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Contribute to the programmer's reflection process
Contribute to the reflection process of the programmer
Identify aspects to help the programmer's reflection
Reflective
Reflex reflection
Retro reflecting number plate
Retro reflective viewer
Retro-reflecting signal
Retro-reflection
Retro-reflective
Retro-reflective marker
Retro-reflective tire
Retro-reflective tyre
Retro-reflective viewer
Retroreflective
Retroreflective viewer
Suggest sources to help programmer's reflection

Translation of "retro-reflective " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
retro-reflective tire [ retro-reflective tyre ]

pneu rétroréfléchissant




retroreflective viewer [ retro-reflective viewer | retro reflective viewer ]

visionneuse rétroréfléchissante


reflex reflection | retro-reflection

flexion catadioptrique | rétroréflexion


reflex reflection | retro-reflection

réflexion catadioptrique


reflective [ retroreflective | retro-reflective ]

rétroréfléchissant


retro-reflection | reflex reflection

rétroflexion | réflexion catadioptrique


retro reflecting number plate

plaque d'immatriculation rétroréfléchissante




identify aspects to help the programmer's reflection | suggest sources to help programmer's reflection | contribute to the programmer's reflection process | contribute to the reflection process of the programmer

contribuer au processus de réflexion du responsable de la programmation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
‘SMV rear marking plate’, a triangular plate with truncated corners with a characteristic pattern faced with retro-reflective and fluorescent material or devices (class 1); or with retro-reflective materials or devices only (class 2) (see e.g. UNECE Regulation No. 69 as referenced in Annex I).

par «plaque d’identification arrière pour véhicules lents», on entend une plaque triangulaire aux sommets tronqués ayant un dessin caractéristique et recouverte de matériaux ou dispositifs rétroréfléchissants et fluorescents (classe 1) ou de matériaux ou dispositifs rétroréfléchissants seulement (classe 2) (voir notamment le règlement no 69 de la CEE-ONU mentionné dans l’annexe I);


The performances of these devices shall conform to the requirements concerning Class IA or IB retro reflectors in UNECE Regulation No 3, as referenced in Annex I. Additional retro reflecting devices and materials (including two retro-reflectors not complying with point 6.15.4), are permitted provided they do not impair the effectiveness of the mandatory lighting and light-signalling devices.

Les performances de ces dispositifs doivent être conformes aux prescriptions concernant les catadioptres de classe IA ou IB contenues dans le règlement no 3 de la CEE-ONU, mentionné dans l’annexe I. Des dispositifs et matériaux rétroréfléchissants supplémentaires (y compris deux catadioptres non conformes au point 6.15.4) sont autorisé, pour autant qu’ils ne nuisent pas à l’efficacité des dispositifs d’éclairage et de signalisation obligatoires.


(2) Where it is not practical to provide at an aerodrome the fixed white lights referred to in subsection (1) for reasons such as the lack of an available electrical power source or insufficient air traffic, the operator of the aerodrome may, if a fixed white light is displayed at each end of the runway to indicate runway alignment, use white retro-reflective markers that are capable of reflecting aircraft lights and that are visible at a distance of not less than two nautical miles from an aircraft in flight that is aligned with the centre line of the runway.

(2) Lorsqu’il n’est pas pratique d’installer à un aérodrome les feux fixes blancs visés au paragraphe (1) pour des motifs tels que le fait qu’il n’y a pas de source d’énergie électrique disponible ou que la circulation aérienne ne justifie pas une telle installation, l’exploitant de l’aérodrome peut, si un feu fixe blanc est disposé à chaque extrémité de la piste afin d’indiquer l’alignement de celle-ci, utiliser des balises rétroréfléchissantes blanches pouvant refléter les feux d’un aéronef et qui sont visibles de l’aéronef en vol lorsque celui-ci est aligné sur l’axe de piste à une distance d’au moins deux milles marins.


(10) Where it is not practical to provide at a heliport the fixed yellow lights referred to in subsection (9) for reasons such as lack of an available electrical power source or insufficient air traffic, the operator of the heliport may use yellow retro-reflective markers that are capable of reflecting aircraft lights and that are visible at a distance of not less than two nautical miles from an aircraft in flight that is aligned with the approach path, if

(10) Lorsqu’il n’est pas pratique d’installer sur un héliport les feux fixes jaunes visés au paragraphe (9) pour des motifs tels que le fait qu’il n’y a pas de source d’énergie disponible ou que la circulation aérienne ne justifie pas une telle installation, l’exploitant de l’héliport peut utiliser des balises rétroréfléchissantes jaunes pouvant refléter les feux d’un aéronef et qui sont visibles de l’aéronef en vol lorsque celui-ci est aligné sur l’axe d’approche à une distance d’au moins deux milles marins à condition que l’une des conditions suivantes soit respectée :


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6 (1) Every rescue boat carried on a Safety Convention ship shall be provided with retro-reflective material that

6 (1) Tout canot de secours à bord d’un navire ressortissant à la Convention de sécurité doit être pourvu de matériaux rétroréfléchissants qui :


(2) Every rescue boat carried on a ship that is not a Safety Convention ship shall be provided with retro-reflective material that

(2) Tout canot de secours à bord d’un navire ne ressortissant pas à la Convention de sécurité doit être pourvu de matériaux rétroréfléchissants qui :


(a) is fitted in the manner set out in section 1 of Annex 1 to International Maritime Organization Resolution A.658(16), adopted on October 19, 1989 and entitled Use and Fitting of Retro-Reflective Materials on Life-Saving Appliances, as amended from time to time; and

a) sont posés de la manière mentionnée à l’article 1 de l’annexe 1 de la résolution A.658(16) de l’Organisation maritime internationale, intitulée Utilisation et pose de matériaux rétroréfléchissants sur les engins de sauvetage et adoptée le 19 octobre 1989, compte tenu de ses modifications successives;


‘retro-reflector’ means a device used to indicate the presence of a vehicle by the reflection of light emanating from a light source not connected to the vehicle, the observer being situated near that source, excluding retro-reflecting registration plates or speed limitation plates;

80) «catadioptre»: un dispositif servant à indiquer la présence d’un véhicule par réflexion de la lumière émanant d’une source lumineuse non reliée à ce véhicule, l’observateur étant placé près de ladite source lumineuse, à l’exception des plaques d’immatriculation réfléchissantes ou des plaques de vitesse maximale;


Retro-reflectors, conspicuity (retro reflecting) markings and rear marking plates

Catadioptres, marquage de visibilité (réfléchissant) et plaques réfléchissantes arrière


the lateral distance between the outward edges of the light-emitting surfaces and the outermost edges of the vehicle shall not exceed 400 mm (this limit value does not apply to a second rear retro-reflector fitted to the motorcycle or any additional rear retro-reflecting devices and materials fitted to the vehicle).

la distance latérale entre les bords extérieurs des surfaces de sortie de la lumière et les bords extérieurs du véhicule ne doit pas dépasser 400 mm (cette valeur limite ne s’applique pas à un deuxième catadioptre arrière monté sur le motocycle, ni à tout dispositif ou matériau rétroréfléchissant supplémentaire monté sur le véhicule).




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'retro-reflective' ->

Date index: 2021-06-07
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