Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
American Association of Medical Social W
American Association of Psychiatric Social Workers
American Association of Social Workers
Association for the Study of Community Organization
Educational guidance
Family counsellor
Guidance centre for returning workers
Homelessness guidance worker
Homelessness social worker
Homelessness worker
Housing options and advice worker
Marriage counsellor
Marriage guidance worker
NASW
National Association of School Social Workers
National Association of Social Workers
Out-of-school youth worker
Québec Guidance Personnel Association
Québec School Guidance Association
Relationship coach
School Guidance Worker
School guidance
Social Work Research Group

Translation of "school guidance worker " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


homelessness social worker | housing options and advice worker | homelessness guidance worker | homelessness worker

maraudeuse | maraudeur | maraudeur/maraudeuse


educational guidance | school guidance

orientation | orientation scolaire


National Association of Social Workers [ NASW | Social Work Research Group | National Association of School Social Workers | Association for the Study of Community Organization | American Association of Social Workers | American Association of Psychiatric Social Workers | American Association of Medical Social W ]

National Association of Social Workers [ NASW | Social Work Research Group | National Association of School Social Workers | Association for the Study of Community Organization | American Association of Social Workers | American Association of Psychiatric Social Workers | American Association of Medical Social W ]


family counsellor | marriage guidance worker | marriage counsellor | relationship coach

conseiller conjugal | conseillère conjugale | conseiller conjugal et familial | conseiller conjugal/conseillère conjugale




Québec Guidance Personnel Association [ Québec School Guidance Association ]

L'Association du personnel d'orientation du Québec


guidance centre for returning workers

centre d'orientation pour les travailleurs de retour au pays | CARE [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
37. Considers that civil society and local actors have a crucial role to play in the development of projects adapted to their localities or organisations, in addition to their role as an integrating factor for those European citizens who feel at odds with society and are tempted by terrorist radicalisation; believes it essential to raise awareness among and inform and train frontline workers (teachers, educationalists, police officers, child protection workers and workers in the healthcare sector) in order to strengthen local capacity to combat radicalisation; feels that the Member States should support the establishment of structures ...[+++]

37. considère que la société civile et les acteurs locaux ont un rôle crucial à jouer dans le développement de projets adaptés à leur localité ou à leur structure, ainsi que comme facteur d'intégration des citoyens européens en rupture avec la société tentés par la radicalisation terroriste; estime indispensable de sensibiliser, d'informer et de former les travailleurs de première ligne (enseignants, éducateurs, officiers de police, agents de protection de l'enfance et travailleurs du secteur des soins de santé) afin de renforcer les ...[+++]


34. Considers that civil society and local actors have a crucial role to play in the development of projects adapted to their localities or organisations, in addition to their role as an integrating factor for those European citizens who feel at odds with society and are tempted by terrorist radicalisation; believes it essential to raise awareness among and inform and train frontline workers (teachers, educationalists, police officers, child protection workers and workers in the healthcare sector) in order to strengthen local capacity to combat radicalisation; feels that the Member States should support the establishment of structures ...[+++]

34. considère que la société civile et les acteurs locaux ont un rôle crucial à jouer dans le développement de projets adaptés à leur localité ou à leur structure, ainsi que comme facteur d'intégration des citoyens européens en rupture avec la société tentés par la radicalisation terroriste; estime indispensable de sensibiliser, d'informer et de former les travailleurs de première ligne (enseignants, éducateurs, officiers de police, agents de protection de l'enfance et travailleurs du secteur des soins de santé) afin de renforcer les ...[+++]


45. Asks the Commission to step up ESF action aimed at promoting integration into the job market; encourages the Member States to invest in children from a very early age through education and later to set up in-school guidance based on local and regional job opportunities and lifelong training to help workers adapt their skills to the needs of the job market, while implementing measures to combat youth unemployment and to tackle the phenomenon of the ‘working poor’ and establishing tailor-made programmes to assi ...[+++]

45. invite la Commission à renforcer les interventions du FSE axées sur l'intégration sur le marché du travail; encourage les États membres à investir dans l'enfance à un âge très précoce par des mesures éducatives, puis de mettre en œuvre une orientation scolaire basée sur les débouchés locaux et régionaux et des formations tout au long de la vie qui favorisent l'adaptabilité des compétences des travailleurs aux exigences du marché du travail, tout en prenant des meures de lutte contre le chômage des jeunes et éviter ainsi l'apparition des «travailleurs pauvres» et en mettant en œuvre des programmes adaptés en faveur des groupes défavo ...[+++]


19. Asks the Commission to intensify the ESF action aimed at promoting integration into the job market; encourages the Member States to invest in children from a very early age by means of education and later to set up in-school guidance based on local and regional job opportunities and lifelong training to help workers adapt their skills to the needs of the job market whilst implementing measures to combat youth unemployment and to tackle the phenomenon of the ‘working poor’, as well as establishing tailor-made ...[+++]

19. invite la Commission à renforcer les interventions du FSE axées sur l'intégration sur le marché du travail; encourage les États membres à investir dans l'éducation des enfants dès le plus jeune âge et à mettre ensuite en place une orientation scolaire basée sur les débouchés locaux et régionaux ainsi que des formations tout au long de la vie aidant les travailleurs à adapter leurs compétences aux besoins du marché du travail, tout en mettant en œuvre des mesures visant à combattre le chômage des jeunes et à mettre fin au phénomène des "travailleurs pauvres", ainsi qu'à établir des programmes adaptés d'aide aux groupes défavorisés et ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
45. Asks the Commission to step up ESF action aimed at promoting integration into the job market; encourages the Member States to invest in children from a very early age through education and later to set up in-school guidance based on local and regional job opportunities and lifelong training to help workers adapt their skills to the needs of the job market, while implementing measures to combat youth unemployment and to tackle the phenomenon of the ‘working poor’ and establishing tailor-made programmes to assi ...[+++]

45. invite la Commission à renforcer les interventions du FSE axées sur l’intégration sur le marché du travail; encourage les États membres à investir dans l'enfance à un âge très précoce par des mesures éducatives, puis de mettre en œuvre une orientation scolaire basée sur les débouchés locaux et régionaux et des formations tout au long de la vie qui favorisent l’adaptabilité des compétences des travailleurs aux exigences du marché du travail, tout en prenant des meures de lutte contre le chômage des jeunes et éviter ainsi l’apparition des "travailleurs pauvres" et en mettant en œuvre des programmes adaptés en faveur des groupes défavo ...[+++]


Question No. 446 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the current pandemic of new influenza A (H1N1): (a) what is the key leadership shown by the organizational reporting chart, from the two lead ministries, the Public Health Agency of Canada and Public Safety Canada, through to the deputy ministers; (b) what is the decision-making process to determine which of the two ministries leads on issues; (c) what, if any, funding requests have been made by government departments for pandemic planning since the beginning of the pandemic in Canada; (d) what, if any, additional funding is required to ensure all government departments have tested t ...[+++]

Question n 446 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la pandémie actuelle de la nouvelle grippe A (H1N1): a) quelles sont les principales autorités en la matière, à la lumière de la filière hiérarchique organisationnelle, depuis les deux organismes concernés au premier chef, à savoir l’Agence de la santé publique du Canada et Sécurité publique Canada, jusqu’aux sous-ministres; b) quel est le processus décisionnel par lequel on détermine duquel de ces deux organismes chaque problème relève au premier chef; c) quelles demandes les ministères fédéraux ont-ils faites, le cas échéant, pour financer la planification axée sur la pandémie depu ...[+++]


This is where social services, school guidance counsellors, social workers and psychologists are important to assess for that and to intervene.

C'est là où les services sociaux, les travailleurs sociaux, les conseillers scolaires et les psychologues jouent un rôle important pour faire une évaluation et pour décider d'intervenir.


w