Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air minimum control speed
Change of gears
Change speed
Change speed gear box
Gear box
Gear change
Gear changing
Gear shift
Gearshift
Ground minimum control speed
Minimum control ground speed
Minimum control speed
Minimum control speed in free air
Minimum control speed in the air
Minimum control speed on the ground
Selective gear drive
Speed brake control installation
Speed change control
Speed gear box
Speed volume control
Speed-change
Speed-change gear box
Speed-change gears
Speed-change mecanism
Speed-change mechanism
Speed-changing device
Speed-changing mechanism
Speed-dependent volume control
Speed-sensitive volume compensation
Speed-sensitive volume control
VMCA
VMCG
Variable gear
Variable speed transmission
Variable transmission
Variable-speed drive

Translation of "speed change control " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below




change speed | speed-change | speed-change mechanism | speed-changing mechanism | variable gear | variable speed transmission | variable transmission | variable-speed drive

changement de vitesse | dispositif de changement de vitesse | mécanisme de changement de vitesse | transmission à rapport de vitesse variable | transmission à variation de vitesse


change speed gear box | gear box | gear change | selective gear drive | speed gear box | speed-change gear box | speed-change gears

boîte | boîte à vitesse | boîte à vitesses | boîte de vitesse | boîte de vitesses | boîte des vitesses


speed-changing mechanism | speed-change mecanism | speed-change | change speed | variable speed transmission | variable-speed drive | variable gear | speed-changing device | variable transmission

mécanisme de changement de vitesse | dispositif de changement de vitesse | changement de vitesse | transmission à variation de vitesse | transmission à rapport de vitesse variable


gearshift | gear shift | gear change | gear changing | change of gears | speed-change gears | speed-change gear box | selective gear drive | change speed gear box

changement de vitesse


minimum control speed on the ground [ VMCG | minimum control speed | ground minimum control speed | minimum control ground speed ]

vitesse minimale de contrôle au sol [ VMCG | vitesse minimale de contrôle ]


minimum control speed in the air [ VMCA | minimum control speed | air minimum control speed | minimum control speed in free air ]

vitesse minimale de contrôle en air libre [ VMCA | vitesse minimale de contrôle | vitesse minimale de contrôle en vol ]


speed-sensitive volume control | speed-sensitive volume compensation | speed-dependent volume control | speed volume control

contrôle du volume asservi à la vitesse | réglage du volume asservi à la vitesse | contrôle du volume en fonction de la vitesse | réglage du volume en fonction de la vitesse


speed brake control installation

installation de commande de l'aérofrein
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
‘constant-speed operation’ means an engine operation with a governor that automatically controls the operator demand to maintain engine speed, even under changing load.

«fonctionnement à régime constant», le fonctionnement d'un moteur qui maintient automatiquement un régime constant par la présence d'un régulateur qui adapte la demande de l'opérateur pour maintenir le régime du moteur, même en conditions de charge changeantes.


Commission proposal is in line with the aim to ensure that EU control lists are updated with a minimum delay, enhancing speed and flexibility. This will allow rapid adaptation to changing external circumstances to both tackle emerging proliferation threats and ensure European industry is not left in competitive disadvantage.

La proposition de la Commission répond à l'objectif de veiller à ce que les listes européennes des biens contrôlés soient mises à jour dans les meilleurs délais, en améliorant la rapidité et la flexibilité de la procédure, ce qui permettra une adaptation rapide à l'évolution des circonstances internationales, dans le double objectif de répondre à toute nouvelle menace de prolifération et de garantir que l'industrie européenne ne se retrouve pas dans une situation compétitive désavantageuse.


6. Points out that functional specifications adopted by the Member States Interoperability Committee make version 2.3.0 the reference, as does the European Railway Agency. This version makes it possible to start operating high speed/high capacity international corridors in Europe as early as 2007 and is regarded as the common reference in the framework of the studies conducted by the European coordinator; considers that further efforts would make it possible to move in four or five years' time to a higher version; notes that in the framework of its "Change Control ...[+++]anagement" process the European Railway Agency will have to assess the technical and economic relevance of such further developments, while abiding by the principle of continuity and upward and downward compatibility with version 2.3.0; believes that stabilisation and more extensive standardisation will enable system components to be manufactured in larger numbers, achieving economies of scale; considers that the price level, which today is up to eight times as high as the target prices originally specified, could then be reduced and ERTMS could be placed on an economically rational footing;

6. attire l'attention sur le fait que les spécifications fonctionnelles adoptées par le comité d'interopérabilité des États membres font de la norme 2.3.0 la référence, également pour l'Agence ferroviaire européenne; que cette version permet d'ouvrir dès 2007 des corridors internationaux à haute vitesse/haute capacité en Europe et est considérée comme la référence commune dans les études menées par le coordinateur européen; considère que des efforts supplémentaires permettraient de parvenir, dans quatre ou cinq ans, à une version plus élevée; observe que, dans le cadre de son processus de "gestion du contrôle du changement", l'Agence ferroviai ...[+++]


6. Points out that functional specifications adopted by the Member States Interoperability Committee make version 2.3.0 the reference, as does the European Railway Agency. This version makes it possible to start operating high speed/high capacity international corridors in Europe as early as 2007 and is regarded as the common reference in the framework of the studies conducted by the European coordinator; considers that further efforts would make it possible to move in four or five years' time to a higher version; notes that in the framework of its "Change Control ...[+++]anagement" process the European Railway Agency will have to assess the technical and economic relevance of such further developments, while abiding by the principle of continuity and upward and downward compatibility with version 2.3.0; believes that stabilisation and more extensive standardisation will enable system components to be manufactured in larger numbers, achieving economies of scale; considers that the price level, which today is up to eight times as high as the target prices originally specified, could then be reduced and ERTMS could be placed on an economically rational footing;

6. attire l'attention sur le fait que les spécifications fonctionnelles adoptées par le comité d'interopérabilité des États membres font de la norme 2.3.0 la référence, également pour l'Agence ferroviaire européenne; que cette version permet d'ouvrir dès 2007 des corridors internationaux à haute vitesse/haute capacité en Europe et est considérée comme la référence commune dans les études menées par le coordinateur européen; considère que des efforts supplémentaires permettraient de parvenir, dans quatre ou cinq ans, à une version plus élevée; observe que, dans le cadre de son processus de "gestion du contrôle du changement", l'Agence ferroviai ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. Points out that functional specifications adopted by the Member States Interoperability Committee make version 2.3.0 the reference, as does the European Railway Agency. This version makes it possible to start operating high speed/high capacity international corridors in Europe as early as 2007 and is regarded as the common reference in the framework of the studies conducted by the European coordinator; considers that further efforts would make it possible to move in four or five years' time to a higher version; notes that in the framework of its “Change Control Managemen ...[+++]

6. attire l'attention sur le fait que les spécifications fonctionnelles adoptées par le comité d'interopérabilité des États membres font de la norme 2.3.0 la référence, également pour l'Agence ferroviaire européenne; cette version permet d'ouvrir dès 2007 des corridors internationaux à haute vitesse/haute capacité en Europe et est considérée comme la référence commune dans les études menées par le coordinateur européen; considère que des efforts supplémentaires permettraient de parvenir, dans quatre ou cinq ans, à une version plus élevée; observe que, dans le cadre de son processus de "Gestion du contrôle du changement", l'Agence ferroviai ...[+++]


6. Recommends the introduction of technology in vehicles to encourage environmentally aware driver behaviour such as displays showing fuel consumption and cost for the current journey alongside the corresponding figures for frequently travelled routes, gear-change indicators, active speed limit warning devices and driver aids to control speeds, including speed-limiters;

6. recommande, pour promouvoir un comportement de conduite respectueux de l'environnement, d'installer dans les véhicules des dispositifs techniques renseignant notamment sur la consommation de carburant et les coûts en résultant, tant pour le parcours effectué que pour les parcours habituels, d'indicateurs de changement de vitesse et de dispositifs d'avertissement concernant les limites de vitesse ainsi que d'aide au conducteur pour contrôler la vitesse, y compris des limitateurs de vitesse;


before the 2001 crisis the Commission did not subject the arrangements for prevention and control of the disease to adequate evaluation that took account of the changes in the risk factors; as the Commission did not carry out comprehensive evaluations and inspections in time, a number of weaknesses in the prevention and control arrangements concerning protective measures at borders, animal feed, animal movements and notification of the disease were not corrected before the outbreak of the epidemic; during the crisis the Commission ...[+++]

la Commission n'a pas, avant la crise de 2001, suffisamment évalué le dispositif de prévention et de lutte contre la maladie mis en place à la lueur de l'évolution des facteurs de risque; faute d'évaluation exhaustive et de contrôles réalisés à temps par la Commission, certaines faiblesses du dispositif de prévention et de lutte dans les domaines de la protection aux frontières, de l'alimentation animale, des mouvements des animaux et de notification de la maladie, n'ont pas été corrigées avant l'apparition de l'épizootie; pendant la crise, la Commission a pris avec diligence les mesures nécessaires qui s'imposaient d'urgence, telles ...[+++]


In an era where multilateral fora cannot always contain the nature and speed of contemporary changes, or even where the United Nations cannot exercise control over conflicts, Canada occupies a special ground.

À une époque où les tribunes multilatérales ne peuvent pas toujours contenir la nature et la rapidité des changements modernes, ou même où les Nations Unies ne peuvent exercer de contrôle sur les conflits, le Canada occupe une place particulière.


Other than top down command-and-control, what incentives are there available to speed up the changes needed in the mental health/addiction system?

Si nous ne voulons pas « imposer » de formule, à quels incitatifs pourrions-nous avoir recours pour accélérer les changements qui s'imposent dans le système des services en santé mentale et en toxicomanie?


it must be possible to start work equipment only by deliberate action on a control provided for the purpose and the same shall apply to restart it after a stoppage for whatever reason or for the control of a significant change in the operating conditions (e.g. speed, pressure, etc.), unless such a restart or change does not subject exposed workers to any hazard;

la remise en marche d'un équipement de travail après un arrêt, quel qu'en soit l'origine, ne doit pouvoir s'effectuer que par une action volontaire sur un système de commande prévu à cet effet et il en sera de même pour la commande d'une modification importante des conditions de fonctionnement (par exemple vitesse, pression, etc.), sauf si cette remise en marche ou cette modification ne présente aucun risque pour les travailleurs exposés ;


w