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Bear the market
Buy-sell back transaction
ESP
Emotional selling point
Emotional selling proposition
Go short
Order to sell
Sell a bear
Sell forward
Sell order
Sell short
Sell-buy back transaction
Selling order
Selling point
Selling proposition
To sell bear
To sell in bear
To sell short
To sell uncovered
USP
Unique Selling Proposition
Unique selling proposition

Translation of "selling proposition " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Unique Selling Proposition | USP [Abbr.]

proposition exclusive vendeuse | PEV [Abbr.]


Unique selling proposition | USP

argument publicitaire unique


unique selling proposition

argument publicitaire unique [ USP | proposition exclusive de vente ]


unique selling proposition | USP

argument publicitaire unique


emotional selling point | ESP | emotional selling proposition

argument émotionnel de vente | AEV | argument émotionnel




buy/sell back | buy-sell back transaction | sell/buy back | sell-buy back transaction

acheté-vendu | transaction d'achat-revente | transaction de vente-rachat


to sell bear | to sell in bear | to sell short | to sell uncovered

vendre à découvert


order to sell [ sell order | selling order ]

ordre de vente


sell short [ go short | sell forward | sell a bear | bear the market ]

vendre à découvert
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
40. Stresses the need to promote and highlight Europe’s rich cultural heritage, using the UNESCO World Heritage List as a unique selling proposition but also including sites that may be less widely known or not easily reachable, especially given that cultural tourism accounts for about 40 % of European tourism and thereby contributes significantly to economic growth, employment, social innovation and local, regional, urban and rural development, while reducing the impact of seasonality; also stresses, in this context, the key role played by sponsorship in maintaining Europe’s heritage and helping Member States bear the cost burden;

40. insiste sur la nécessité de promouvoir et de mettre en avant le riche patrimoine culturel de l'Europe, en ayant recours à la liste du patrimoine mondial de l'UNESCO comme argument de vente, sans oublier les sites peut-être moins connus ou moins accessibles, en tenant compte notamment du fait que le tourisme culturel représente environ 40 % du tourisme européen et qu'il contribue donc de manière significative à la croissance économique et à l'emploi, à l'innovation sociale et au développement local, régional, urbain et rural inclusif tout en réduisant les effets du caractère saisonnier; souligne également, dans ce contexte, le rôle c ...[+++]


40. Stresses the need to promote and highlight Europe’s rich cultural heritage, using the UNESCO World Heritage List as a unique selling proposition but also including sites that may be less widely known or not easily reachable, especially given that cultural tourism accounts for about 40 % of European tourism and thereby contributes significantly to economic growth, employment, social innovation and local, regional, urban and rural development, while reducing the impact of seasonality; also stresses, in this context, the key role played by sponsorship in maintaining Europe’s heritage and helping Member States bear the cost burden;

40. insiste sur la nécessité de promouvoir et de mettre en avant le riche patrimoine culturel de l'Europe, en ayant recours à la liste du patrimoine mondial de l'UNESCO comme argument de vente, sans oublier les sites peut-être moins connus ou moins accessibles, en tenant compte notamment du fait que le tourisme culturel représente environ 40 % du tourisme européen et qu'il contribue donc de manière significative à la croissance économique et à l'emploi, à l'innovation sociale et au développement local, régional, urbain et rural inclusif tout en réduisant les effets du caractère saisonnier; souligne également, dans ce contexte, le rôle c ...[+++]


40. Stresses the need to promote and highlight Europe’s rich cultural heritage, using the UNESCO World Heritage List as a unique selling proposition but also including sites that may be less widely known or not easily reachable, especially given that cultural tourism accounts for about 40 % of European tourism and thereby contributes significantly to economic growth, employment, social innovation and local, regional, urban and rural development, while reducing the impact of seasonality; also stresses, in this context, the key role played by sponsorship in maintaining Europe’s heritage and helping Member States bear the cost burden;

40. insiste sur la nécessité de promouvoir et de mettre en avant le riche patrimoine culturel de l'Europe, en ayant recours à la liste du patrimoine mondial de l'UNESCO comme argument de vente, sans oublier les sites peut-être moins connus ou moins accessibles, en tenant compte notamment du fait que le tourisme culturel représente environ 40 % du tourisme européen et qu'il contribue donc de manière significative à la croissance économique et à l'emploi, à l'innovation sociale et au développement local, régional, urbain et rural inclusif tout en réduisant les effets du caractère saisonnier; souligne également, dans ce contexte, le rôle c ...[+++]


Mr. Brian Segal, President and Chief Executive Officer, Rogers Publishing: The unique selling proposition of our magazines is their ``Canadianness'. '

M. Brian Segal, président-directeur général, Rogers Publishing: L'attrait principal de nos magazines, c'est leur caractère typiquement canadien.


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Moreover, the 2-hour direct jet link between Kuujjuaq and Montreal has been a major selling proposition for regional outfitters.

Actuellement, le transport en jet de Montréal à Kujjuaq, en seulement deux heures, est un important argument de vente pour les pourvoyeurs de la région.


Each team had some members travel across the country to meet with groups of employees and try to sell the concept or try to relate to them what their findings and their propositions were.

Chaque équipe a envoyé certains membres dans tout le pays pour rencontrer des groupes d'employés, afin d'essayer de leur vendre le principe ou de leur faire comprendre quelles étaient les propositions et les constatations.


In a country of bungalows, selling films or books is an expensive proposition, since the distances between towns and cities raise our marketing and promotion costs exponentially.

Dans un pays de bungalows, vendre des films ou vendre des livres coûte très cher, puisque la distance entre les villages et les villes fait en sorte que nos coûts de promotion et de mise en marché génèrent des frais exponentiels.


Canada can create its own unique selling proposition — USP — by encouraging investment flow, not simply the sale of goods and services.

Le Canada peut créer son propre argument publicitaire unique, un USP, en encourageant l'échange d'investissements et pas simplement la vente de biens et services.




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'selling proposition' ->

Date index: 2023-05-13
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