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Activate and supervise winding machines
Adverse wind
Checking wind turbines
Dead wind
Design wind farm collector systems
Foul wind
Head to wind
Head wind
Inspect wind turbines
Inspecting wind turbines
Longitudinal wind
Operate winding machines
Range wind
Specifying wind farm collector systems
Take up tightly
Tend machines that wind yarn on a support
Tend winding machines
Three-range winding
Two-range winding
Upper wind
Upper-air wind
Upper-level wind
Wind ahead
Wind aloft
Wind characteristics
Wind climate
Wind close
Wind closely
Wind conditions
Wind farm collector systems designing
Wind farm collector systems specifying
Wind regime
Wind turbines checking
Wind up close
Wind up closely

Translation of "range wind " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
three-range winding

bobinage à trois rangs [ bobines à trois rangs ]






specifying wind farm collector systems | wind farm collector systems specifying | design wind farm collector systems | wind farm collector systems designing

concevoir des réseaux collecteurs pour parc d’éoliennes


checking wind turbines | inspecting wind turbines | inspect wind turbines | wind turbines checking

inspecter des éoliennes


upper wind | upper-air wind | upper-level wind | wind aloft

vent d'altitude | vent en altitude


activate and supervise winding machines | operate winding machines | tend machines that wind yarn on a support | tend winding machines

utiliser une machine de bobinage


take up tightly | wind close | wind closely | wind up close | wind up closely

bobiner à spires serrées


wind characteristics | wind climate | wind conditions | wind regime

régimes de vent


head wind | wind ahead | dead wind | adverse wind | foul wind | head to wind

vent debout | vent contraire | vent sur le nez | vent devant | dans le vent
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The new directive specifies design categories (A, B, C and D) for boats, based on suitability for navigation conditions such as ranges of wind force and significant wave height.

La nouvelle directive spécifie des catégories de conception (A, B, C et D) pour les bateaux sur la base de l'adéquation aux conditions de navigation telles que la force du vent et la hauteur significative des vagues.


ensure an orderly winding-down or restructuring of the CSD’s activities over an appropriate time span of at least six months under a range of stress scenarios.

assurer une liquidation ou une restructuration ordonnée des activités du DCT sur une période appropriée d’au moins six mois dans le cadre d’un éventail de scénarios de crise.


A. whereas the concept of the blue economy covers a wide range of economic sectors linked to the seas and oceans, spanning traditional or established and emerging sectors including fisheries, aquaculture, (seagoing) shipping and inland waterway transport, ports and logistics, tourism, pleasure sailing and cruising, shipbuilding and ship-repairing, maritime works and protection of the coastline, prospecting for, and exploitation of, offshore mineral resources, exploitation of offshore wind and marine energy, and biotechnology;

A. considérant que le concept d'économie bleue englobe une vaste palette de secteurs d'activité économique liés aux mers et aux océans, qui peuvent être traditionnels et établis ou émergents, dont voici quelques exemples: pêche, aquaculture, transports maritimes et fluviaux, ports et logistique, tourisme et navigation de plaisance et de croisière, construction et réparation navales, ouvrages maritimes et de défense du littoral, exploration et exploitation de ressources minérales (offshore), exploitation de l'énergie éolienne offshore et de l'énergie marémotrice, biotechnologie;


To this end, the range of powers available to the relevant authorities should consist of three elements: (i) preparatory steps and plans to minimise the risks of potential problems (preparation and prevention); (ii) in the event of incipient problems, powers to arrest a bank's deteriorating situation at an early stage so as to avoid insolvency (early intervention); and (iii) if insolvency of an institution presents a concern as regards the general public interest (defined in Articles 27 and 28), a clear means to reorganise or wind down the bank in an ...[+++]

À cette fin, l’éventail de pouvoirs à la disposition des autorités compétentes devrait comprendre trois volets: i) des mesures préparatoires et des plans destinés à réduire le risque de survenance de problèmes potentiels (préparation et prévention); ii) si des problèmes se font jour dans un établissement, des pouvoirs visant à arrêter précocement la détérioration de sa situation, de manière à éviter son insolvabilité (intervention précoce); iii) si l’insolvabilité d’un établissement est un sujet de préoccupation au regard de l’intérêt général (défini aux 27 et 28), un moyen clair de le réorganiser ou de le liquider d’une manière ordonn ...[+++]


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(b ) ensure an orderly winding-down or restructuring of the CSD's activities over an appropriate time span of at least six months under a range of stress scenarios.

assurer une liquidation ou une restructuration ordonnée des activités du DCT sur une période appropriée d' au moins six mois dans le cadre d'un éventail de scénarios de crise.


73. Calls on the Commission to adopt, in its forthcoming communication in this area, an integrated approach to the development of marine energy resources, by exploiting synergies between offshore wind energy and other forms of renewable marine energy; emphasises that such an approach must allow energy to be supplied from a full and sustainable range of sources, in line with the precautionary principle and ensuring maritime security and safety, and that it must also include plans for adequate infrastructure to transport sea-generated ...[+++]

73. demande à la Commission d'adopter, dans sa prochaine communication à ce sujet, une approche globale pour le développement des énergies marines, en exploitant les synergies entre l'énergie éolienne en mer et les autres formes d'énergies marines renouvelables; insiste sur le fait que cette approche doit permette d'offrir un bouquet énergétique complet et durable, en respectant le principe de précaution et en garantissant la sécurité et la sûreté maritimes, et prévoir également le déploiement d'infrastructures adéquates pour l'acheminement de l'énergie produite en mer jusqu'à la terre et l'interconnexion au réseau électrique convention ...[+++]


27. Asks the Commission to support and promote the setting up and development of a European high-voltage direct current (HVDC) grid able to optimise the harnessing of renewable energy sources, particularly wind and hydropower. This grid would provide long-range energy transmission at low energy loss, while making possible a synergy among all renewable energy sources;

27. invite la Commission à soutenir et à promouvoir la mise en place et le développement d'un réseau européen d'alimentation à haute tension courant continu (HTCC) capable d'optimiser l'exploitation des sources d'énergie renouvelables, particulièrement l'énergie éolienne et hydroélectrique; rappelle que ce réseau permettrait le transport d'énergie à longue distance avec de faibles pertes d'énergie, tout en rendant possible une synergie entre toutes les sources d'énergie renouvelables;


26. Believes that the aquaculture sector should be duly supervised and should cover a wider range of marine activities, such as maritime transport, nautical tourism, offshore wind farms, fishing, etc.;

26. affirme que le secteur de l'aquaculture devra être dûment encadré et s'inscrire dans un éventail plus large d'activités maritimes, comme les transports maritimes, le tourisme nautique, les parcs éoliens offshore, la pêche, etc;


The same Member States have provided for administrative or criminal fines and (sometimes) other measures ranging from judicial winding-up to administrative or commercial law sanctions.

Les mêmes Etats Membres (ont prévu l’imposition d'amendes administratives ou pénales et (parfois) d’autres mesures allant de la liquidation judiciaire à des sanctions administratives ou relevant du droit commercial.


Member States will be required to make provision for a range of penalties applicable to natural and legal persons, including fines, disqualification from public benefits or aid, temporary or permanent disqualification from exercising business activities or winding up orders.

Les États membres devront prévoir les diverses sanctions applicables aux personnes physiques et morales, notamment: des amendes, l'interdiction aux subventions publiques, l'interdiction permanente ou temporaire d'exercice d'activités commerciales, la liquidation judiciaire.


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