Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Management resources and compensation committee
SCORRAD
Standing Committee on Energy and Natural Resources
Standing Committee on Management of Water Resources
Standing Committee on Resource Management

Translation of "standing committee on resource management " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Standing Committee on Management of Water Resources

Commission permanente des eaux


Standing Committee on Management of Water Resources

comité permanent de gestion des ressources hydriques


Standing Committee on Resource Research and Development | SCORRAD [Abbr.]

Comité permanent sur la recherche et le développement des ressources | SCORRAD [Abbr.]


Standing Committee on Resource Management

Comité permanent de la gestion des ressources


Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources [ Standing Committee on Energy, the Environment and Natural Resources | Standing Senate Committee on Energy and Natural Resources | Standing Committee on Energy and Natural Resources ]

Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles [ Comité permanent de l'énergie de l'environnement et des ressources naturelles | Comité sénatorial permanent de l'énergie et des ressources naturelles | Comité permanent de l'Énergie et des ressources naturelles ]


Standing Committee on Aboriginal Affairs and Northern Development [ Standing Committee on Aboriginal Affairs, Northern Development and Natural Resources ]

Comité permanent des affaires autochtones et du développement du Grand Nord [ Comité permanent des affaires autochtones, du développement du Grand Nord et des ressources naturelles ]


management resources and compensation committee

comité de nomination et de rémunération des cadres supérieurs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, the process is slow and resource-intensive because of the complex scientific and administrative work involved (monograph written by a Rapporteur Member State, scientific peer review, discussions between experts at the evaluation meetings, consultation of the Scientific Committee of Plants and vote in the Standing Committee on the Food Chain and Animal Health).

La procédure est toutefois très longue et exige de nombreuses ressources en raison des travaux scientifiques et administratifs complexes à exécuter (monographie rédigée par un État membre rapporteur, examen scientifique par des pairs, discussions d'experts lors des réunions d'évaluation, consultation du Comité Scientifique des Plantes et vote au sein du Comité Phytosanitaire Permanent).


Progress has been also made in crisis and vulnerability assessments through the development of a common, transparent science-based humanitarian risk index (InfoRM[30]) based on open data and aimed at harmonizing disaster risk management across humanitarian actors (a joint initiative of the UN Inter-Agency Standing Committee and the European Commission as well as donors, NGOs and Member States).

Des progrès ont également été réalisés en matière d'évaluation des crises et de la vulnérabilité, grâce à la création d'un indice des risques humanitaires (InfoRM[30]) commun, transparent et fondé sur des informations scientifiques, basé sur des données ouvertes et visant à harmoniser la gestion des risques de catastrophes entre les différents acteurs de l'aide humanitaire (une initiative conjointe du Comité permanent interorganisations des Nations unies et de la Commission européenne, ainsi que des donateurs, des ONG et des États membres).


– having regard to the 3rd SCAR Foresight Exercise of the European Commission’s Standing Committee on Agricultural Research (SCAR) on ‘Sustainable food consumption and production in a resource-constrained world’ (February 2011),

– vu le troisième exercice de prévision du comité permanent de la recherche agricole (CPRA) de la Commission sur "Une consommation et une production alimentaires durables dans un monde disposant de ressources limitées" (février 2011),


34. Reaffirms that the use of civil protection resources in humanitarian crises must be needs-based and must complement and be consistent with humanitarian aid, and points out that, in the case of natural disasters, such resources can make a certain contribution to humanitarian action, if employed in line with Inter-Agency Standing Committee (IASC) principles on the subject;

34. réaffirme que le recours aux moyens de protection civile lors de crises humanitaires doit être fondé sur les besoins et être complémentaire et cohérent avec l'aide humanitaire, et qu'en cas de catastrophes naturelles, ces moyens peuvent contribuer aux actions humanitaires s'ils sont utilisés conformément aux principes du Comité permanent interorganisations (IASC) dans ce domaine;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Reaffirms that the use of civil protection resources in humanitarian crises must be needs-based and must complement and be consistent with humanitarian aid, and points out that, in the case of natural disasters, such resources can make a certain contribution to humanitarian action, if employed in line with Inter-Agency Standing Committee (IASC) principles on the subject;

34. réaffirme que le recours aux moyens de protection civile lors de crises humanitaires doit être fondé sur les besoins et être complémentaire et cohérent avec l'aide humanitaire, et qu'en cas de catastrophes naturelles, ces moyens peuvent contribuer aux actions humanitaires s'ils sont utilisés conformément aux principes du Comité permanent interorganisations (IASC) dans ce domaine;


1. When appropriate, representatives from Eurojust, Europol, the European Agency for the Management of Operational Cooperation at the External Borders of the EU Member States (Frontex) and other relevant bodies shall be invited to attend, as observers, the meetings of the Standing Committee.

1. S'il y a lieu, des représentants d'Eurojust, d'Europol, de l'Agence européenne pour la gestion de la coopération opérationnelle aux frontières extérieures des États membres de l'Union européenne (Frontex) et d'autres organismes concernés sont invités à assister, en qualité d'observateurs, aux réunions du comité permanent.


1. The Commission shall be assisted by the Management Committee for Direct Payments established by Article 144 of Regulation (EC) No 1782/2003, except for the implementation of Article 15 of this Regulation, for which it shall be assisted by the Committee on Agricultural Structures and Rural Development set up by Article 50 of Regulation (EC) No 1260/1999, and for the implementation of Article 17 of this Regulation, for which it shall be assisted by the Standing Committee on Plant Health established by Decision 76/894/EEC

1. La Commission est assistée par le comité de gestion des paiements directs institué par l’article 144 du règlement (CE) no 1782/2003, sauf pour la mise en œuvre de l’article 15 du présent règlement, où la Commission est assistée par le comité des structures agricoles et du développement rural institué par l’article 50 du règlement (CE) no 1260/1999 et pour la mise en œuvre de l’article 17 du présent règlement, où la Commission est assistée par le comité phytosanitaire permanent, institué par la décision 76/894/CEE du Conseil


1. The Commission shall be assisted by the Management Committee for Direct Payments established by Article 144 of Regulation (EC) No 1782/2003, except for the implementation of Article 16 of this Regulation, for which it shall be assisted by the Committee on Agricultural Structures and Rural Development set up by Article 50 of Regulation (EC) No 1260/1999, and for the plant health programmes referred to in Article 18 of this Regulation, for which it shall be assisted by the Standing Committee on Plant Health established by Decision 76 ...[+++]

1. La Commission est assistée par le comité de gestion des paiements directs institué par l'article 144 du règlement (CE) n 1782/2003, sauf, pour la mise en oeuvre de l’article 16 du présent règlement, où la Commission est assistée par le comité des structures agricoles et du développement rural institué par l'article 50 du règlement (CE) nº 1260/1999 et pour les programmes phytosanitaires visés à l’article 18 du présent règlement, où la Commission est assistée par le comité phytosanitaire permanent institué par la décision 76/894/CEE..


17. In order to guarantee economically viable coexistence, the limit value for labelling of seeds should be defined as the detectability threshold; a decision on these thresholds may not be taken by the Standing Committee on Seeds and Propagating Material of Agriculture, Horticulture and Forestry, which is acting as a management committee, but needs a legislative proposal to be presented to Parliament and Council on the basis of Articles 37, 100a and 152.

17. Pour garantir la coexistence de manière économiquement viable, il est nécessaire de prendre la limite de traçabilité pour seuil minimal pour l'étiquetage des semences; une décision concernant ces seuils ne peut être prise par le comité permanent des semences et plans agricoles, horticoles et forestiers, qui est un comité de gestion, mais requiert une proposition législative qui doit être présentée au Parlement et au Conseil, sur la base des articles 37, 100 bis et 152.


Where matters of chemistry or technology are involved, the representatives of the Commission, after consulting the Management Committee for Milk and Milk Products established by Regulation (EEC) No 804/68 shall submit to the Standing Committee a draft of the measures to be taken.

Lorsqu'il s'agit de questions relatives à la chimie ou à la technologie, le représentant de la Commission, après avoir consulté le comité de gestion du lait et des produits laitiers, institué par le règlement (CEE) n° 804/68, soumet au comité permanent un projet des mesures à prendre.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'standing committee on resource management' ->

Date index: 2023-04-05
w