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ASC
ASC+T
ASR
AST
All season traction
Anti slip control
Anti slip control + traction
Anti-Skid Regulator traction control
Anti-slip regulation
Antislip regulation
Automatic stability control plus traction
Automatic traction control
Common-control progressive system
Direct progressive control system
Direct-control system
Distributed-control system
ETC
Electronic traction and control system
Electronic traction control
Electronic traction correction control unit
Evaporation control system
Evaporative emission control system
FEC system
Fuel evaporation control system
Fuel evaporative emission control system
Indirect-control system
PTC
Positive traction control
Positive traction control unit
Progressive common-control system
TC
TCS
Traction control
Traction control system
Vapor recovery system
Wheelspin control

Translation of "traction control system " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
traction control system [ TCS | traction control | antislip regulation | electronic traction control | automatic traction control ]

système d'antipatinage à l'accélération


traction control system | TCS | traction control | TC | anti-slip regulation | ASR | electronic traction control | ETC

système d'antipatinage | système antipatinage | antipatinage | système de contrôle de traction | système de traction asservie | traction asservie


electronic traction and control system | automatic stability control plus traction | ASC+T | all season traction | AST | anti slip control + traction | anti slip control | ASC

système d'antipatinage à régulation électronique | antipatinage à régulation électronique | antipatinage électronique ASC+T | antipatinage ASC+T


Anti-Skid Regulator traction control | automatic traction control | wheelspin control | ASR [Abbr.]

antipatinage des roues motrices | ASR [Abbr.]


manage computer transportation operation control systems | manage computer-based transportation operation control systems | manage computer-based transport operation control systems; | monitor performance of computer-based transport control systems

gérer les systèmes informatiques de contrôle des opérations de transport


direct progressive control system | direct-control system | distributed-control system

autocommutateur à commande directe | système à commande directe | système à sélection directe


common-control progressive system | indirect-control system | progressive common-control system

autocommutateur à commande indirecte | système à commande indirecte | système à sélection indirecte


electronic traction correction control unit [ positive traction control unit ]

régulateur électronique de traction


evaporation control system [ vapor recovery system | evaporative emission control system | fuel evaporative emission control system | fuel evaporation control system | FEC system ]

système de récupération des vapeurs d'essence [ système de récupération de vapeur | dispositif de recyclage des vapeurs du réservoir | dispositif RVR ]


positive traction control | PTC

dispositif d'hyperadhérence
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Such circumstances are those that may compromise the safe operation or integrity of the vehicle, including activation of traction or stability control systems, temporary displays from driver assistance systems or events relating to vehicle malfunctioning.

Il s’agit de circonstances susceptibles de compromettre le fonctionnement sûr ou l’intégrité du véhicule, notamment l’activation des systèmes de contrôle de la traction ou de la stabilité, les affichages temporaires émanant des systèmes d’aide à la conduite ou des événements liés à un dysfonctionnement du véhicule.


Structure, command and control system for all train equipment, electric current collection devices, traction and energy conversion units, on-board equipment for electricity consumption measuring, braking, coupling and running gear (bogies, axles, etc.) and suspension, doors, man/machine interfaces (driver, on-board staff and passengers, including the needs of persons with reduced mobility), passive or active safety devices and requisites for the health of passengers and on-board staff.

La structure, le système de commande et de contrôle de l’ensemble des équipements du train, les dispositifs de captage du courant électrique, les équipements de traction et de transformation de l’énergie, l’équipement embarqué de mesure de la consommation d’électricité, les équipements de freinage, d’accouplement, les organes de roulement (bogies, essieux, etc.) et la suspension, les portes, les interfaces homme/machine (conducteur, personnel à bord, passagers, en incluant les besoins des personnes à mobilité réduite), les dispositifs ...[+++]


100. Notes that the Court of Auditors observed various complications, including differences in gauge, traction energy, train control (signalling) systems, train length and operational rules; asks the Commission to better assist the Member States in making progress to alleviate such complications which would facilitate improvements in developing trans-European transport links; points out that the Union needs to play an important role in promoting the interoperability of national networks along with efficient financial support;

100. constate que la Cour des comptes a relevé plusieurs complications, notamment des différences en termes d'écartement des voies, d'énergie de traction, de systèmes de régulation de la circulation des trains (signalisation), de longueur des trains et de règles opérationnelles; demande à la Commission de fournir une meilleure assistance aux États membres dans leurs efforts visant à réduire de telles contraintes et à favoriser les améliorations en matière de développement des réseaux transeuropéens de transport; souligne que l'Union doit jouer un rôle i ...[+++]


98. Notes that the Court of Auditors observed various complications, including differences in gauge, traction energy, train control (signalling) systems, train length and operational rules; asks the Commission to better assist the Member States in making progress to alleviate such complications which would facilitate improvements in developing trans-European transport links; points out that the Union needs to play an important role in promoting the interoperability of national networks along with efficient financial support;

98. constate que la Cour des comptes a relevé plusieurs complications, notamment des différences en termes d'écartement des voies, d'énergie de traction, de systèmes de régulation de la circulation des trains (signalisation), de longueur des trains et de règles opérationnelles; demande à la Commission de fournir une meilleure assistance aux États membres dans leurs efforts visant à réduire de telles contraintes et à favoriser les améliorations en matière de développement des réseaux transeuropéens de transport; souligne que l'Union doit jouer un rôle im ...[+++]


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Structure, command and control system for all train equipment, current-collection devices traction and energy conversion units, braking, coupling and running gear (bogies, axles, etc.) and suspension, doors, man/machine interfaces (driver, on-board staff and passengers, including the needs of persons with reduced mobility), passive or active safety devices and requisites for the health of passengers and on-board staff.

La structure, le système de commande et de contrôle de l'ensemble des équipements du train, les dispositifs de captage du courant, les équipements de traction et de transformation de l'énergie, de freinage, d'accouplement, les organes de roulement (bogies, essieux, etc.) et la suspension, les portes, les interfaces homme/machine (conducteur, personnel à bord, passagers, en incluant les besoins des personnes à mobilité réduite), les dispositifs de sécurité passifs ou actifs, les dispositifs nécessaires à la santé des passagers et du pe ...[+++]


‘Structure, command and control system for all train equipment, traction and energy conversion units, braking, coupling and running gear (bogies, axles, etc.) and suspension, doors, man/machine interfaces (driver, on-board staff and passengers, including the needs of persons with reduced mobility), passive or active safety devices and requisites for the health of passengers and on-board staff’.

«La structure, le système de commande et de contrôle de l'ensemble des équipements du train, les équipements de traction et de transformation de l'énergie, de freinage, d'accouplement, les organes de roulement (bogies, essieux) et la suspension, les portes, les interfaces homme/machine (conducteur, personnel à bord, passagers, en incluant les besoins des personnes à mobilité réduite), les dispositifs de sécurité passifs ou actifs, les dispositifs nécessaires à la santé des passagers et du personnel à bord».


Structure, command and control system for all train equipment, the set of subsystems making up the different railway vehicle structures and including current-collection devices, traction and energy conversion units, braking, coupling and running gear (bogies, axles, etc.) and suspension, doors, interfaces between man (driver, on-board staff and passengers) and machine, passive or active safety devices and requisites for the health of passengers and on-board staff and for the proper care of per ...[+++]

2.6 La structure, le système de commande et de contrôle de l'ensemble des équipements du train, l'ensemble des sous-systèmes qui composent les différentes structures des véhicules ferroviaires et qui comprennent les dispositifs de captage du courant, les équipements de traction et de transformation de l'énergie, de freinage, d'accouplement, les organes de roulement (bogies, essieux) et la suspension, les portes, les interfaces entr ...[+++]


Structure, command and control system for all train equipment, current-collection devices, traction and energy conversion units, braking, coupling and running gear (bogies, axles, etc.) and suspension, doors, man/machine interfaces (driver, on-board staff and passengers, including the needs of persons with reduced mobility), passive or active safety devices and requisites for the health of passengers and on-board staff.

2.6 La structure, le système de commande et de contrôle de l'ensemble des équipements du train, les dispositifs de captage du courant, les équipements de traction et de transformation de l'énergie, de freinage, d'accouplement, les organes de roulement (bogies, essieux) et la suspension, les portes, les interfaces homme/machine (conducteur, personnel à bord, passagers, en incluant les besoins des personnes à mobilité réduite), les dispositifs de sécurité passifs ou actifs, les dispositifs nécessaires à la santé des passagers et du pers ...[+++]


Magneti Marelli, a wholly-owned subsidiary of Fiat SpA, develops and produces automotive equipment, including power-train systems, onboard instrumentation, driving support systems, lighting, traction control systems and electromeccanical components.

Magneti Marelli, une filiale à 100 % de Fiat SpA, met au point et produit des équipements automobiles, notamment des systèmes de transmission, des instruments de bord, des systèmes d'assistance à la conduite, d'éclairage et de contrôle de la traction, ainsi que des composants électromécaniques.


Structure, command and control system for all train equipment, traction and energy conversion units, braking, coupling and running gear (bogies, axles, etc.) and suspension, doors, man/machine interfaces (driver, on-board staff and passengers, including the needs of persons with reduced mobility), passive or active safety devices and requisites for the health of passengers and on-board staff.

La structure, le système de commande et de contrôle de l'ensemble des équipements du train, les équipements de traction et de transformation de l'énergie, de freinage, d'accouplement, les organes de roulement (bogies, essieux) et la suspension, les portes, les interfaces homme/machine (conducteur, personnel à bord, passagers, en incluant les besoins des personnes à mobilité réduite), les dispositifs de sécurité passifs ou actifs, les dispositifs nécessaires à la santé des passagers et du personnel à bord.


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