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Conduct inspections of ship construction
Construction engineer
Construction engineering
Duty engineer on a ship
Engineering in vessel hulls
Erecting engineer
Inspect construction of ships
Inspect vessel construction
Manufacture of vessel hulls
Marine engineer
Maritime engineering officer
Naval architect
Perform inspections of ship construction
Ship constructed
Ship construction engineer
Ship duty engineer
Ship engineering officer
Ship hull construction
Ship hull engineering
Ship-construction engineer
Shipbuilding engineer

Traduction de «ship construction engineer » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ship construction engineer | naval architect | marine engineer

ingénieur des constructions navales


shipbuilding engineer [ ship construction engineer ]

ingénieur en construction navale [ ingénieure en construction navale ]


ship-construction engineer

ingénieur des constructions navales [ ingénieure des constructions navales ]


inspect vessel construction | perform inspections of ship construction | conduct inspections of ship construction | inspect construction of ships

inspecter la construction des navires


manufacture of vessel hulls | ship hull construction | engineering in vessel hulls | ship hull engineering

ingénierie de la coque des navires


duty engineer on a ship | ship engineering officer | maritime engineering officer | ship duty engineer

lieutenante mécanicienne | lieutenant mécanicien | lieutenant mécanicien/lieutenante mécanicienne


construction engineer [ erecting engineer ]

ingénieur de travaux publics et bâtiments [ ingénieure de travaux publics et bâtiments | ingénieur-constructeur | ingénieure-constructeure | ingénieur en construction | ingénieure en construction ]




development and construction engineering of ports and harbours

techniques d'aménagement et de construction des ports et installations portuaires


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[38] General Court, joined cases T-35/10 and T-7/11 Bank Melli Iran; Case T-493/10 Persia International Bank plc; joined cases T-4/11 and T-5/11 Export Development Bank of Iran; T-12/11 Iran Insurance Company; T-13/11 Post Bank Iran; T-24/11 Bank Refah Kargaran; T-434/11 Europäisch-Iranische Handelsbank AG; joined cases T-42/12 and T-181/12 Naser Bateni; T-57/12 Good Luck Shipping, and case T-110/12 Iranian Offshore Engineering Construction Co. v Council, 6.9.2013.

[38] Arrêt du Tribunal dans les affaires jointes T-35/10 et T-7/11, Melli Bank Iran; Affaire T-493/10 Persia International Bank plc; affaires jointes T-4/11 et T-5/11 Export Development Bank of Iran; T-12/11 Iran Insurance Company; T-13/11 Post Bank Iran; T-24/11 Bank Refah Kargaran; T-434/11 Europäisch-Iranische Handelsbank AG; affaires jointes T-42/12 et T-181/12 Naser Bateni; T-57/12 Good Luck Shipping, et arrêt du 6 septembre 2013 dans l'affaire T-110/12 Iranian Offshore Engineering Construction Co. contre le Conseil,.


104. Every new ship with openings in the main deck aft of the engine room that are capable of causing down flooding shall be designed and constructed so that, in any operating condition, positive buoyancy and stability are retained and no part of the main deck is submerged when any one watertight compartment aft of the engine room is flooded.

104. Tout navire neuf dont le pont principal est muni, à l’arrière de la chambre des machines, d’ouvertures qui sont susceptibles d’en causer l’envahissement, doit être conçu et construit de façon que, dans toutes les conditions d’exploitation, il puisse maintenir une flottabilité et une stabilité absolues et qu’aucune partie du pont principal ne soit immergée lorsqu’un compartiment étanche à l’arrière de la chambre des machines est envahi par l’eau.


[38] General Court, joined cases T-35/10 and T-7/11 Bank Melli Iran; Case T-493/10 Persia International Bank plc; joined cases T-4/11 and T-5/11 Export Development Bank of Iran; T-12/11 Iran Insurance Company; T-13/11 Post Bank Iran; T-24/11 Bank Refah Kargaran; T-434/11 Europäisch-Iranische Handelsbank AG; joined cases T-42/12 and T-181/12 Naser Bateni; T-57/12 Good Luck Shipping, and case T-110/12 Iranian Offshore Engineering Construction Co. v Council, 6.9.2013.

[38] Arrêt du Tribunal dans les affaires jointes T-35/10 et T-7/11, Melli Bank Iran; Affaire T-493/10 Persia International Bank plc; affaires jointes T-4/11 et T-5/11 Export Development Bank of Iran; T-12/11 Iran Insurance Company; T-13/11 Post Bank Iran; T-24/11 Bank Refah Kargaran; T-434/11 Europäisch-Iranische Handelsbank AG; affaires jointes T-42/12 et T-181/12 Naser Bateni; T-57/12 Good Luck Shipping, et arrêt du 6 septembre 2013 dans l'affaire T-110/12 Iranian Offshore Engineering Construction Co. contre le Conseil, .


Persia International Bank plc, Export Development Bank of Iran, Iran Insurance Company, Post Bank Iran, Bank Refah Kargaran, Naser Bateni, Good Luck Shipping LLC and Iranian Offshore Engineering Construction Co. should be included again on the list of persons and entities subject to restrictive measures set out in Annex IX to Regulation (EU) No 267/2012, on the basis of new statements of reasons concerning each of them.

Persia International Bank plc, Export Development Bank of Iran, Iran Insurance Company, Post Bank Iran, Bank Refah Kargaran, Naser Bateni, Good Luck Shipping LLC et Iranian Offshore Engineering Construction Co. devraient de nouveau être inclus sur la liste des personnes et des entités faisant l’objet de mesures restrictives, qui figure à l’annexe IX du règlement (UE) no 267/2012, sur la base de nouveaux exposés des motifs concernant chacun d’eux.


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Persia International Bank plc, Export Development Bank of Iran, Iran Insurance Company, Post Bank Iran, Bank Refah Kargaran, Naser Bateni, Good Luck Shipping LLC and Iranian Offshore Engineering Construction Co. should be included again on the list of persons and entities subject to restrictive measures, on the basis of new statements of reasons concerning each of them.

Persia International Bank plc, Export Development Bank of Iran, Iran Insurance Company, Post Bank Iran, Bank Refah Kargaran, Naser Bateni, Good Luck Shipping LLC et Iranian Offshore Engineering Construction Co. devraient de nouveau être inclus sur la liste des personnes et entités faisant l’objet de mesures restrictives, sur la base de nouveaux exposés des motifs concernant chacun d’eux.


Annex VI also prescribes the following nitrogen oxide emission standards for diesel engines with a power output greater than 130 kW installed on ships constructed (or undergoing a major conversion) on or after January 2000:

L'annexe VI prévoit en outre les normes suivantes concernant les émissions d'oxyde d'azote par les moteurs diesel de plus de 130 kW installés sur les navires construits (ou ayant subi des transformations importantes) en janvier 2000 ou après:


On the draft wish lists in question, in line with both the negotiation proposals we previously submitted and the objectives we have already stated, our requests concern a number of sectors, which I shall list briefly: the professions, business services, shipping, postal services, telecommunications, construction and engineering, distribution, environmental services, financial services, tourism, travel, transport and energy.

Sur les projets de demandes en question, et conformément aux propositions de négociation que nous avions soumises précédemment et dans la ligne des objectifs que nous avons déjà affichés, nos demandes concernent un certain nombre de secteurs, que je cite rapidement : les professions libérales, les services aux entreprises, la messagerie, les services postaux, les télécoms, la construction et les services d'ingénierie, la distribution, les services environnementaux, les services financiers, le tourisme, les voyages, les transports et l'énergie.


Kvaerner is an Anglo-Norwegian conglomerate active in the manufacture of machines and systems to the chemical and recycled pulp industry, ship-building, engineering, oil and gas installations, construction, metals and power generation.

Kvaerner est un conglomérat anglo-norvégien, actif dans la manufacture de machines et systèmes pour l'industrie de la pulpe chimique et recyclée, la construction navale, le support technique, les installations pour le pétrole et le gaz, la construction, les métaux et la génération d'électricité.


It is an integral member of the Hanjin Group and is active in shipbuilding, ship repair, construction, plant engineering and logistics engineering.

Elle est membre à part entière du groupe Hanjin et opère dans le domaine de la construction et de la réparation navales, de la construction, de l'organisation d'usines et de la logistique.


A marine engineer knows the architecture of the ship, knows ship construction and hidden recesses.

Un ingénieur naval connaît l'architecture du navire, la construction du navire et les recoins cachés.


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