may affect operations of railway undertakings from other Member States on the territory of the Member State concerned, the Member State shall consult all interested parties in due time and the procedure in paragraph 5 shall apply.

4. Si, après l'adoption des OSC, un État membre instaure une nouvelle règle de sécurité nationale exigeant un niveau de sécurité plus élevé que celui des OSC et/ou si un État membre instaure une nouvelle règle de sécurité nationale susceptible d'affecter les activités, sur le territoire de l'État membre concerné, des entreprises ferroviaires d'autres États membres, l'État membre consulte en temps voulu l'ensemble des parties intéressées et la procédure de notification prévue au paragraphe 5 s'applique.


(h) ‘national safety rules’ means all rules containing railway safety requirements imposed at Member State level and applicable to more than one railway undertaking or applicable to undertakings of more than just regional importance, irrespective of the body issuing them;

(h) "règles nationales de sécurité", toutes les règles qui contiennent des exigences en matière de sécurité ferroviaire, qui sont imposées au niveau des États membres, sont applicables à plus d'une entreprise ferroviaire ou à des entreprises d'importance suprarégionale, quel que soit l'organisme qui les prescrit;


(h) ‘national safety rules’ means all rules containing railway safety requirements imposed at Member State level and applicable to more than one railway undertaking, irrespective of the body issuing them;

(h) "règles nationales de sécurité", toutes les règles qui contiennent des exigences en matière de sécurité ferroviaire, qui sont imposées au niveau des États membres et sont applicables à plus d'une entreprise ferroviaire, quel que soit l'organisme qui les prescrit;


Many people, including my colleagues in the Liberal caucus from western Canada, are looking for changes in railway track access rules.

Bien des gens, y compris mes collègues du caucus libéral de l'Ouest, sont impatients de voir se matérialiser des changements apportés aux règles concernant l'accès aux chemins de fer.




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'railway track safety rules' ->

Date index: 2023-05-06
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