Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Available funds
Compact high-pressure tire
Compact spare
Compact spare tire
Compact spare wheel
Compact tire
Funds available
Funds available for payment
Maintain availability of spare parts for vehicles
Maintain spare parts for vehicles
Maintain vehicle spare parts
Spare
Spare board employee
Spare capital
Spare charge
Spare employee
Spare funds
Spare hand
Spare man
Spare tire
Spare tire compartment
Spare tire container
Spare tire well
Spare tyre
Spare wheel compartment
Spare wheel container
Spare wheel panel
Spare wheel well
Spare-time farm
Spare-time farming
Spare-wheel accommodation
Spare-wheel compartment
Spare-wheel pan
Spare-wheel well
Spareboard
Spareboard employee

Traduction de «spare charge » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
spare charge (of fire extinguisher)

charge de recharge (extincteur d'incendie)


spare wheel well [ spare-wheel well | spare-wheel compartment | spare wheel container | spare tire well | spare wheel panel | spare-wheel pan | spare-wheel accommodation ]

logement de roue de secours [ compartiment de roue de secours | compartiment pour roue de secours ]


spare tire well | spare wheel well | spare tire compartment | spare wheel compartment | spare wheel container | spare tire container

logement de roue de secours | logement de pneu de secours | compartiment du pneu de secours | compartiment de roue de secours


ensure spare parts for vehicles are available for repair activities | maintain availability of spare parts for vehicles | maintain spare parts for vehicles | maintain vehicle spare parts

conserver les pièces de rechange des véhicules


compact spare tire | compact spare | compact spare wheel | compact tire | compact spare wheel/tire | compact high-pressure tire | compact spare tire/wheel

pneu de secours compact | roue de secours compacte


spareboard employee [ spareboard | spare board employee | spare employee | spare | spare man ]

employé de réserve [ employé au tableau de remplacement | employé de remplacement ]


spare hand | spare employee | spare man | spare board employee

employé de réserve


spare tire [ spare tyre | spare ]

pneu de rechange [ pneu de secours | rechange ]


spare-time farm | spare-time farming

exploitation à temps perdu


available funds | funds available | funds available for payment | spare capital | spare funds

disponibilités | fonds disponibles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(3) Spare charges shall have the maker’s instructions for charging the extinguishers clearly shown and, where the chemicals are liable to deteriorate, the containers should be marked with the date of packing and the date before which renewal is necessary.

(3) Les charges de rechange porteront clairement les instructions du fabricant sur la façon de charger les extincteurs; si les produits chimiques sont exposés à s’altérer, les récipients porteront la date d’emballage et la date éventuelle de renouvellement.


(2) Spare charges for portable and non-portable extinguishers shall be examined annually for condition.

(2) Les charges de rechange des extincteurs portatifs et des extincteurs à demeure seront examinées tous les ans.


(5) In ships in which the fire extinguishers are of a type that have the shell continuously pressurized with gas and have a trigger and valve device designed to retain the remainder of the charge once part of the contents have been discharged, the requirements for spare charges shall be deemed to be met if the number of extinguishers carried is increased in the ratio of 1.4 to 1 over the basic number required to be carried.

(5) Sur les navires munis d’extincteurs dont l’enveloppe est continuellement soumise à la pression d’un gaz et qui ont un robinet-gâchette pouvant retenir ce qui reste de la charge lorsqu’une partie du contenu a été déchargée, les prescriptions relatives aux charges de rechange sont censées être observées si le nombre des extincteurs à bord est de 1.4 fois le nombre fondamental d’extincteurs à avoir sur le navire.


13 (1) Subject to subsections (4) and (5), a spare charge shall be carried for every portable fire extinguisher provided in accordance with these Regulations in ships that are foreign-going steamships, home-trade steamships, Class I, home-trade steamships, Class II, or inland steamships, Class I.

13 (1) Sous réserve des paragraphes (4) et (5), il y aura une charge de rechange pour chaque extincteur d’incendie portatif dont sont munis, conformément au présent règlement, les navires à vapeur au long cours, les navires à vapeur de cabotage classe I, les navires à vapeur de cabotage classe II ou les navires à vapeur d’eaux intérieures classe I.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(4) In ships in which the number of fire extinguishers is more than the number required by these Regulations, the inspector may exercise discretion as to the number of spare charges to be carried.

(4) Sur les navires qui auront un nombre d’extincteurs supérieur à celui qui est prescrit au présent règlement, l’inspecteur sera libre de déterminer le nombre des charges de rechange à avoir à bord.


Section 1 sets out the risk classification procedures; Section 2 sets out the minimum premium rates to be charged for new and used aircraft, and Section 3 sets out the minimum premium rates to be charged for spare engines, spare parts, conversion/major modification/refurbishing, maintenance and service contracts, and engine kits.

La section 1 expose les procédures de classification des risques; la section 2 fixe les taux de prime minimums à facturer pour les aéronefs neufs et d'occasion, et la section 3 fixe les taux de prime minimums à facturer pour les moteurs de rechange, les pièces de rechange, la transformation/les modifications majeures/la remise en état, les contrats d'entretien et de service et les kits pour moteurs.


By applying the airport charges in question, Gdynia airport, as a new entrant, will not be able to attract significant traffic when there is an established airport with spare capacity in the same catchment area applying lower net charges for new connections and increases in frequency on existing connections.

En appliquant les taxes d'aéroport susmentionnées, l'aéroport de Gdynia, en tant que nouvel acteur sur le marché, ne sera pas en mesure d'attirer un trafic important dans la situation où un aéroport déjà exploité, disposant d'une capacité non utilisée dans la même zone de chalandise, applique des taxes nettes moins élevées dans le cas de nouvelles liaisons et d'une augmentation de la fréquence des liaisons existantes.


In view of the close proximity to another established and uncongested airport pursuing the same business model with significant spare capacity in the long run, the Commission considers that the ability of the operator of Gdynia airport to attract traffic and passengers will largely depend on the level of airport charges offered to airlines, notably in comparison with those of its closest competitors.

Considérant la proximité d'un autre aéroport non encombré, déjà exploité, qui fonctionne selon le même modèle d'entreprise et dispose d'une capacité non utilisée importante à long terme, la Commission estime que la capacité de l'exploitant de l'aéroport de Gdynia à attirer le trafic aérien et des passagers dépendra dans une large mesure du niveau des taxes d'aéroport qu'il proposera aux compagnies aériennes, surtout en comparaison avec les taxes perçues par ses concurrents les plus proches.


Given that Gdynia airport is to pursue a similar business model (focussing on LCC, charter flights and general aviation) to the existing Gdańsk airport, which still has spare capacity and further expansion plans and which is located only 25 km away, the Commission expressed doubts as to whether the revenue forecast for Gdynia airport was based on realistic assumptions, in particular with regard to the level of airport charges and the level of expected passenger traffic.

Considérant que l'aéroport de Gdynia doit fonctionner selon un modèle d'entreprise analogue à celui de l'aéroport existant de Gdańsk (axé sur les compagnies à bas coûts, les vols charters et les services d'aviation générale), considérant aussi que l'aéroport de Gdańsk dispose toujours de capacités excédentaires qui, selon des projets existants, doivent encore être accrues et qu'il se situe à 25 km seulement de celui de Gdynia, la Commission a émis des doutes quant à la question de savoir si les prévisions de recettes de l'aéroport de Gdynia étaient fondées sur des hypothèses réalistes, notamment en ce qui concerne le niveau des taxes d'a ...[+++]


A further question for consultation is whether other aspects of the after-sale ongoing relationship between the business and consumer (e.g. failure to provide relevant information over the life of a complex product or not having available spare parts or charging excessive prices for them) should be included as a specific unfair category.

Une autre question soumise à la consultation consiste à déterminer si d'autres aspects de la relation après-vente entre l'entreprise et le consommateur (par exemple l'absence d'informations utiles sur la vie d'un produit complexe ou l'absence de pièces de rechange ou leur prix excessif) doivent être intégrés dans une catégorie spécifique de pratiques déloyales.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'spare charge' ->

Date index: 2022-05-27
w