Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Activate and supervise winding machines
Checking wind turbines
Design wind farm collector systems
EU Strategy for jobs and growth
EU energy policy
EU energy strategy
EU growth strategy
EU strategy
Energy union
Europe 2020 strategy
European Union energy policy
European Union energy strategy
European growth initiative
Growth strategy of the EU
Growth strategy of the European Union
Inspect wind turbines
Inspecting wind turbines
Operate winding machines
Political agenda of the EU
Political agenda of the European Union
Political priority of the EU
Political priority of the European Union
Specifying wind farm collector systems
Strategic agenda for the EU
Strategic agenda of the European Union
Strategy of the EU
Strategy of the European Union
Take up tightly
Tend machines that wind yarn on a support
Tend winding machines
Text
Wind characteristics
Wind climate
Wind close
Wind closely
Wind conditions
Wind farm collector systems designing
Wind farm collector systems specifying
Wind regime
Wind turbines checking
Wind up close
Wind up closely
Winding-down strategy

Traduction de «strategy will wind » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


EU growth strategy [ Europe 2020 strategy | European growth initiative | EU Strategy for jobs and growth | EU strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth | EU strategy for smart, sustainable and inclusive growth | growth strategy of the EU | growth strategy of the European Union ]

stratégie européenne pour la croissance [ initiative de croissance européenne | stratégie «Europe 2020» | stratégie de l’UE pour l’emploi et la croissance | stratégie de l’UE pour l’emploi et une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie de l’UE pour une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie Europe 2020 | stratégie pour la croissance de l’UE | stratégie pour la croissance de l’Union européenne ]


checking wind turbines | inspecting wind turbines | inspect wind turbines | wind turbines checking

inspecter des éoliennes


activate and supervise winding machines | operate winding machines | tend machines that wind yarn on a support | tend winding machines

utiliser une machine de bobinage


specifying wind farm collector systems | wind farm collector systems specifying | design wind farm collector systems | wind farm collector systems designing

concevoir des réseaux collecteurs pour parc d’éoliennes


take up tightly | wind close | wind closely | wind up close | wind up closely

bobiner à spires serrées


wind characteristics | wind climate | wind conditions | wind regime

régimes de vent


EU strategy [ political agenda of the EU | political agenda of the European Union | political priority of the EU | political priority of the European Union | strategic agenda for the EU | strategic agenda of the European Union | strategy of the EU | strategy of the European Union ]

stratégie de l’UE [ agenda politique de l’UE | agenda politique de l’Union européenne | agenda stratégique de l’UE | agenda stratégique de l’Union européenne | priorité politique de l’UE | priorité politique de l’Union européenne | stratégie de l’Union européenne ]


EU energy policy [4.7] [ energy union | EU energy strategy | European Union energy policy | European Union energy strategy ]

politique énergétique de l'UE [4.7] [ politique énergétique de l'Union européenne | stratégie énergétique de l’UE | stratégie énergétique de l’Union européenne | union de l'énergie | union européenne de l'énergie ]


Breaking new ground: by investing in people, Ontario's training strategy will help strengthen our competitive position, world-wide

Un nouveau champ d'action : en misant sur les Ontariens, la stratégie de formation professionnelle de l'Ontario contribuera à renforcer notre compétitivité sur la scène internationale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[51] Marine Strategy Framework Directive (Directive 2008/56/EC, OJ L 164, 25.6.2008, p. 19), the European Strategy for Marine and Maritime Research (COM(2008) 534, 3.9.2008), the Common Maritime Space without Barriers (COM(2009) 10, 21.1.2009), the Communication on Offshore Wind Energy (COM(2008) 768, 13.11.2008), the White Paper on Adaptation to Climate Change (COM(2009) 147, 1.4.2009), and the Strategy on Ship Dismantling (COM(2008) 767, 19.11.2008).

[51] La directive-cadre «stratégie pour le milieu marin» (directive 2008/56/CE, JO L 164 du 25.6.2008, p. 19), la stratégie européenne pour la recherche marine et maritime [COM (2008) 534 du 3.9.2008], l'espace maritime commun sans barrières [COM(2009) 10 du 21.1.2009], la communication relative à l’énergie éolienne en mer [COM(2008) 768 du 13.11.2008], le livre blanc relatif à l’adaptation au changement climatique [COM(2009) 147 du 1.4.2009] et la stratégie relative au démantèlement des navires [COM(2008) 767 du 19.11.2008].


Europe is already leader in some environmental technologies such as wind energy, but the competition is growing with major competitors designing their own strategy: Japan for example has given itself the aim of becoming a world leader in energy-saving technologies, supported in particular by the “top-runner programme”; Canada has also announced an ambitious strategy on environmental technologies, backed with a budget of CAD 1 billion.

L'Europe occupe déjà la première place dans certaines écotechnologies telles que l'énergie éolienne, mais la concurrence s'intensifie avec les principaux acteurs qui développent leur propre stratégie: le Japon, par exemple, s'est donné pour but de parvenir au premier rang mondial dans le domaine des technologies d'économie d'énergie, avec le soutien apporté en particulier par le "Top-runner programme"; le Canada a également annoncé une stratégie ambitieuse en matière de écotechnologies, dotée d'un budget d'1 milliard de dollars canadiens.


Countries such as China, Japan, South Korea and the USA are pursuing an ambitious industrial strategy in solar, wind and nuclear markets.

Des pays tels que la Chine, le Japon, la Corée du Sud et les États-Unis suivent une stratégie industrielle ambitieuse sur les marchés de l’énergie solaire, éolienne et nucléaire.


To support its rapid expansion, we need: to develop a better picture of wind resources in Europe, through coordinated measurement campaigns; to build 5-10 testing facilities for new turbine components; up to 10 demonstration projects of next generation turbines; at least 5 prototypes of new offshore substructures tested in different environments; demonstrate new manufacturing processes; and test the viability of new logistics strategies and erection techniques in remote and often hostile weather environments.

Afin de soutenir son développement rapide, nous devons obtenir un tableau plus précis des ressources éoliennes en Europe grâce à des campagnes de mesure coordonnées; créer cinq à dix installations d'essai pour les nouveaux composants d'éoliennes; mettre sur pied jusqu'à dix projets de démonstration d'éoliennes de prochaine génération; développer au moins cinq prototypes de nouvelles sous-structures d'éoliennes en mer testées dans différents environnements; démontrer de nouveaux procédés de fabrication; enfin, tester la viabilité de nouvelles stratégies logistiqu ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
As we approach the end of Autism Awareness Month, the campaigns promoting a national ASD strategy will wind down, but the need for a strategy will continue to grow more and more urgent.

Le mois de sensibilisation à l'autisme et les campagnes de promotion de la stratégie nationale sur les troubles du spectre autistique touchent à leur fin, mais il devient de plus en plus urgent de mettre en place une stratégie.


3. Where a resolution authority concludes that it may not be feasible or credible to wind up the institution or group entities under normal insolvency proceedings, or that resolution action may otherwise be necessary in the public interest because winding up under normal insolvency proceedings would not meet the resolution objectives to the same extent, it shall identify a preferred resolution strategy which is appropriate for the institution or group on the basis of information provided by the institution or group pursuant to Article ...[+++]

3. Si une autorité de résolution conclut que la liquidation d'un établissement ou d'entités d'un groupe dans le cadre d'une procédure normale d'insolvabilité pourrait ne pas être faisable ou crédible ou que des mesures de résolution pourraient être nécessaires dans l'intérêt public parce qu'une liquidation dans le cadre d'une procédure normale d'insolvabilité n'atteindrait pas les objectifs de la résolution dans la même mesure, elle définit, sur la base des informations fournies par l'établissement ou le groupe conformément à l'article 11 de la directive 2014/59/UE et des critères énoncés dans le présent règlement, une stratégie de résolution privi ...[+++]


[Text] Question No. 66 Mr. Bill Casey: With regard to the government project known as the national energy science and technology strategy: (a) what is the total amount of funding the government will allocate to industry, universities, and scientific research foundations for the purpose of developing the tidal and wave energy industry in Canada; (b) what are the expected time frames within the national energy technology strategy for Canada to meet the emission-reduction targets established under the Kyoto protocol; (c) what are the government’s total estimates on the level of emissions that will be reduced as a result of tidal and wave ...[+++]

[Texte] Question n 66 M. Bill Casey: S’entendant du projet fédéral de Stratégie nationale de soutien des sciences et des technologies de l’énergie: a) combien le gouvernement versera-t-il en tout à l’industrie, aux universités et aux fondations de recherche scientifique en vue de soutenir le développement de l’industrie des énergies marémotrice et houlomotrice au Canada; b) dans quels délais la Stratégie devrait-elle permettre d’atteindre les objectifs de réduction des émissions de gaz à effet de serre établis dans le Protocole de Kyoto; c) de combien, en tout, le gouvernement estime-t-il que les centrales marémotrices et houlomotrices ...[+++]


While such winds of change will bring great opportunities, they will also disturb the status quo (1700) Without a clearly defined plan or a coordinated strategy, we risk being overwhelmed by the rapid evolution of new technologies or being left behind while the rest of the world moves forward.

Ces vents de changement sont certes porteurs de grandes possibilités, mais ils bouleversent également le statu quo (1700) Si nous n'avons pas de plan clairement défini ni de stratégie coordonnée, nous risquons d'être dépassés par le développement rapide des nouvelles technologies ou de demeurer loin derrière, alors que le reste du monde évolue.


IVFOLLOW-UP TO THE FEIRA EUROPEAN COUNCIL MEETING TAX PACKAGE CONCLUSIONS PAGEREF _Toc488756799 \h VFOLLOW-UP TO THE LISBON EUROPEAN COUNCIL MEETING PAGEREF _Toc488756800 \h V?QUALITY AND SUSTAINABILITY OF PUBLIC EXPENDITURE PAGEREF _Toc488756801 \h V?STRUCTURAL PERFORMANCE INDICATORS PAGEREF _Toc488756802 \h VMONEY LAUNDERING PAGEREF _Toc488756803 \h VIFINANCIAL SERVICES PAGEREF _Toc488756804 \h VI?REGULATION OF SECURITIES MARKETS - TERMS OF REFERENCE FOR THE COMMITTEE OF WISE MEN PAGEREF _Toc488756805 \h VI?EUROPEAN ACCOUNTING STRATEGY CONCLUSIONS PAGEREF _Toc488756806 \h VIII?UNDERTAKINGS FOR COLLECTIVE INVESTMENT IN TRANSFERABLE SECURITIES (UCITS) CONCLUSIONS PAGEREF _Toc488756807 \h VIIIEFFECTIVE FINANCIAL MANAGEMENT PAGEREF _Toc488756 ...[+++]

VSUIVI DU CONSEIL EUROPEEN DE FEIRA - PAQUET FISCAL - CONCLUSIONS PAGEREF _Toc488639456 \h VISUIVI DU CONSEIL EUROPEEN DE LISBONNE PAGEREF _Toc488639457 \h VI?QUALITE ET SOUTENABILITE DES DEPENSES PUBLIQUES PAGEREF _Toc488639458 \h VI?INDICATEURS DE PERFORMANCES STRUCTURELLES PAGEREF _Toc488639459 \h VIBLANCHIMENT DES CAPITAUX PAGEREF _Toc488639460 \h VIISERVICES FINANCIERS PAGEREF _Toc488639461 \h VII?REGULATION DES MARCHES EUROPEENS DE VALEURS MOBILIERES - MANDAT DU COMITE DES SAGES PAGEREF _Toc488639462 \h VII?STRATEGIE COMPTABLE EUROPEENNE - CONCLUSIONS PAGEREF _Toc488639463 \h IX?ORGANISMES DE PLACEMENT COLLECTIF EN VALEURS MOBILIERES (OPCVM) - CONCLUSIONS PAGEREF _Toc488639464 \h XGESTION FINANCIERE EFFICACE PAGEREF _Toc488639465 \h X ...[+++]


IVFOLLOW-UP TO THE LISBON SUMMIT IN THE AREA OF THE INTERNAL MARKET PAGEREF _Toc484329529 \h IVFIRST ANNUAL REVIEW OF THE INTERNAL MARKET STRATEGY, PAGEREF _Toc484329530 \h VJOINT WORK PROGRAMME OF THE THREE PRESIDENCIES AND SINGLE MARKET SCOREBOARD PAGEREF _Toc484329531 \h V?Review of the Internal Market Strategy PAGEREF _Toc484329532 \h V?Joint Work Programme PAGEREF _Toc484329533 \h VI?Single Market Scoreboard PAGEREF _Toc484329534 \h VIBETTER REGULATION/SIMPLIFICATION OF LEGISLATION (SLIM) - CONCLUSIONS PAGEREF _Toc484329535 \h VIICOPYRIGHT AND RELATED RIGHTS IN THE INFORMATION SOCIETY PAGEREF _Toc484329536 \h VIIIRE-ORGANISATION AND ...[+++]

IVSUITE DU SOMMET DE LISBONNE DANS LE DOMAINE DU MARCHÉ INTÉRIEUR PAGEREF _Toc485805260 \h IVPREMIÈRE RÉACTUALISATION ANNUELLE DE LA STRATÉGIE POUR LE MARCHÉ INTÉRIEUR, PROGRAMME DE TRAVAIL CONJOINT DES TROIS PRÉSIDENCES ET TABLEAU D'AFFICHAGE DU MARCHÉ UNIQUE PAGEREF _Toc485805261 \h V?Réactualisation de la stratégie pour le marché intérieur PAGEREF _Toc485805262 \h V?Programme de travail conjoint PAGEREF _Toc485805263 \h VI?Tableau d'affichage du marché unique PAGEREF _Toc485805264 \h VIMIEUX LÉGIFÉRER / SIMPLIFIER LA LÉGISLATION (SLIM) - CONCLUSIONS PAGEREF _Toc485805265 \h VIIDROIT D'AUTEUR ET DROITS VOISINS DANS LA SOCIÉTÉ DE L'INFO ...[+++]


w