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Amalgamation of communes
Amalgamation of local government
Claims on state and local governments
County council
Decentralised cooperation
Decentralized cooperation
Government
Government structure
Local Government Employees' Pensions Act
Local Government Pensions Act
Local administration
Local government
Local government external action
Local powers
Municipal authority
Municipal international cooperation
National government
Overall governance structure
Overarching governance structure
Redivision of local government
Structure of local government
System of local government
The Local Government Board
Town council

Traduction de «structure local government » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
structure of local government | system of local government

organisation administrative


local government [ county council | local administration | local powers | municipal authority | town council ]

administration locale [ administration communale | administration départementale | administration municipale | autorité locale | conseil municipal | municipalité | pouvoirs locaux ]


amalgamation of communes | amalgamation of local government | redivision of local government

regroupement communal | regroupement de communes


Local Government Employees' Pensions Act | Local Government Pensions Act

loi sur les pensions du personnel des collectivités locales et des fonctionnaires publics


decentralised cooperation [ decentralized cooperation | local government external action | municipal international cooperation ]

coopération décentralisée [ action extérieure du gouvernement local | coopération municipale internationale ]


government [ government structure | national government ]

gouvernement [ gouvernement national ]


overall governance structure [ overarching governance structure ]

structure de gouvernance générale [ structure de régie générale ]


The Local Government Board (Temporary Special Powers) Act [ An Act to confer Certain Powers upon The Local Government Board ]

The Local Government Board (Temporary Special Powers) Act [ An Act to confer Certain Powers upon The Local Government Board ]


The Local Government Board (Special Powers) Act [ An Act to grant Special Powers to the Local Government Board ]

The Local Government Board (Special Powers) Act [ An Act to grant Special Powers to the Local Government Board ]


claims on state and local governments

créances sur les administrations provinciales ou régionales et les administrations locales
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The federal structure and the federal guarantee for local government mean that regionally and locally different strategies are pursued when combating poverty and social exclusion.

La structure fédérale et la garantie fédérale dont bénéficie le gouvernement local permettent de poursuivre des stratégies régionales et locales différentes dans la lutte contre la pauvreté et l'exclusion sociale.


eGovernment policy can provide ways to enable a structured interaction between national, regional and local government and Community institutions [21], even though many obstacles have to be overcome, including competing goals, a sometimes confusing abundance of regulations, the fragmentation of tasks amongst traditional public sector institutions [22] and a legacy of procedures and ways of working.

La politique en matière d'eGovernment peut permettre une interaction structurée entre les autorités nationales, régionales et locales, et les institutions communautaires [21], même si de nombreux obstacles subsistent, comme par exemple des objectifs concurrents, un excès de réglementations, une dispersion des tâches parmi les institutions traditionnelles du secteur public [22] ou le poids du passé en ce qui concerne les procédures ...[+++]


Six major aspects of Community cohesion policy are examined below: first, the contribution of structural policies to supporting growth in lagging regions and to strengthening their performance while helping to bring about closer economic and social integration; secondly, the effects of these policies outside of Objective 1 regions; thirdly, the specific role of the European Social Fund (ESF) in promoting employment, education and training; fourthly, the role of structural polices in terms of encouraging cooperation and networking, not least at the local level; f ...[+++]

Six grands aspects de la politique de cohésion communautaire sont examinés ci-dessous : en premier lieu, la contribution apportée par les politiques structurelles au soutien de la croissance dans les régions en retard de développement et au renforcement de leurs résultats, ainsi qu'à une plus grande intégration économique et sociale; en deuxième lieu, les effets de ces politiques en dehors des régions d'Objectif 1 ; en troisième lieu, le rôle spécifique du Fonds social européen en ce qui concerne la promotion de l'emploi, de l'éducation et de la formation ; en quatrième lieu, le rôle des politiques structurelles dans la promotion de la coopération et de la formation de réseaux, notamment au niveau ...[+++]


promote inclusive governance structures for MPAs which enable wide stakeholder participation (e.g. local authorities, local communities, economic actors etc.) in MPA management.

œuvrera à la mise en place, pour les zones marines protégées, de structures de gouvernance inclusives qui permettent une large participation des parties prenantes (autorités locales, collectivités locales, acteurs économiques, etc.) à la gestion des zones marines protégées.


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83. Calls on the Serbian authorities to improve cooperation with civil society organisations for gender equality, especially at local level between local governments and local civil society organisations, in drafting, implementing and monitoring laws and policies on gender equality and gender-based violence, and to provide structural funding for the work of organisations dealing with gender-based violence;

83. invite les autorités serbes à mieux coopérer avec les organisations de la société civile luttant pour l'égalité des genres, notamment au niveau local entre les pouvoirs locaux et les organisations de la société civile, lors de l'élaboration et de la surveillance des lois et des politiques sur l'égalité des chances et la violence fondée sur le genre, et à financer structurellement le travail des organisations qui luttent contre la violence fondée sur le genre;


28. Welcomes the adoption of important structural reforms such as those relating to the public pension system, the streamlining of public employment and a new financing scheme for local government; encourages Montenegro to continue structural reforms, in particular strengthening the rule of law, physical infrastructure and human resources, and to pursue further measures to remove business barriers and improve the business environment as well as to increase labour market flexibility and boost export competitiveness; continues to be c ...[+++]

28. salue l'adoption de réformes structurelles importantes, notamment en ce qui concerne le système public des retraites, la rationalisation de l'emploi public et un nouveau programme de financement des administrations locales; engage le Monténégro à poursuivre les réformes structurelles, notamment en renforçant l'état de droit, les infrastructures matérielles et les ressources humaines, et à prendre de nouvelles mesures en vue d'éliminer les barrières commerciales et d'améliorer l'environnement ...[+++]


28. Welcomes the adoption of important structural reforms such as those relating to the public pension system, the streamlining of public employment and a new financing scheme for local government; encourages Montenegro to continue structural reforms, in particular strengthening the rule of law, physical infrastructure and human resources, and to pursue further measures to remove business barriers and improve the business environment as well as to increase labour market flexibility and boost export competitiveness; continues to be c ...[+++]

28. salue l'adoption de réformes structurelles importantes, notamment en ce qui concerne le système public des retraites, la rationalisation de l'emploi public et un nouveau programme de financement des administrations locales; engage le Monténégro à poursuivre les réformes structurelles, notamment en renforçant l'état de droit, les infrastructures matérielles et les ressources humaines, et à prendre de nouvelles mesures en vue d'éliminer les barrières commerciales et d'améliorer l'environnement ...[+++]


28. Welcomes the adoption of important structural reforms such as those relating to the public pension system, the streamlining of public employment and a new financing scheme for local government; encourages Montenegro to continue structural reforms, in particular strengthening the rule of law, physical infrastructure and human resources, and to pursue further measures to remove business barriers and improve the business environment as well as to increase labour market flexibility and boost export competitiveness; continues to be c ...[+++]

28. salue l'adoption de réformes structurelles importantes, notamment en ce qui concerne le système public des retraites, la rationalisation de l'emploi public et un nouveau programme de financement des administrations locales; engage le Monténégro à poursuivre les réformes structurelles, notamment en renforçant l'état de droit, les infrastructures matérielles et les ressources humaines, et à prendre de nouvelles mesures en vue d'éliminer les barrières commerciales et d'améliorer l'environnement ...[+++]


From over 50 EESC opinions on the subject, the following in particular are of interest here: Communication on the open method of coordination for immigration and asylum policy, rapporteur: Ms zu Eulenburg (OJ C 221, 17.9.2002).Conditions of entry and residence of third-country nationals for the purposes of studies, vocational training or voluntary service, rapporteur: Mr Pariza Castaños (OJ C 133, 6.6.2003).Proposal for a Regulation of the European Parliament and of the Council establishing a programme for financial and technical assistance to third countries in the area of migration and asylum, rapporteur: Ms Cassina (OJ C 32, 5.2.2004).Communication on immigration, integration and employment, rapporteur: Mr Pariza Castaños (OJ C 80, 30.3. ...[+++]

Parmi les 50 avis et plus élaborés par le CESE à ce sujet, voir en particulier les suivants: «Communication sur le mécanisme de coordination ouverte pour les politiques d’immigration et d’asile», rapporteuse: Mme ZU EULENBURG (JO C 221 du 17.9.2002); «Proposition de directive du Conseil relative aux conditions d’entrée et de séjour des ressortissants de pays tiers aux fins d’étude, de formation professionnelle ou de volontariat», rapporteur: M. L. M. PARIZA CASTAÑOS (JO C 133 du 6.6.2003); «Proposition de règlement du Parlement européen et du Conseil établissant un programme d’assistance technique et financière en faveur de pays tiers dans le domaine de l’asile et des migrations», rapporteuse: Mme G. Cassina (JO C 32 du 5.2.2004), «Co ...[+++]


28. Notes in this connection that the administrative agreements sought also represent an interesting and new kind of approach to implementing Community law, but that the effects thereof on Member States' administrative laws, and in particular on the structures of local government, must be carefully studied;

28. estime à cet égard que les conventions administratives recherchées représentent également une approche intéressante et nouvelle de la transposition du droit communautaire, mais que les incidences sur le droit administratif des États membres, notamment sur les structures de l'autogestion communale, doivent être soigneusement examinées;


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