Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply social work theory to practice
Autistic psychopathy Schizoid disorder of childhood
Cognitive theory
Cognitive theory of multimedia learning
Early childhood social cognition
Early social cognition
Holistic education and care
SCT
Science of society
Social cognition in the early years
Social cognitive theory
Social pedagogy
Social sciences
Social work theoretical framework
Social work theories
Social work theory
Social-cognitive
Social-cognitive theory
Sociocognitive theory
Studying social groups
Theory and practice of education and care
Theory and practice of social sciences

Translation of "social-cognitive theory " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
social-cognitive theory [ SCT | social cognitive theory | sociocognitive theory ]

théorie sociale cognitive [ TSC | théorie sociocognitive ]


early social cognition [ early childhood social cognition | social cognition in the early years ]

cognition sociale chez le jeune enfant [ cognition sociale dans la petite enfance | cognition sociale du jeune enfant ]


apply social work theory to practice | social work theories | social work theoretical framework | social work theory

théories du travail social


cognitive theory of multimedia learning

théorie cognitive de l'apprentissage multimédia


studying social groups | theory and practice of social sciences | science of society | social sciences

sciences sociales






Definition: A group of disorders characterized by an early onset (usually in the first five years of life), lack of persistence in activities that require cognitive involvement, and a tendency to move from one activity to another without completing any one, together with disorganized, ill-regulated, and excessive activity. Several other abnormalities may be associated. Hyperkinetic children are often reckless and impulsive, prone to accidents, and find themselves in disciplinary trouble because of unthinking breaches of rules rather t ...[+++]

Définition: Groupe de troubles caractérisés par un début précoce (habituellement au cours des cinq premières années de la vie), un manque de persévérance dans les activités qui exigent une participation cognitive et une tendance à passer d'une activité à l'autre sans en finir aucune, associés à une activité globale désorganisée, incoordonnée et excessive. Les troubles peuvent s'accompagner d'autres anomalies. Les enfants hyperkinétiques sont souvent imprudents et impulsifs, sujets aux accidents, et ont souvent des problèmes avec la discipline à cause d'un manque de respect des règles, résultat d'une absence de réflexion plus que d'une op ...[+++]


Definition: A disorder of uncertain nosological validity, characterized by the same type of qualitative abnormalities of reciprocal social interaction that typify autism, together with a restricted, stereotyped, repetitive repertoire of interests and activities. It differs from autism primarily in the fact that there is no general delay or retardation in language or in cognitive development. This disorder is often associated with marked clumsiness. There is a strong tendency for the abnormalities to persist into adolescence and adult ...[+++]

Définition: Trouble de validité nosologique incertaine, caractérisé par une altération qualitative des interactions sociales réciproques, semblable à celle observée dans l'autisme, associée à un répertoire d'intérêts et d'activités restreint, stéréotypé et répétitif. Il se différencie de l'autisme essentiellement par le fait qu'il ne s'accompagne pas d'un déficit ou trouble du langage, ou du développement cognitif. Les sujets présentant ce trouble sont habituellement très malhabiles. Les anomalies persistent souvent à l'adolescence et à l'âge adulte. Le trouble s'accompagne parfois d'épisodes psychotiques au début de l'âge adulte. | Psyc ...[+++]


theory and practice of education and care | holistic education and care | social pedagogy

pédagogie sociale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It's based on decades of research in the fields of cognitive psychology and the social learning theory.

Il s'appuie sur des décennies de recherche sur la psychologie cognitive et la théorie de l'apprentissage social.


While various modifications of the medical model of treatment were prevalent across the country, a number of other treatments based on cognitive, behavioural and social theories and research also emerged during this period, an approach that has come to be known as the cognitive-behavioural (CB) model.

S’il est vrai qu’on se contente généralement d’adopter diverses variantes du modèle de traitement médical à l’échelle du pays, des thérapies fondées sur des théories et des études cognitives, comportementales et sociales voient néanmoins le jour durant la même période.


I notice that you have studied this matter from the points of view of cognitive science, social psychology and complex systems theory.

Je constate que vous avez étudié cette question du point de vue de la science cognitive, de la psychologie sociale et de la théorie des systèmes complexes.


According to Vygotsky's theory, behaviour and cognitive and social skills cannot be developed outside a social interaction context, because they supply the motivation, content and form of learning.

Selon la théorie de Vygotsky, la conduite et les aptitudes cognitives et sociales ne peuvent se développer à l'extérieur d'un contexte d'interaction sociale, car celles-ci fournissent la motivation, le contenu et la forme de l'apprentissage.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'social-cognitive theory' ->

Date index: 2021-03-09
w