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Cybernetics
Double smoothing
Field of cybernetics
Pre-ordering
Preordering
Proto-order relation
Pseudoordering
Quasi-order
Quasi-order relation
Quasi-ordering
Second order cybernetics
Second order logic
Second order non-linearity coefficient
Second order plotting instrument
Second order smoothing
Second-order DFB laser
Second-order distributed feedback laser
Second-order logics
Second-order predicate
Second-order predicate calculus
Second-order predicate logic
Second-order relation
Second-order smoothing
Second-order transition point
Second-order transition temperature
Study of control and communication

Translation of "second-order relation " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
second-order relation [ second-order predicate ]

relation de second ordre [ prédicat de second ordre ]


second order logic | second-order predicate calculus | second-order predicate logic

logique d'ordre 2 | logique du deuxième ordre


second-order smoothing | second order smoothing | double smoothing

lissage exponentiel double


second-order transition temperature | second-order transition point

température de transition de second ordre


second-order distributed feedback laser [ second-order DFB laser ]

laser à rétroaction répartie du second ordre


second order logic [ second-order logics ]

logique du deuxième ordre


preordering | pre-ordering | pseudoordering | quasi-ordering | quasi-order | proto-order relation | quasi-order relation

relation de préordre | préordre


second order non-linearity coefficient

coéfficient de non linéarité du second ordre


second order plotting instrument

appareil de restitution de deuxième ordre


second order cybernetics | study of control and communication | cybernetics | field of cybernetics

cybernétique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Effective, equitable and socially acceptable measures towards a climate-resilient environment, economy and society require the integrated analysis of current and future impacts, vulnerabilities, population exposure, risks and their management, second order effects such as migration and conflicts, costs and opportunities associated with climate change and variability, taking into account extreme events and related climate-induced hazards and their recurrence.

Pour élaborer des mesures efficaces, justes et socialement acceptables d'adaptation au changement climatique de l'environnement, de l'économie et de la société, il faut procéder à une analyse intégrée des incidences, des vulnérabilités, de l'exposition des populations, des risques et de leur gestion, des effets collatéraux tels que les migrations et les conflits, des coûts et des perspectives, actuels et futurs, liés au changement climatique, en tenant compte des événements exceptionnels et des risques d'origine climatique et de leur répétition.


1. A person shall be considered not capable of electronically transmitting orders relating to a financial instrument directly to a trading venue in accordance with Article 4(1)(41) of Directive 2014/65/EU where that person cannot exercise discretion regarding the exact fraction of a second of order entry and the lifetime of the order within that timeframe.

1. Une personne est considérée comme n'étant pas en mesure de transmettre des ordres relatifs à un instrument financier par voie électronique directement à une plate-forme de négociation au sens de l'article 4, paragraphe 1, point 41), de la directive 2014/65/UE si cette personne ne peut exercer un pouvoir discrétionnaire quant à l'exacte fraction de seconde du placement d'ordre et à la durée de l'ordre dans ce délai.


Effective, equitable and socially acceptable measures towards a climate-resilient environment, economy and society require the integrated analysis of current and future impacts, vulnerabilities, population exposure, risks and their management, second order effects such as migration and conflicts, costs and opportunities associated with climate change and variability, taking into account extreme events and related climate-induced hazards and their recurrence.

Pour élaborer des mesures efficaces, justes et socialement acceptables d'adaptation au changement climatique de l'environnement, de l'économie et de la société, il faut procéder à une analyse intégrée des incidences, des vulnérabilités, de l'exposition des populations, des risques et de leur gestion, des effets collatéraux tels que les migrations et les conflits, des coûts et des perspectives, actuels et futurs, liés au changement climatique, en tenant compte des événements exceptionnels et des risques d'origine climatique et de leur répétition.


Given the intent of this bill, I bring this forward for your consideration as an amendment to include long-term supervision orders within the bill going forward. The second point relates to the clause that prohibits offenders from having any direct or indirect communication with any victim witness or other persons identified in the order, unless the victims consent to communication, or refrain from going to any place specified in the order.

Il y a en deuxième lieu l'article intimant au délinquant de s'abstenir de communiquer, directement ou indirectement, avec toute personne — victime, témoin ou autre — identifiée dans l'ordonnance, sauf si la victime consent à la communication, ou d'aller dans un lieu qui y est mentionné.


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1. In relation to researchers who hold a valid authorisation issued by the first Member State and who intend to stay in order to carry out part of their research in any research organisation in one or several second Member States for more than 180 days per Member State, the second Member State shall either:

1. En ce qui concerne les chercheurs qui sont titulaires d'une autorisation en cours de validité délivrée par le premier État membre et qui ont l'intention de séjourner dans un ou plusieurs deuxièmes États membres pour y mener une partie de leurs recherches dans tout organisme de recherche pendant plus de 180 jours par État membre, le deuxième État membre:


A second issue related to this point of order has to do with the general distribution of documents in the chamber.

Deuxième point se rattachant à ce rappel au Règlement : la distribution de documents à tous en Chambre.


1 By their appeal the companies Diy-Mar Insaat Sanayi ve Ticaret Ltd Sirketi and Musa Akar ask the Court to set aside the order of the Court of First Instance of the European Communities of 17 January 2007 in Case T‑129/06 Diy-Mar Insaat Sanayi ve Ticaret and Akar v Commission, not published in ECR, (‘the order under appeal’) dismissing as inadmissible their action which sought, first, annulment of the decision of the Commission MK/KS/DELTUR/(2005)/SecE/D/1614 of 23 December 2005 relating to the award of public works contracts for the construction of educational facilities in the provinces of Siirt and Diyarbakir (‘the contested decisio ...[+++]

Par leur pourvoi, les sociétés Diy-Mar Insaat Sanayi ve Ticaret Ltd Sirketi et Musa Akar demandent l’annulation de l’ordonnance du Tribunal de première instance des Communautés européennes du 17 janvier 2007, Diy-Mar Insaat Sanayi ve Ticaret et Akar/Commission (T‑129/06, non publiée au Recueil, ci-après l’«ordonnance attaquée»), par laquelle celui-ci a rejeté comme irrecevable leur recours tendant, d’une part, à l’annulation de la décision MK/KS/DELTUR/(2005)/SecE/D/1614 de la Commission, du 23 décembre 2005, relative à la passation du marché public de travaux relatif à la construction d’établissements d’enseignement dans les provinces d ...[+++]


The cases concern, first, the Commission's decision to prohibit a merger between the Tetra Laval group, the world leader in the field of carton packaging, and the French company Sidel, which is active in the design and manufacture of equipment and of polyethylene terephthalate (PET) plastic bottles and, second, a related decision of the Commission ordering the separation of the two companies.

Ces recours portent, d'une part, sur le veto de la Commission à la fusion de la filiale française du groupe Tetra Laval avec la société française Sidel, principalement active dans la conception et la production d'équipements et de bouteilles en plastique polyéthylène téréphtalate (PET) et, d'autre part, sur une seconde décision de la Commission ordonnant en conséquence la séparation des deux sociétés.


In the case of the second External Relations Deputy Director General post ("CFSP, coordination of multilateral relations, North America, Far East and Pacific region") and given the particular experience required in order to fulfil the post, the Commission has furthermore decided to open the recruitment procedure to candidates outside the European institutions, without this implying in any way that current candidates are discarded.

Pour le second poste de directeur général adjoint aux relations extérieures ("PESC, Coordination des relations multilatérales, Amérique du Nord, Extrême-Orient et Région pacifique"), qui requiert une expérience particulière, la Commission a décidé d'élargir la procédure de recrutement à des candidats extérieurs aux institutions européennes, sans que cela signifie en aucune manière que les candidatures déjà présentées sont écartées.


The second matter of the point of order related to the behaviour of several Senators and visitors in the Galleries as well, who applauded portions of the Speech from the Throne, contrary to established practice.

Le second point soulevé par le sénateur concernait le fait que plusieurs sénateurs, ainsi que des visiteurs dans les tribunes, ont applaudi à certains moments du discours du Trône, ce qui est contraire à l'usage habituel.


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