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Axial inertia moment
Axial moment of inertia
Electric inertia starter
Electric inertia-type starter
Emulated inertia
Handle rotary vacuum-drum filter
Inertia brake system
Inertia braking system
Inertia friction welding
Inertia locking retractor
Inertia welding
Inertia-locking retractor
Inertia-operated brake system
Inertia-welding
Inertial friction welding
Junction inertia
Junction thermal inertia
Low inertia splitter transmission
Low inertia transmission
Operate rotary vacuum-drum filter
Operate rotary vacuum-drum filters
Rotary inertia
Rotational inertia
Run rotary vacuum-drum filter
Surge brake system
Surge braking system
Synthetic inertia
Thermal inertia
Virtual inertia
Webbing sensitive retractor

Translation of "rotary inertia " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


Inertia welding [ Inertia-welding | Inertia friction welding | inertial friction welding ]

soudage par friction inertielle [ soudage par accumulation d'énergie ]


surge braking system | inertia braking system | inertia-operated brake system | surge brake system | inertia brake system

système de freinage à inertie | système de freinage par inertie


emulated inertia | synthetic inertia | virtual inertia

inertie artificielle


junction inertia | junction thermal inertia | thermal inertia

inertie thermique


handle rotary vacuum-drum filter | operate rotary vacuum-drum filters | operate rotary vacuum-drum filter | run rotary vacuum-drum filter

utiliser un filtre rotatif à vide à tambour


electric inertia starter [ electric inertia-type starter ]

démarreur électrique à inertie


axial inertia moment [ axial moment of inertia ]

moment d'inertie axial [ moment d'inertie axial du gyroscope ]


inertia-locking retractor | inertia locking retractor | webbing sensitive retractor

rétracteur à blocage | rétracteur à verrouillage automatique


low inertia splitter transmission | low inertia transmission

transmission à doubleur de gamme à faible inertie | transmission à médiateur à faible inertie | boîte de vitesses à doubleur de gamme à faible inertie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3.2.1. The test machine shall have a rotary inertia simulating that part of the linear inertia of the vehicle mass acting upon one wheel, necessary for the cold performance and hot performance tests, and capable of being operated at constant speed for the purpose of the test described in points 3.5.2 and 3.5.3.

3.2.1. La machine d'essai doit avoir une inertie rotative simulant la fraction de l'inertie linéaire de la masse du véhicule agissant sur une roue, comme il est nécessaire pour les essais d'efficacité à froid et à chaud, et elle doit pouvoir fonctionner à une vitesse constante pour les besoins de l'essai décrit aux points 3.5.2 et 3.5.3.


3.1. The dynamometer shall be set as close as possible, with ± 5 % tolerance, to the rotary inertia equivalent to that part of the total inertia of the vehicle braked by the appropriate wheel(s) according to the following formula:

3.1. Le dynamomètre doit être réglé au plus près de manière à reproduire aussi fidèlement que possible, avec une tolérance de ± 5 %, l'inertie de rotation correspondant à la partie de l'inertie totale du véhicule freiné par les roues considérées, telle qu'elle est déterminée par la formule suivante:


v1=initial speed (km/h) v2=final speed (km/h) Po=mass of the drawing vehicle (kg) under test conditions P1=mass of the trailer borne by the non-braked axle(s) (kg) P2=mass of the trailer borne by the braked axle (kg) 3.2.Inertia dynamometer tests 3.2.1.The test machine shall have a rotary inertia simulating that part of the linear inertia of the vehicle mass acting upon one wheel, necessary for the cold performance and residual performance tests, and capable of being operated at constant speed for the purpose of the test described in items 3.5.2 and 3.5.3 below.

3.2.Essais dynamométriques par inertie 3.2.1.La machine d'essai doit avoir une inertie rotative simulant la partie de l'inertie linéaire de la masse du véhicule agissant sur une roue, qui est nécessaire aux essais de performance à froid et de performance résiduelle, et doit pouvoir fonctionner à une vitesse constante pour les besoins de l'essai décrit aux points 3.5.2 et 3.5.3 ci-après.


3.TEST CONDITIONS 3.1.The dynamometer shall be set as close as possible, with ± 5 % tolerance, to the rotary inertia equivalent to that part of the total inertia of the vehicle braked by the appropriate wheel(s) according to the following formula:

3.CONDITIONS DE L'ESSAI 3.1.Le dynamomètre doit être réglé au plus près, avec une tolérance de plus ou moins 5 % de l'inertie de rotation équivalant à la partie de l'inertie totale du véhicule qui est freinée par les roues appropriées, selon la formule suivante :


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I=MR² Where I=Rotary inertia (kgm²) R=Tyre rolling radius (m) M=that part of the maximum mass of the vehicle braked by the appropriate wheel(s).

ouI=inertie de rotation (kgm²) R=rayon de roulement du pneu (m) M=partie de la masse maximale du véhicule freinée par des roues appropriées.


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