Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advisory diversion
Alternative route
Bill of operations
Coin-operated personal service machine operator
En-route reliability
Frequency diversity
Frequency diversity operation
Manufacturing data sheet
Operation list
Operation sheet
Operational reliability
Photo booth operator
Plan of procedure
Planning sheet
Process chart
Route deviation
Route diversion
Route diversity
Route diversity operation
Route sheet
Route switch operation
Route-sheet
Routing
Routing sheet
Sequence sheet
Vending machine operator
Vending route operator

Traduction de «route diversity operation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


route diversity operation [ route diversity ]

diversité d'acheminement


route deviation | route diversion

détournement | déviation d'itinéraire


frequency diversity | frequency diversity operation

diversité de fréquence


routing | bill of operations | manufacturing data sheet | route sheet | routing sheet | operation list

gamme de fabrication | gamme d'opérations | gamme


planning sheet [ plan of procedure | route sheet | route-sheet | operation sheet | sequence sheet | operation list | process chart | manufacturing data sheet ]

gamme opératoire [ gamme d'usinage | gamme de fabrication | gamme ]


en-route reliability [ operational reliability ]

fiabilité du vol [ fiabilité opérationnelle ]




coin-operated personal service machine operator | photo booth operator | vending machine operator | vending route operator

agent de maintenance de distributeurs automatiques/agente de maintenance de distributeurs automatiques | technicienne de maintenance de distributeurs automatiques | technicien de maintenance de distributeurs automatiques | technicien de maintenance de distributeurs automatiques/technicienne de maintenance de distributeurs automatiques


advisory diversion | alternative route

déviation recommandée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Flights shall be tracked by the operator from take-off to landing, except when the planned route and the planned diversion routes are fully included in airspace blocks where:

Les vols seront suivis par l'exploitant du décollage à l'atterrissage, sauf si la route prévue et les itinéraires de déroutement planifiés sont intégralement inclus dans des blocs d'espace aérien au sein desquels:


Within the EU the situation is very diverse: Bulgaria, France, Slovakia and Finland have decided to build new nuclear reactors; several countries have reopened the debate on the possibility of extending operation of existing plants or replacing them (the Netherlands, Poland, Sweden, Lithuania (‘Baltic States’ project) and the United Kingdom amongst others); finally, Belgium, Germany and Spain have gone down the route of gradually abando ...[+++]

Au sein de l'UE, la situation est très diverse: la Bulgarie, la France, la Slovaquie et la Finlande ont décidé de construire de nouveaux réacteurs nucléaires; plusieurs pays ont rouvert le débat sur la possibilité de prolonger l'exploitation des centrales existantes ou de les remplacer (entre autres, les Pays-Bas, la Pologne, la Suède, la Lituanie (projet «Pays baltes») et le Royaume-Uni); enfin, la Belgique, l'Allemagne et l'Espagne se sont engagées sur la voie d'un abandon progressif ou d'une limitation du nuc ...[+++]


(b) Prior to conducting an ETOPS flight, an operator shall ensure that a suitable ETOPS en-route alternate is available, within either the approved diversion time, or a diversion time based on the MEL generated serviceability status of the aeroplane, whichever is shorter (See also OPS 1.297 (d)).

(b) Avant d'entreprendre un vol ETOPS, l'exploitant doit s'assurer qu'un déroutement ETOPS accessible est disponible soit dans le temps d'éloignement approuvé, soit dans un temps basé sur l'état opérationnel de l'avion en fonction de la L.M.E., le plus court des deux (Voir également OPS 1.297 (d)).


An operator shall ensure that the aeroplane will, in the meteorological conditions expected for the flight, at any point on its route or on any planned diversion therefrom, be capable of a rate of climb of at least 300 ft per minute with all engines operating within the maximum continuous power conditions specified at:

L'exploitant doit s'assurer que l'avion, compte tenu des conditions météorologiques prévues pour le vol, pourra, tout au long de son itinéraire ou de tout itinéraire de déroutement programmé depuis cette route atteindre une vitesse ascensionnelle d'au moins 300 ft/mn avec tous les moteurs fonctionnant dans les conditions spécifiées de puissance maximale continue :


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(a) An operator shall ensure that the aeroplane will, in the meteorological conditions expected for the flight, in the event of any one engine becoming inoperative at any point on its route or on any planned diversion therefrom and with the other engine or engines operating within the maximum continuous power conditions specified, be capable of continuing the flight from the cruising altitude to an aerodrome where a landing can be made in accordance with OPS 1.595 or OPS 1.600 as appropriate, clearing obstacles within 9·3 km (5 nm) either side of the inte ...[+++]

(a) L'exploitant doit s'assurer que l'avion, compte tenu des conditions météorologiques prévues pour le vol, et en cas de panne de l'un quelconque de ses moteurs survenant en un point quelconque de son itinéraire ou sur un quelconque itinéraire de déroutement en route programmé, l'autre (les autres) moteur(s) fonctionnant dans les conditions spécifiées de puissance maximale continue, peut poursuivre son vol du niveau de croisière jusqu'à un aérodrome où il peut effectuer un atterrissage conformément aux dispositions de l'OPS 1.595 ou 1.600 selon le cas, en franchissant tous les obstacles situés à moins de 9,3 km (soit 5 NM) de part et d' ...[+++]


Two independent radio communication systems necessary under normal operating conditions to communicate with an appropriate ground station from any point on the route including diversions;

deux systèmes de communication radio indépendants afin de pouvoir, dans les conditions normales d'exploitation, communiquer avec une station au sol appropriée à partir de n'importe quel point de la route, déroutements compris ;


If, as a result of an in-flight fuel check, the expected fuel remaining on arrival at the destination is less than the required alternate fuel plus final reserve fuel, the commander must take into account the traffic and the operational conditions prevailing at the destination aerodrome, along the diversion route to an alternate aerodrome and at the destination alternate aerodrome, when deciding to proceed to the destination aerodrome or to divert, so as to land with not less than final reserve fuel.

Si le suivi en vol du carburant montre que le carburant estimé restant à l'arrivée à destination est inférieur à la somme du carburant nécessaire pour le dégagement et de la réserve finale, le commandant de bord doit prendre en compte le trafic ainsi que les conditions régnant sur l'aérodrome de destination, sur le déroutement vers un aérodrome de dégagement et sur l'aérodrome de dégagement à destination avant de décider la poursuite vers la destination ou de dégager ou se dérouter de manière à se poser avec au moins la réserve finale.


These agreements are highly diverse, the degree of cooperation and the extent of the joint activities they cover differing according to operators' needs and the situation prevailing on a particular route.

Ces accords présentent une diversité considérable, étant donné que le degré de coopération et l'étendue de l'activité commune qu'ils visent diffèrent selon les besoins des opérateurs et les circonstances du trafic concerné.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'route diversity operation' ->

Date index: 2023-12-31
w