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Cost Factors Manual
Manual gearbox
Manual transmission
Standard Costs Manual
Standard cost accounting
Standard cost method
Standard cost rate
Standard cost system
Standard cost variance
Standard costing
Standard costs
Standard design manual
Standard gearbox
Standard rate
Standard transmission

Translation of "standard costs manual " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Cost Factors Manual [ Standard Costs Manual ]

Manuel des coûts standard


standard cost system [ standard costing | standard cost accounting ]

méthode des coûts standards [ méthode des coûts standard | coût standard | méthode du prix de revient standard | méthode du coût de revient standard | coût de revient standard | méthode de comptabilisation à coûts préétablis | comptabilisation à coûts préétablis ]


standard cost accounting | standard cost method

méthode des coûts standards | méthode des standards


manual transmission [ standard transmission | manual gearbox | standard gearbox ]

boîte de vitesses manuelle [ transmission classique | transmission manuelle ]


standard cost system | standard costing

méthode du coût standard | méthode du coût préétabli | coût de revient standard | comptabilisation à coûts préétablis


standard cost rate | standard rate

taux courant | taux du prix de revient standard | taux normalisé | taux standard | taux unitaire


standard design manual

manuel de référence pour le dessin industriel






IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(Return tabled) Question No. 611 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the government’s plans for resource development, as described in the section entitled “Responsible Resource Development” in Chapter 3.2 of Budget 2012: (a) what are all examples of federal environmental laws that are stronger than provincial laws and how will the proposed legislative changes to the Canadian Environmental Assessment Act (CEAA) affect the assessment of environmental impacts of industrial projects that cross provincial borders; (b) what research, action, or investment has the government undertaken to study impacts of the proposed legislative changes to the CEAA on (i) regulatory decision-making, (ii) risk of project-specific and cumulative environmental impac ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 611 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les plans du gouvernement pour l’exploitation des ressources, tels qu’énoncés à la section « Assurer un développement responsable des ressources naturelles », au chapitre 3.2 du Budget de 2012: a) quels sont les exemples de lois fédérales de protection de l’environnement qui sont plus sévères que les lois provinciales, et quelles répercussions les changements proposés à la Loi canadienne sur l’évaluation environnementale (LCEE) ont-ils sur l’évaluation de l’impact sur l’environnement des projets industriels qui excèdent les limites provinciales; b) quels ont été les recherches, les mesures ou les investissements du gouvernement pour l’étude des effets des changem ...[+++]


Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persistent organic pollutants or carcinogenic substances present in diluted bitumen in Canada; (e) in the pro ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la composition du bitume dilué au Canada; d) quels sont tous les produits chimiques volatiles, polluants organiqu ...[+++]


33. Notes that - even if advances have been made in mine detection technology, training and techniques - rapid, reliable, cost effective solutions remain elusive and that techniques using manual probes inevitably remain in widespread use; acknowledges the important contribution of the UN International Mine Action Standards (IMAS) in enhancing the safety and efficiency of mine action by setting standards and providing guidance, as ...[+++]

33. prend note du fait que, bien que des progrès aient été accomplis dans le domaine des techniques, des technologies et de la formation en matière de détection des mines, des solutions rapides, fiables et rentables ne sont pas encore à portée et que les techniques qui s'appuient sur des sondes manuelles restent inévitablement répandues; reconnaît que les Normes internationales de l'action contre les mines des Nations unies (NILAM) contribuent fortement à accroître la sécurité et l'efficacité de la lutte contre les mines en définissa ...[+++]


32. Notes that - even if advances have been made in mine detection technology, training and techniques - rapid, reliable, cost effective solutions remain elusive and that techniques using manual probes inevitably remain in widespread use; acknowledges the important contribution of the UN International Mine Action Standards (IMAS) in enhancing the safety and efficiency of mine action by setting standards and providing guidance, as ...[+++]

32. prend note du fait que, bien que des progrès aient été accomplis dans le domaine des techniques, des technologies et de la formation en matière de détection des mines, des solutions rapides, fiables et rentables ne sont pas encore à portée et que les techniques qui s'appuient sur des sondes manuelles restent inévitablement répandues; reconnaît que les Normes internationales de l'action contre les mines des Nations unies (NILAM) contribuent fortement à accroître la sécurité et l'efficacité de la lutte contre les mines en définissa ...[+++]


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It is important to clarify the definition of administrative costs and burdens respectively – these definitions are provided below on the basis of the agreed international Standard Cost Model manual and the EU Standard Cost Model Methodology (EU SCM) definitions[5].

Il importe de clarifier ce qu'on entend par coûts administratifs et par charges administratives respectivement – ces définitions figurent ci-après et se fondent sur les définitions internationalement reconnues du manuel de la méthode des coûts standard et de la méthode des coûts standard de l'Union européenne (MCS UE)[5].


Firstly, the requirement for banks, businesses and consumers to communicate, publicise and use the electronic standards known as the international bank account number (IBAN) and the bank identifier code (BIC) will enable banks to make the transition to straight-through processing. This eliminates the cost of manual intervention to input or correct customer bank details.

Primo, la proposition prévoit que banques, entreprises et consommateurs seraient tenus de communiquer, de rendre publiques et d'utiliser les normes électroniques connues sous le nom de code IBAN (numéro international de compte bancaire) ainsi que le code d'identification de banque (BIC): cela permettra aux banques de passer au traitement de bout en bout; cela éliminera aussi le coût de l'intervention manuelle nécessaire pour entrer ou corriger les données bancaires des clients.


K. whereas one of the main cost factors associated with cross-border retail payments is the need for manual intervention to perform correcting operations, which accounts for 50% of the total costs charged , whereas the extent of manual correction could be significantly reduced by the use of the IBAN and IPI standards,

K. considérant que l'un des principaux facteurs des coûts liés aux paiements de détail transfrontaliers est la nécessité de l'intervention manuelle destinée à exécuter des opérations correctrices, intervention qui représente 50 % du total des frais facturés , et considérant d'autre part que l'importance de la correction manuelle pourrait être sensiblement réduite grâce à l'utilisation des normes IBAN et IPI,




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'standard costs manual' ->

Date index: 2022-03-17
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