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Air compressor governor cut-out pressure
Cut-out
Fuse
Governor cut-out pressure
Head pressure safety cutout
High pressure cut-out
High pressure safety cut-out
Low pressure safety cut out
Low pressure safety cut-out
Low pressure safety cutout
Low-side pressure limiter
Safety cut-out
Safety pressure cut out
Suction pressure safety cut-out
Suction pressure safety cutout

Translation of "suction pressure safety cut-out " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
low pressure safety cutout [ low pressure safety cut-out | suction pressure safety cut-out | suction pressure safety cutout | low-side pressure limiter ]

pressostat de sécurité basse pression [ pressostat de sécurité BP ]


low pressure safety cut-out | low pressure safety cut out | suction pressure safety cut-out

pressostat de sécurité basse pression | pressostat de sécurité de basse pression


low pressure safety cut-out | suction pressure safety cut-out

pressostat de sécurité basse pression


high pressure safety cut-out [ head pressure safety cutout | high pressure cut-out ]

pressostat de sécurité haute pression


high pressure safety cut-out

pressostat de sécurité haute pression


high pressure safety cut-out

pressostat de sécurité haute pression


cut-out | fuse | safety cut-out

coupe-circuit à fusible | coupe-circuit à fusibles | coupe-circuit fusible | fusible


air compressor governor cut-out pressure [ governor cut-out pressure ]

pression de déclenchement du régulateur


safety pressure cut out

limiteur de pression à sécurité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
When tested with the energy source stopped, the supply line blocked off, a reservoir of 0,5 litre capacity connected to the pneumatic control line and the system at cut-in and cut-out pressures, the pressure at full application of the braking control device shall be between 650 and 850 kPa at the coupling heads of the supply line and the pneumatic control line, irrespective of the load condition of the vehicle.

Lors de l'essai avec arrêt de la source d'énergie et obturation de la conduite d'alimentation, un réservoir d'une capacité de 0,5 l raccordé à la conduite de commande pneumatique, le système étant essayé à la pression de conjonction et à la pression de disjonction, la pression doit, quand la commande de freinage est actionnée à fond de course, être comprise entre 650 et 850 kPa aux têtes d'accouplement de la conduite d'alimentation et de la conduite de commande pneumatique, quel que soit l'état de chargement du véhicule.


‘pR1’ represents the maximum system operational pressure (cut-out pressure) in the energy storage device specified by the manufacturer.

«pR1» représente la pression maximale de fonctionnement du système (pression de disjonction) dans les dispositifs de stockage d'énergie spécifiée par le constructeur.


For air braking systems, the air pressure may not be increased above the cut-out pressure for the purpose of this test.

Pour les systèmes de freinage pneumatiques, la pression de l'air ne doit pas être accrue au-delà de la pression de disjonction aux fins de l'essai.


‘p1’ represents the maximum system operational pressure (cut-out pressure) in the energy storage devices specified by the manufacturer.

«p1» représente la pression maximale de fonctionnement du système (pression de disjonction) dans les dispositifs de stockage d'énergie spécifiée par le constructeur.


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In order to prove this, flaws of specified geometry are cut into the container sidewall and a specified number of pressure cycles carried out.

Pour ce faire, des entailles d’une géométrie spécifiée sont faites dans la paroi du réservoir et un nombre spécifié de cycles de pression est appliqué.


It sets out detailed rules on transportable pressure equipment *to improve safety and to ensure free movement of such equipment within the European Union (EU).

Elle définit des règles détaillées relatives aux équipements sous pression transportables *en vue d’en améliorer la sécurité et d’en garantir la libre circulation au sein de l’Union européenne (UE).


This directive sets out detailed rules on transportable pressure equipment to improve safety and to ensure free movement of such equipment within the European Union (EU).

Cette directive définit des règles détaillées relatives aux équipements sous pression transportables pour en améliorer la sécurité et en assurer la libre circulation au sein de l’Union européenne (UE).


It is appropriate to set out requirements regarding both the general safety of motor vehicles and the environmental performance of tyres, due to the availability of tyre pressure monitoring systems which enhance at the same time the safety and environmental performance of tyres.

Il convient de fixer des exigences concernant, d’une part, la sécurité générale des véhicules à moteur et, d’autre part, les performances environnementales des pneumatiques, en raison de la disponibilité de systèmes de contrôle de la pression des pneumatiques qui améliorent en même temps la sécurité et les performances environnementales des pneumatiques.


Moreover, European producers are coming under growing pressure to cut back on the use of chemical products and guarantee the consumer high standards of food safety, which justifies still further the need to ensure the continued survival of this sector by strengthening the existing mechanisms and emphasising the added value of European products in relation to imports from third countries.

Les producteurs européens sont en outre soumis à une pression croissante pour diminuer l'usage des produits chimiques et garantir au consommateur des normes élevées de sécurité alimentaire, autant d'arguments pour garantir la survie de ce secteur en renforçant les mécanismes existants et en insistant sur la valeur ajoutée des productions européennes face aux importations en provenance de pays tiers.


3.1.2.1. When tested with the energy source stopped, the supply line blocked off and a reservoir of 0,5 litre capacity connected to the control line, and the system at cut-in and cut-out pressures, the pressure at full application of the service braking system control shall be between 6,5 and 8,5 bar at the coupling heads of the supply line and the control line, irrespective of the load condition of the vehicle.

3.1.2.1. lors de l'essai avec la source d'énergie interrompue, la conduite d'alimentation débranchée et un réservoir d'une capacité de 0,5 litre branché sur la conduite de la commande, le système étant essayé à la pression de conjonction et à la pression de disjonction, la pression doit, quand la commande de freinage de service est actionnée à fond de course, être comprise entre 6,5 et 8,5 bars aux têtes d'accouplement de la conduite d'alimentation et de la conduite de commande, quel que soit l'état de charge du véhicule.




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'suction pressure safety cut-out' ->

Date index: 2023-12-15
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