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ERG2000
Handle major incidents
Major Pollution Incident Workshop
Major environmental incident
Major incident
Manage hazardous incidents
Manage major incidents
NAERG1996
React to accurrence in music therapy session
React to event in music therapy session
Respond to event in music therapy appointment
Respond to incidents in music therapy sessions
Respond to major incidents

Translation of "respond to major incidents " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
handle major incidents | respond to major incidents | manage hazardous incidents | manage major incidents

gérer les incidents majeurs




Emergency Response Guidebook: a Guidebook for the First Responders During the Initial Phase of a Dangerous Goods/Hazardous Materials Incident [ ERG2000 | North American Emergency Response Guidebook: a Guidebook for First Responders During the Initial Phase of a Hazardous Materials/Dangerous Goods Incident | NAERG1996 ]

Guide des mesures d'urgence : un guide destiné aux premiers intervenants sur les mesures d'urgence au cours de la phase initiale d'un incident mettant en cause des marchandises dangereuses [ GMU2000 | Guide Nord-Américain des mesures d'urgence : un guide destiné aux premiers intervenants sur les mesures d'urgence au cours de la phase initiale d'un incident mettant en cause des marchandises dangereuses | GNAMU1996 ]


react to accurrence in music therapy session | respond to event in music therapy appointment | react to event in music therapy session | respond to incidents in music therapy sessions

réagir aux incidents lors des séances de musicothérapie


major environmental incident

incident environnemental majeur


Major Pollution Incident Workshop

Atelier sur un accident de pollution grave


Canadian Incidence Study of Reported Child Abuse and Neglect — 2008: Major Findings

Étude canadienne sur l’incidence des signalements de cas de violence et de négligence envers les enfants — 2008 : Données principales
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
by 31 December 2017 and every year thereafter until the end of the second reference period, Member States, through their national supervisory authorities, shall ensure the collection and reporting to EASA of the ‘ATM Overall’ severity determined by the Risk Analysis Tool (RAT) methodology for the classification of at least 80 % of the annually reported separation minima infringements and runway incursions with categories A (serious incidents), B (major incidents) and C (significant incidents) (11); ...[+++]

le 31 décembre 2017 au plus tard et chaque année par la suite jusqu’à la fin de la deuxième période de référence, les États membres, par l’intermédiaire de leurs autorités nationales de surveillance, garantissent la collecte et la notification à l’AESA de la classification par degré de gravité, pour l’«ATM-global», fondée sur la méthode utilisant l’outil d’analyse des risques (RAT) pour au moins 80 % des cas de non-respect des minimums de séparation et des cas d’incursions sur pistes signalés chaque année pour les catégories A (incidents graves), B (incidents majeurs) et C (incidents sig ...[+++]


by 31 December 2017 and 2019 at the latest, air navigation service providers shall report to national supervisory authorities the ‘ATM Ground’ severity using the Risk Analysis Tool (RAT) methodology for the classification of at minimum 80 % and 100 % respectively of the annually reported separation minima infringements and runway incursions with categories A (serious incidents), B (major incidents) and C (significant incidents);

le 31 décembre 2017 et le 31 décembre 2019 au plus tard, les prestataires de services de navigation aérienne rendent compte aux autorités nationales de surveillance de la classification par degré de gravité, pour l’«ATM-sol», fondée sur la méthode utilisant l’outil d’analyse des risques (RAT) pour au moins 80 % et 100 %, respectivement, des cas de non-respect des minimums de séparation et des cas d’incursions sur pistes signalés chaque année pour les catégories A (incidents graves), B (incidents majeurs) et C (incidents significatifs);


External emergency response plans shall clearly explain the role of the authorities, emergency responders, coordinators and other subjects active in emergency response, so that cooperation is ensured in responding to major accidents.

Les plans d’intervention d’urgence externes expliquent clairement le rôle des autorités, des services d’urgence, des coordinateurs et de toute autre personne prenant part à l’intervention d’urgence, de façon à garantir une coopération dans la réaction aux accidents majeurs.


9. Regrets the lack of focus in the Commission Communication and Council Conclusions on the CBRN Action Plan on adequately protecting public transport networks and the health of their users, given the many terrorist attacks on transport in recent years and the generally increased risk of CBRN incidents occurring during transport of CBRN materials; calls on the Member States to guarantee pre-exposure protection of first responders to CBRN incidents and post-exposure treatment of victims, in particular against biological pathogens;

9. déplore le fait que la communication de la Commission et les conclusions du Conseil sur le plan d'action dans le domaine CBRN ne mettent pas suffisamment l'accent sur la protection adéquate des réseaux de transports publics et de la santé de leurs usagers, compte tenu du grand nombre d'attaques terroristes qui ont visé les transports ces dernières années et du risque généralement accru d'incidents CBRN au cours du transport de matières CBRN; appelle les États membres à veiller à fournir, lors d'incidents CBRN, une protection préalable à l'exposition aux membres du personnel de première intervention et des traitements post-exposition ...[+++]


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77. Regrets the lack of focus in the Commission Communication and Council Conclusions on the CBRN Action Plan on adequately protecting public transport networks and the health of their users, given the many terrorist attacks on transport in recent years and the generally increased risk of CBRN incidents occurring during transport of CBRN materials; calls on the Member States to guarantee pre-exposure protection of first responders to CBRN incidents and post-exposure treatment of victims, in particular against biological pathogens;

77. déplore le fait que la communication de la Commission et les conclusions du Conseil sur le plan d'action dans le domaine CBRN ne mettent pas suffisamment l'accent sur la protection adéquate des réseaux de transports publics et de la santé de leurs usagers, compte tenu du grand nombre d'attaques terroristes qui ont visé les transports ces dernières années et du risque généralement accru d'incidents CBRN au cours du transport de matières CBRN; appelle les États membres à veiller à fournir, lors d'incidents CBRN, une protection préalable à l'exposition aux membres du personnel de première intervention et des traitements post-exposition ...[+++]


77. Regrets the lack of focus in the Commission Communication and Council Conclusions on the CBRN Action Plan on adequately protecting public transport networks and the health of their users, given the many terrorist attacks on transport in recent years and the generally increased risk of CBRN incidents occurring during transport of CBRN materials; calls on the Member States to guarantee pre-exposure protection of first responders to CBRN incidents and post-exposure treatment of victims, in particular against biological pathogens;

77. déplore le fait que la communication de la Commission et les conclusions du Conseil sur le plan d'action dans le domaine CBRN ne mettent pas suffisamment l'accent sur la protection adéquate des réseaux de transports publics et de la santé de leurs usagers, compte tenu du grand nombre d'attaques terroristes qui ont visé les transports ces dernières années et du risque généralement accru d'incidents CBRN au cours du transport de matières CBRN; appelle les États membres à veiller à fournir, lors d'incidents CBRN, une protection préalable à l'exposition aux membres du personnel de première intervention et des traitements post-exposition ...[+++]


Regrets the lack of focus in the Commission Communication and Council Conclusions on the CBRN Action Plan on adequately protecting public transport networks and the health of their users, given the many terrorist attacks on transport in recent years and the generally increased risk of CBRN incidents occurring during transport of CBRN materials; calls on the Member States to guarantee pre-exposure protection of first responders to CBRN incidents and post-exposure treatment of victims, in particular against biological pathogens;

déplore le fait que la communication de la Commission et les conclusions du Conseil sur le plan d'action dans le domaine CBRN ne mettent pas suffisamment l'accent sur la protection adéquate des réseaux de transports publics et de la santé de leurs usagers, compte tenu du grand nombre d'attaques terroristes qui ont visé les transports ces dernières années et du risque généralement accru d'incidents CBRN au cours du transport de matières CBRN; appelle les États membres à veiller à fournir, lors d'incidents CBRN, une protection préalable à l'exposition aux membres du personnel de première intervention et des traitements post-exposition aux ...[+++]


Europol has an important role too in responding to terrorist incidents, in particular where these have cross-border effects: it supports coordinated responses to such incidents by way of its information exchange mechanisms.

Europol joue aussi un rôle important dans la réponse donnée aux incidents terroristes, notamment lorsque ceux-ci ont des effets transfrontaliers: il soutient la coordination de la réaction à ces incidents grâce à ses mécanismes d'échange d'informations.


7. Welcomes the commitment to extending the scope of Council Directive 90/394/EEC of 28 June 1990 on the protection of workers from the risks related to exposure to carcinogens at work but warns that a more comprehensive approach is required; legislation should set exposure limits on priority dangerous substances, demand that substitutes be used wherever possible and ensure workers' interests are reflected in environmental, commercial and other initiatives on chemical products; attention should also be given to chemical, biological and other risks to emergency services personnel responding to major incidents ...[+++]as well as the possibility of developing minimum standards and measures in the EU to better protect such workers;

7. se félicite de l'engagement d'élargir le champ d'application de la directive 90/394/CEE du Conseil, du 28 juin 1990, concernant la protection des travailleurs contre les risques liés à l'exposition à des agents cancérigènes au travail mais estime qu'une approche plus globale est nécessaire; souligne que la législation doit fixer des limites à l'exposition aux substances dangereuses prioritaires, exiger le recours à des produits de substitution chaque fois que possible et garantir la prise en compte des intérêts des travailleurs dans le cadre des initiatives environnementales, commerciales et autres, relatives aux produits chimiques; souligne qu'il conviendrait également d'attirer l'attention sur les risques chimiques, biologiques ou au ...[+++]


7. Welcomes the commitment to extending the scope of the Carcinogenic Agents Directive (90/394/EEC) but warns that a more comprehensive approach is required; legislation should set exposure limits on priority dangerous substances, demand that substitutes be used wherever possible and ensure workers' interests are reflected in environmental, commercial and other initiatives on chemical products; attention should also be given to chemical, biological and other risks to emergency services personnel responding to major incidents as well as the possibility of developing minimum standards and measure ...[+++]

7. se félicite de l'engagement d'élargir le champ d'application de la directive "agents cancérogènes" (90/394/CEE) mais estime qu'une approche plus globale est nécessaire; la législation doit fixer des limites à l'exposition aux substances dangereuses prioritaires, exiger le recours à des produits de substitution chaque fois que possible et garantir la prise en compte des intérêts des travailleurs dans le cadre des initiatives environnementales, commerciales et autres, relatives aux produits chimiques; il conviendrait également d'attirer l'attention sur les risques chimiques, biologiques ou autres auxquels est exposé le personnel des services d'urgence qui intervient en cas d'accidents ...[+++]majeurs ainsi que sur la possibilité de mettre en place des normes et des mesures minimales au sein de l'Union européenne afin de mieux protéger ces travailleurs;




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'respond to major incidents' ->

Date index: 2023-09-20
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