Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
After High School
After High School The First Years
High School Review Policy Advisory Committee
High school special education teacher
High school special needs teacher
High-level management
Junior high school
Qualification for entry to senior technical school
Senior high school
Senior management
Senior secondary school
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher secondary school
Top management
Top-level management
Upper forms
Upper grades
Upper school

Translation of "senior high school " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
senior high school [ senior secondary school ]

école secondaire de deuxième cycle


senior high school | upper forms | upper grades | upper school

enseignement du deuxième cycle | second cycle


senior high school

école secondaire du deuxième cycle


senior high school

école secondaire de deuxième cycle


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

enseignant spécialisé du second degré | enseignante spécialisée du second degré | professeur spécialisé de l’enseignement général | professeur spécialisé de l’enseignement général/professeure spécialisée de l’enseignement général


After High School [ After High School: The First Years | After High School: The First Years: The First Report of the School Leavers Follow-up Survey, 1995 ]

Après le secondaire [ Après le secondaire : Les premières années | Après le secondaire : Les premières années : Le premier rapport découlant de l'Enquête de suivi auprès des sortants, 1995 ]


High School Review Policy Advisory Committee [ Policy Advisory Committee on High School Education in Manitoba ]

Comité consultatif sur la politique de l'étude du secondaire


qualification for entry to senior technical school

diplôme d'accès à un lycée technique




top management | high-level management | senior management | top-level management

direction générale | cadres supérieurs | cadres dirigeants | haute direction
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For example, the CBA has brought financial literacy to young Canadians through our high school seminar program called Your Money, which has taught more than 215,000 senior high school students about budgeting, borrowing, saving, investing and protecting themselves from financial fraud.

Par exemple, l'ABC a mis sur pied le programme VotreArgent, destiné à montrer à plus de 215 000 jeunes de la dernière année du secondaire les rudiments de la tenue de budget, de l'épargne, de l'investissement, du crédit et de la protection contre la fraude.


The 1999 survey found past-year cannabis use among 26% of junior high and senior high school students in Toronto, the highest rate reported since the survey started in 1994.

Le sondage mené en 1999 a révélé que 26 p. 100 des élèves des écoles secondaires de premier et de deuxième cycles de Toronto avaient déjà consommé du cannabis, ce qui représente le plus haut taux signalé depuis le début des sondages, en 1994.


An American survey found that the percentage of senior high school students who believe that regular marijuana smoking is harmful dropped from over 70%, in 1993, to 40%, in 2013, while the percentage of high school seniors who smoked daily rose from 2.4% to 6.5% during that time period.

Selon un sondage américain, le pourcentage d'élèves du deuxième cycle du secondaire croyant que la consommation régulière de marijuana est nuisible a chuté de plus de 70 % en 1993, il est passé à 40 % en 2013, tandis que le pourcentage d'élèves du deuxième cycle du secondaire qui fument quotidiennement a augmenté, passant de 2,4 à 6,5 % durant cette période.


To improve the transparency and coherence of ET 2020 activities, the Commission — in cooperation with the Member States (including the trio of Council Presidencies) — will prepare an ET 2020 indicative rolling Work Plan, integrating and providing a clear overview of key activities and peer learning events planned for the informal meetings of senior officials, i.e. during the meetings of the Directors General for schools, for vocational education and training and for higher education ...[+++]

Afin d'améliorer la transparence et la cohérence des activités «Éducation et formation 2020», la Commission — en coopération avec les États membres (y compris le trio des présidences du Conseil) — élaborera un plan de travail évolutif indicatif «Éducation et formation 2020», assorti d'une liste et d'une description claire des principales activités et des occasions d'apprentissage par les pairs prévues pour les réunions informelles des hauts fonctionnaires, à savoir celles des directeurs généraux de l'enseignement scolaire, de l'enseignement et de la formation professionnels et de l'enseignement supérieur («réunions des DG») et du groupe ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
K. whereas statistics consistently show that girls become disengaged from STEM subjects at school and are less likely to pursue a science-related degree at university; whereas there is no one single explanation for the low levels of women in STEM and reasons include: lack of knowledge about STEM careers on the part of teachers in schools, a lack of female role models, a high number of precarious short- term contracts, unconscious bias on interview panels, women being less likely than men to put themselves forward for ...[+++]

K. considérant que les statistiques montrent systématiquement que les jeunes filles se désintéressent des matières STIM à l'école et qu'elles sont moins enclines à suivre des études scientifiques à l'université; considérant qu'il n'existe pas qu'une seule explication aux faibles taux de femmes dans les domaines des STIM, et que les raisons en sont notamment une méconnaissance des carrières STIM par les enseignants, un manque de modèles féminins, une proportion élevée de contrats précaires de courte durée, des préjugés inconscients lors des entretiens d'embauche, une plus faible propension des femmes à se porter candidates à des postes à responsabilités, et u ...[+++]


K. whereas statistics consistently show that girls become disengaged from STEM subjects at school and are less likely to pursue a science-related degree at university; whereas there is no one single explanation for the low levels of women in STEM and reasons include: lack of knowledge about STEM careers on the part of teachers in schools, a lack of female role models, a high number of precarious short- term contracts, unconscious bias on interview panels, women being less likely than men to put themselves forward for ...[+++]

K. considérant que les statistiques montrent systématiquement que les jeunes filles se désintéressent des matières STIM à l'école et qu'elles sont moins enclines à suivre des études scientifiques à l'université; considérant qu'il n'existe pas qu'une seule explication aux faibles taux de femmes dans les domaines des STIM, et que les raisons en sont notamment une méconnaissance des carrières STIM par les enseignants, un manque de modèles féminins, une proportion élevée de contrats précaires de courte durée, des préjugés inconscients lors des entretiens d'embauche, une plus faible propension des femmes à se porter candidates à des postes à responsabilités, et u ...[+++]


K. whereas statistics consistently show that girls become disengaged from STEM subjects at school and are less likely to pursue a science-related degree at university; whereas there is no one single explanation for the low levels of women in STEM and reasons include: lack of knowledge about STEM careers on the part of teachers in schools, a lack of female role models, a high number of precarious short- term contracts, unconscious bias on interview panels, women being less likely than men to put themselves forward for ...[+++]

K. considérant que les statistiques montrent systématiquement que les jeunes filles se désintéressent des matières STIM à l'école et qu'elles sont moins enclines à suivre des études scientifiques à l'université; considérant qu'il n'existe pas qu'une seule explication aux faibles taux de femmes dans les domaines des STIM, et que les raisons en sont notamment une méconnaissance des carrières STIM par les enseignants, un manque de modèles féminins, une proportion élevée de contrats précaires de courte durée, des préjugés inconscients lors des entretiens d'embauche, une plus faible propension des femmes à se porter candidates à des postes à responsabilités, et u ...[+++]


I would like to congratulate all honourees this year and, in particular, George Aiken, Principal of Kensington Intermediate-Senior High School in Kensington, P.E.I. Mr. Aiken is a highly respected educational leader and innovator and has been a teacher and administrator at Kensington Intermediate-Senior High School for more than 30 years.

Je félicite toutes les personnes qui ont été honorées cette année, et plus particulièrement M. George Aiken, le directeur de l'école intermédiaire et secondaire de Kensington, à l'Île-du-Prince-Édouard. M. Aiken est un leader très respecté du milieu de l'enseignement doublé d'un innovateur qui a été tour à tour enseignant et administrateur à l'école intermédiaire et secondaire Kensington au fil de plus de 30 années.


48. Notes that social investment in youth may take a wide range of forms, including: developing partnerships between schools, training centres and local or regional businesses; providing targeted quality training and high-quality youth internship programmes; vocational schemes in cooperation with enterprises; senior employee sponsorship schemes aimed at the recruitment and training of young persons on the job or at securing a better transition from education to work; encouraging young people’s participation in ...[+++]

48. note que l'investissement social en faveur des jeunes peut revêtir tout un éventail de formes: l'établissement de partenariats entre les écoles, les centres de formation et les entreprises locales ou régionales; la mise en place de formations ciblées de qualité, de programmes de stages de haute qualité pour la jeunesse et de parcours de formation professionnelle en coopération avec les entreprises; des solutions de parrainage par des collègues expérimentés en vue de recruter des jeunes et de les former sur leur lieu de travail ou à faciliter la transition entre études et marché du travail; l'adoption de mesures incitatives visant à encourager la participation des jeunes à la société; et la promotion de la mobilité régionale, europée ...[+++]


Mr. Paul Zed (Fundy-Royal, Lib.): Mr. Speaker, on October 23 I had the distinct pleasure of presenting awards to the Minto Elementary and Junior High School and Chipman Junior-Senior High School in Queen's county, New Brunswick.

M. Paul Zed (Fundy-Royal, Lib.): Monsieur le Président, le 23 octobre dernier, j'ai eu le vif plaisir de remettre des prix à l'école primaire et secondaire de deuxième cycle Minto et à l'école secondaire de premier et de deuxième cycles Chapman, dans le comté de Queens, au Nouveau-Brunswick.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'senior high school' ->

Date index: 2024-01-15
w