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Surcharge on a designation fee
Surcharge on the filing fee
Surcharge on the landing fee

Translation of "surcharge on a designation fee " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
surcharge on a designation fee

surtaxe à une taxe de désignation


surcharge on the landing fee

surtaxe sur le droit d'atterrissage


surcharge on the filing fee

surtaxe à la taxe de dépôt
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Turning to fees now, rather than being a constructive component of program design, fees on the administration of guaranteed loans must be seen as thinly disguised and ill-advised taxes used to support the overall program.

Parlons maintenant des droits. Plutôt que d'être un élément constructif du programme, les droits perçus dans le cadre de l'administration des prêts garantis doivent être considérés comme des taxes déguisées et malavisées servant à soutenir le programme tout entier.


The bill changes the rules concerning victim surcharges, which are the fees that are imposed on a person who is sentenced for a crime.

Ce projet de loi prévoit modifier les règles concernant les suramendes compensatoires, qui sont les frais imposés à une personne reconnue coupable d'un acte criminel.


48. Believes that surcharges, rebates and other steering practices, in the way that they are commonly applied, are often harmful for end users of payment services; notes that surcharging based solely on the payment choice made by a customer risks being arbitrary and may be abused to raise additional revenue rather than to cover cost; considers that it would be important to ban the possibilities for excessive surcharges in relation to the merchant fee of an individual transaction, and to control rebates and similar consumer steering ...[+++]

48. estime que les majorations, rabais et autres pratiques d'orientation du choix du client sont, de la manière dont elles sont généralement appliquées, souvent préjudiciables aux utilisateurs finals des services de paiement; relève que les majorations fondées exclusivement sur le choix du paiement effectué par un consommateur risquent d'être arbitraires et pourraient être utilisées abusivement pour se procurer des recettes supplémentaires et non pour couvrir les coûts; estime qu'il serait important d'interdire toute possibilité de majorer de manière excessive les redevance ...[+++]


48. Believes that surcharges, rebates and other steering practices, in the way that they are commonly applied, are often harmful for end users of payment services; notes that surcharging based solely on the payment choice made by a customer risks being arbitrary and may be abused to raise additional revenue rather than to cover cost; considers that it would be important to ban the possibilities for excessive surcharges in relation to the merchant fee of an individual transaction, and to control rebates and similar consumer steering ...[+++]

48. estime que les majorations, rabais et autres pratiques d'orientation du choix du client sont, de la manière dont elles sont généralement appliquées, souvent préjudiciables aux utilisateurs finals des services de paiement; relève que les majorations fondées exclusivement sur le choix du paiement effectué par un consommateur risquent d'être arbitraires et pourraient être utilisées abusivement pour se procurer des recettes supplémentaires et non pour couvrir les coûts; estime qu'il serait important d'interdire toute possibilité de majorer de manière excessive les redevance ...[+++]


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48. Believes that surcharges, rebates and other steering practices, in the way that they are commonly applied, are often harmful for end users of payment services; notes that surcharging based solely on the payment choice made by a customer risks being arbitrary and may be abused to raise additional revenue rather than to cover cost; considers that it would be important to ban the possibilities for excessive surcharges in relation to the merchant fee of an individual transaction, and to control rebates and similar consumer steering ...[+++]

48. estime que les majorations, rabais et autres pratiques d'orientation du choix du client sont, de la manière dont elles sont généralement appliquées, souvent préjudiciables aux utilisateurs finals des services de paiement; relève que les majorations fondées exclusivement sur le choix du paiement effectué par un consommateur risquent d'être arbitraires et pourraient être utilisées abusivement pour se procurer des recettes supplémentaires et non pour couvrir les coûts; estime qu'il serait important d'interdire toute possibilité de majorer de manière excessive les redevance ...[+++]


51. Notes that limiting surcharges to the direct cost of using a payment instrument is one possibility, as is a EU-wide ban on surcharges; urges, therefore, the Commission to conduct an impact assessment on banning the possibilities for excessive surcharges in relation to the merchant fee as well as on a Europe-wide ban on surcharging, in light of Article 19 of the Consumer Rights Directive 2011/83/EU;

51. relève que la limitation des majorations au coût direct d'utilisation d'un instrument de paiement est une solution possible, tout comme l'interdiction des majorations dans l'ensemble de l'Union; appelle dès lors la Commission à réaliser une étude d'impact sur l'interdiction de toute possibilité de majorer de manière excessive les redevances imputées aux commerçants et sur l'interdiction des majorations à l'échelle de l'Union, en considération de l'article 19 de la directive 2011/83/UE relative aux droits des consommateurs;


51. Notes that limiting surcharges to the direct cost of using a payment instrument is one possibility, as is a EU-wide ban on surcharges; urges, therefore, the Commission to conduct an impact assessment on banning the possibilities for excessive surcharges in relation to the merchant fee as well as on a Europe-wide ban on surcharging, in light of Article 19 of the Consumer Rights Directive 2011/83/EU;

51. relève que la limitation des majorations au coût direct d'utilisation d'un instrument de paiement est une solution possible, tout comme l'interdiction des majorations dans l'ensemble de l'Union; appelle dès lors la Commission à réaliser une étude d'impact sur l'interdiction de toute possibilité de majorer de manière excessive les redevances imputées aux commerçants et sur l'interdiction des majorations à l'échelle de l'Union, en considération de l'article 19 de la directive 2011/83/UE relative aux droits des consommateurs;


We believe that local broadcasters should be paid for the use of their signals as part of a cable and satellite package in the same way that Canadian specialty services like TSN, the Food Network, TELETOON, and others are, and also U.S. cable channels like CNN, A&E, and Spike TV. Under the banner of regulatory reform, there are many other things that can and should be done, but in our view, a properly designed fee-for-carriage regime would put Canadian local broadcasting on a sustainable footing and would go a long way in addressing the ongoing decline in the sector.

À notre avis, les télédiffuseurs locaux doivent être rétribués pour l'utilisation de leur signal lorsque celui-ci fait partie d'un forfait de distribution par câble ou par satellite, de la même façon que sont rétribués les services spécialisés canadiens tels que TSN, Food Network et TÉLÉTOON, et les canaux américains du câble tels que CNN, A&E et Spike TV. Dans le contexte d'une réforme de la réglementation, beaucoup d'autres choses pourraient et devraient être faites, mais selon nous, un tarif de distribution bien pensé peut donner ...[+++]


Suddenly, Air Canada, if it were to advertise in the Toronto Star, would have to, for the same flight between Toronto and Orlando, have to include the security tax, the surcharges, the NAV Canada fees, etc.

Or, tout-à-coup, Air Canada, qui fera une publicité dans le Toronto Star, sera obligé, pour le même vol Toronto-Orlando, d'inclure la taxe de sécurité, les surcharges, les frais pour NAV Canada, etc.


It will be over and above all other charges travellers have to pay, such as fuel surcharges and airport improvement fees.

Cette taxe s'ajoute aux autres frais que les voyageurs doivent débourser, tels les surcharges pour hausse du prix du carburant et les frais pour les améliorations aéroportuaires.




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Date index: 2024-02-03
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