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CIHSO
Construction Industry Health and Safety Ordinance
Coordinate health and safety policies
Coverage of health and safety regulations
Coverage of health and safety standards
Direct health and safety measures
Health & safety in the textile industry
Health and safety at work
Health and safety co-ordinator
Health and safety in textile manufacturing
Health and safety in the textile industry
Health and safety regulations
Manage health and safety
Managing health and safety
Maternity Health and Safety Ordinance
Mines Safety Commission
Mines Safety and Health Commission
Native Health Co-ordinator
OHS
OSH
Occ. H&S
Occupational health and safety
Occupational safety and health
SHCMOEI
Safety and Health Co-ordinator
Safety and health in the textile industry
Scope of health and safety regulations

Translation of "safety and health co-ordinator " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Safety and Health Co-ordinator

Coordonnateur à la Santé et à la Sécurité [ Coordonnatrice à la Santé et à la Sécurité ]


Native Health Co-ordinator

coordonnateur des services de santé pour les autochtones [ coordonnatrice des services de santé pour les autochtones ]


health and safety co-ordinator

coordonnateur en santé et sécurité [ coordonnatrice en santé et sécurité ]


Ordinance of 29 June 2005 on Safety and Health Protection of Employees in the Construction Industry | Construction Industry Health and Safety Ordinance [ CIHSO ]

Ordonnance du 29 juin 2005 sur la sécurité et la protection de la santé des travailleurs dans les travaux de construction | Ordonnance sur les travaux de construction [ OTConst ]


health & safety in the textile industry | health and safety in textile manufacturing | health and safety in the textile industry | safety and health in the textile industry

hygiène et sécurité dans l’industrie textile


coverage of health and safety regulations | scope of health and safety regulations | coverage of health and safety standards | health and safety regulations

réglementation en matière d’hygiène et de sécurité | réglementation en matière de santé et de sécurité


direct health and safety measures | managing health and safety | coordinate health and safety policies | manage health and safety

gérer la santé et la sécurité


health and safety at work | occupational health and safety | occupational safety and health | Occ. H&S [Abbr.] | OHS [Abbr.] | OSH [Abbr.]

hygiène et sécurité sur le lieu de travail | santé et sécurité au travail | sécurité et santé sur le lieu de travail | SST [Abbr.]


Mines Safety and Health Commission | Mines Safety Commission | Safety and Health Commission for the Mining and other Extractive Industries | SHCMOEI [Abbr.]

Organe permanent pour la sécurité et la salubrité dans les mines de houille et les autres industries extractives


EAER Ordinance of 20 March 2001 on Hazardous and Arduous Work during Pregnancy and Maternity | Maternity Health and Safety Ordinance

Ordonnance du DFE du 20 mars 2001 sur les activités dangereuses ou pénibles en cas de grossesse et de maternité | Ordonnance sur la protection de la maternité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Council Directive 89/391/EEC [43] on the introduction of measures to encourage improvements in the safety and health of workers at work, in particular Directive 98/24/EC [44]on the protection of the health and safety of workers from the risks related to chemical agents at work and Council Directive 89/656/EEC [45] on the minimum health and safety requirements for the use by workers of personal protective equipment at the workplace, have created conditions for improvements in the safety of workers and operators.

La directive 89/391/CEE [43] du Conseil concernant la mise en oeuvre de mesures visant à promouvoir l'amélioration de la sécurité et de la santé des travailleurs sur leur lieu de travail, en particulier la directive 98/24/CE [44] concernant la protection de la santé et de la sécurité des travailleurs contre les risques liés à des agents chimiques sur le lieu de travail ainsi que la directive 89/656/CEE [45] concernant les prescriptions minimales de sécurité et de santé pour l'utilisation par les travailleurs sur leur lieu de travail, d'équipements de protection individuelle, ont permis d'améliorer la sécurité des travailleurs et des opér ...[+++]


The over 50s, the new work generation’ EU-OSHA – European Agency for Safety and Health at Work (2014a), ‘European Survey of Enterprises on New and Emerging Risks (ESENER)’ EU-OSHA – European Agency for Safety and Health at Work (2014b), ‘New risks and trends in the safety and health of women at work European Risk Observatory Literature review’ EU-OSHA – European Agency for Safety ...[+++]

The over 50s, the new work generation’ EU-OSHA – Agence européenne pour la santé et la sécurité au travail (2014a), «Enquête européenne des entreprises sur les risques nouveaux et émergents (ESENER)» EU-OSHA – Agence européenne pour la santé et la sécurité au travail (2014b), «Risques émergents et nouvelles tendances dans le domaine de la santé et de la sécurité des femmes au travail Observatoire européen des risques» EU-OSHA – European Agency for Safety and Health at Work (2016a), ‘Rehabilitation and return to work: an analysis of EU ...[+++]


Witnesses: From the CAW - Canada (International Automobile, Aerospace, Transportation and General Workers Union of Canada): Ian H. Bennie, National Health and Safety Co-ordinator, Yves Côté, National Health and Safety Co-ordinator.

Témoins : De TCA- Canada (Syndicat national de l'automobile, de l'aérospatiale, du transport et des autres travailleurs et travailleuses du Canada): Ian H. Bennie, coordonnateur national, Santé et sécurité; Yves Côté, coordonnateur national, Santé et sécurité.


Let me give you a short list of participants. For Quebec: Gisèle Bourret, head of the Status of Women Division at the Centrale de l'enseignement du Québec; Maria DeKoninck, professor at the Department of Social and Preventive Medicine, Université Laval; Jocelyne Everell, union advisor at the Health, Safety and Environmental Division of the Confédération des syndicats nationaux; Carole Gingras, director of the Status of Women at the FTQ; Danielle Hébert, co-ordinator of the Status of Women ...[+++]

Pour vous donner une petite idée, voici, entres autres, les personnes qui étaient présentes lors de ce colloque: pour le Québec: Gisèle Bourret, responsable du Service de la condition féminine à la CEQ; Maria DeKoninck, professeure à l'Université Laval au Département de médecine sociale et préventive; Jocelyne Everell, conseillère syndicale au Service de santé-sécurité-environnement à la CSN; Carole Gingras, directrice de la condition féminine à la FTQ; Danielle Hébert, coordonnatrice du Service de la condition féminine à la CSN; Nicole Lepage, conseillère en santé et en sécurité du travail à la CEQ; Katherine Lippel, professeure a ...[+++]


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In accordance with Council Directive 92/91/EEC of 3 November 1992 concerning the minimum requirements for improving the safety and health protection of workers in the mineral-extracting industries through drilling (eleventh individual Directive within the meaning of Article 16(1) of Directive 89/391/EEC) , workers and/or their representatives should be consulted on matters relating to safety and health at work and be allowed to take part in discussions on all questions relating to safety and health at work.

Conformément à la directive 92/91/CEE du Conseil du 3 novembre 1992 concernant les prescriptions minimales visant à améliorer la protection en matière de sécurité et de santé des travailleurs des industries extractives par forage (onzième directive particulière au sens de l’article 16, paragraphe 1, de la directive 89/391/CEE) , les travailleurs et/ou leurs représentants devraient être consultés sur les sujets liés à la santé et à la sécurité au travail et être autorisés à prendre part aux débats portant sur toutes les questions relatives à la sécurité et à la santé au travail.


Summary code: Institutional affairs / The institutions, bodies and agencies of the union / Decentralised agencies / Executive Agencies Consumers / Consumer safety / Consumer health / General principles Public health / European health strategy / Overview of Health Policy Food safety / Food safety: general provisions / Institutional specific provisions

Code de la synthèse: Affaires institutionnelles / Les institutions, organes et organismes de l'union / Les organes décentralisés / Les agences exécutives Consommateurs / Sécurité des consommateurs / Santé des consommateurs / Principes généraux Santé publique / Stratégie européenne en matière de santé / Aperçu de la politique de santé Sécurité alimentaire / Sécurité alimentaire: dispositions générales / Dispositions institutionnelles


(7) In its Communication on a Community programme in the field of safety, hygiene and health protection at work (1996-2000), the Commission stressed the need to streamline the operation of the two advisory committees - the Advisory Committee for Safety, Hygiene and Health Protection at Work and the Safety and Health Commission for the Mining and Other Extractive Industries - by merging them, reducing the number of members and giving them a single secretariat.

(7) Dans sa communication sur un programme communautaire dans le domaine de la sécurité, de l'hygiène et de la santé sur le lieu de travail (1996-2000), la Commission a souligné qu'il convenait de rationaliser le fonctionnement des deux Comités consultatifs, à savoir le Comité consultatif pour la sécurité, l'hygiène et la protection de la santé sur le lieu de travail et l'Organe permanent pour la sécurité et la salubrité dans les mines de houille et les autres industries extractives, en procédant à la fusion de ces comités, en réduisant le nombre de leurs membres et en les dotant d'un secrétariat unique.


While Health Canada is named as having this responsibility, at the end of paragraph 11.94 it says “.Health Canada's co-ordinating role is limited to providing secretariat services to various co-ordinating committees and to co-ordinating activities such as Treasury Board submissions and memorandums to Cabinet”.

Nous disons que cette responsabilité incombe à Santé Canada, mais à la fin du paragraphe 11.94, on peut lire: «Le rôle de coordination de Santé Canada se limite plutôt à fournir les services de secrétariat à divers comités de coordination et à coordonner des activités comme les présentations au Conseil du Trésor et les mémoires au Cabinet».


For Quebec: Gisèle Bourret, head of the women's affairs service of the CEQ; Maria DeKoninck, professor, department of social and preventive medicine, Laval University; Jocelyne Everell, union adviser with the health-safety-environment service at the CSN; Carole Gingras, director of women's affairs at the FTQ; Danielle Hébert, co-ordinator of women's affairs service at the CSN; Nicole Lepage, occupational health and safety adviser at the CEQ; Katherine Lippel, professor of legal sciences ...[+++]

Pour le Québec: Gisèle Bourret, responsable du Service de la condition féminine à la CEQ; Maria DeKoninck, professeure à l'Université Laval au Département de médecine sociale et préventive; Jocelyne Everell, conseillère syndicale au Service de santé-sécurité-environnement à la CSN; Carole Gingras, directrice de la Condition féminine à la FTQ; Danielle Hébert, coordonnatrice du Service de la condition féminine à la CSN; Nicole Lepage, conseillère en santé et en sécurité du travail à la CEQ; Katherine Lippel, professeure au Département de sciences juridiques à l'UQAM; Donna Mergler, professeure en science biologique à l'Université d ...[+++]


[22] In the policy it then assigned lead roles for different aspects of marine security to three Ministers: Transport (marine safety and security policy co-ordination), National Defence (co-ordination of on-water response to a marine threat or a developing crisis), and the Minister of Public Safety and Emergency Preparedness (enforcement and policing of marine security).[23]

Dans cette même politique, il attribue ensuite la responsabilité première de différents aspects de la sécurité maritime à trois ministres : Transports (sécurité maritime et coordination des politiques en la matière), Défense nationale (coordination de la réaction en mer aux menaces maritimes et aux crises naissantes), et Sécurité publique et protection civile (exécution de la loi et services de police)[105]


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