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Driving beam
Ejection gun trip rod crossbeam
Footwear uppers pre-assembly
Full beam
Headlamp upper beam tell-tale
Headwaters
Hi-beam indicator
Hi-beam indicator lamp
High beam
High beam indicator
High beam indicator light
High-beam headlamp
Kami-shiho-gatame
Main beam
Pre-assembly of footwear uppers
Top cross beam
UEL
UFL
Upper beam
Upper beam headlight indicator
Upper course
Upper cross beam
Upper cross beam
Upper edge of deck beam
Upper explosion level
Upper explosion limit
Upper explosive level
Upper explosive limit
Upper flammability level
Upper flammability limit
Upper flammable level
Upper flammable limit
Upper four quarters
Upper fourquarter hold-down
Upper reach
Uppers pre-assembly in footwear

Translation of "upper beam " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
high beam indicator | hi-beam indicator | high beam indicator light | hi-beam indicator lamp | upper beam headlight indicator | headlamp upper beam tell-tale

témoin de feux de route | témoin des feux de route


driving beam | main beam | upper beam

feu de route | feu route | projecteur de route


high beam | main beam | upper beam | high-beam headlamp | full beam

feu de route | phare | phare de route | projecteur de route | phare route


upper cross beam (1) | top cross beam (2) | ejection gun trip rod crossbeam (3)

traverse supérieure




upper edge of deck beam

can superieur du barrot de pont


upper explosive limit | UEL | upper explosion limit | upper flammable limit | upper flammability limit | UFL | upper explosive level | upper explosion level | upper flammable level | upper flammability level

limite supérieure d'explosivité | LSE | limite supérieure d'explosion | LSE | limite supérieure d'explosibilité | LSE | limite d'explosivité supérieure | LES | limite d'explosion supérieure | LES | limite supérieure d'inflammabilité | LSI | limite d'inflammabilité supérieure


pre-assembly of footwear uppers | uppers pre-assembly in footwear | footwear uppers pre-assembling processes and techniques | footwear uppers pre-assembly

préassemblage de parties supérieures d'articles chaussants


upper reach | upper course | headwaters

cours supérieur | cours amont


upper four quarters | upper fourquarter hold-down | kami-shiho-gatame

contrôle des quatre points par l'arrière | kami-shiho-gatame
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(iii) an upper beam of the headlamp, and a lower beam or upper beam of another headlamp; and

(iii) le faisceau-route du projecteur et soit le faisceau-croisement, soit le faisceau-route d’un autre projecteur;


(ii) an upper beam and a lower beam of the headlamp, or

(ii) le faisceau-route et le faisceau-croisement du projecteur,


(15) Notwithstanding subsections (13) and (14), if the headlamp upper beam tell-tale is illuminated when the upper beam headlamps are operated as daytime running lamps at reduced voltage, the headlamp upper beam tell-tale shall emit light of an intensity that is discernibly lower than the intensity of the light emitted when the upper beam headlamps are operated at regular voltage, except that the headlamp upper beam tell-tale may flash at full intensity in the event of a malfunction of the daytime running lamps.

(15) Par dérogation aux paragraphes (13) et (14), le témoin des faisceaux-route des projecteurs doit, s’il est allumé quand les faisceaux-route des projecteurs sont utilisés comme feux de jour à une tension réduite, avoir une intensité lumineuse visiblement plus faible que lorsque les faisceaux-route des projecteurs sont actionnés à la tension normale, mais le témoin des faisceaux-route des projecteurs peut clignoter à l’intensité normale lorsque les feux de jour ne fonctionnent pas bien.


(a) provide one upper beam and one lower beam, or two upper beams and two lower beams;

a) émettent un faisceau-route et un faisceau-croisement, ou deux faisceaux-route et deux faisceaux-croisement;


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(59) Despite S5.5.1 of TSD 108, the lower beams and upper beams of the headlamps may be activated simultaneously when the headlamps are in use as daytime running lamps.

(59) Malgré la disposition S5.5.1 du DNT 108, les faisceaux-croisement et les faisceaux-route des projecteurs peuvent s’allumer en même temps lorsque les projecteurs servent de feux de jour.


1. It shall be prohibited to use or retain on board any beam trawl of mesh size less than 120 mm and equal or more than 80 mm unless the entire upper half of the anterior part of such a net consists of a panel of netting material of which no individual mesh is of mesh size less than 180 mm. The length of the panel shall be equal to or greater than half the length of the beam.

1. Il est interdit d’utiliser ou de détenir à bord tout chalut à perche d’un maillage inférieur à 120 mm et supérieur ou égal à 80 mm à moins que la totalité de la moitié supérieure de la partie antérieure d’un tel filet se compose d’un panneau de filet dont aucune des mailles n’a une taille inférieure à 180 mm. La longueur du panneau est supérieure ou égale à la moitié de la longueur de la perche.


The angle of the incident beam ( ) should preferably be 0,44 ± 0,09 rad (25 ± 5°) from the perpendicular to the test surface and shall not exceed the upper limit of the tolerance (i.e. 0,53 rad or 30°).

Le faisceau de rayons incidents doit, de préférence, faire un angle (θ) de 0,44 ± 0,09 radian (25 ± 5°) avec la perpendiculaire à la surface d'essai; cet angle ne doit toutefois pas dépasser la limite supérieure de la tolérance (c'est-à-dire 0,53 radian ou 30°).


The angle of the incident beam (θ) should preferably be 0,44 ± 0,09 rad (25 ± 5 °) from the perpendicular to the test surface and shall not exceed the upper limit of the tolerance (i.e. 0,53 rad or 30 °).

Le faisceau de rayons incidents doit, de préférence, faire un angle (θ) de 0,44 ± 0,09 radian (25 ± 5°) avec la perpendiculaire à la surface d'essai; cet angle ne doit toutefois pas dépasser la limite supérieure de la tolérance (c'est-à-dire 0,53 radian ou 30°).


The beam of incident rays must preferably form an angle (È) of 0,44 ± 0,09 radians (25 ± 5°) with the perpendicular to the test surface; this angle must, however, not exceed the upper limit of the tolerance i.e. 0,53 radians or 30°.

Le faisceau de rayons incidents doit, de préférence, faire un angle (È) de 0,44 ± 0,09 radian (25 ± 5°) avec la perpendiculaire à la surface d'essai; cet angle ne doit toutefois pas dépasser la limite supérieure de la tolérance, c'est-à-dire 0,53 radian ou 30°.


1.3.4.The pendulum block shall be pulled back so that the height of its centre of gravity above that at the point of impact is given by one of the following two formulae, to be chosen according to the reference mass of the tractors subjected to the tests:H = 25 + 0,20 mt for tractors with a reference mass of less than 2 000 kilograms,H = 125 + 0,15 mt for tractors with a reference mass of more than 2 000 kilograms.The pendulum block must then be released so as to strike the protection structure.1.4.Crushing at the rearThe beam shall be positioned over the rear uppermost structural memb ...[+++]

1.3.4.Le mouton pendule doit être tiré vers l'arrière de façon que la hauteur de son centre de gravité dépasse celle qu'il aura au point d'impact d'une valeur donnée par l'une des deux formules suivantes à choisir en fonction de la masse de référence des tracteurs soumis aux essais:H = 25 + 0,20 mt pour les tracteurs d'une masse de référence inférieure à 2 000 kg,H = 125 + 0,15 mt pour les tracteurs d'une masse de référence supérieure à 2 000 kg.On lâche ensuite le mouton pendule qui vient heurter le dispositif de protection.1.4.Écrasement à l'arrièreLa poutre doit être placée sur la (les) traverse(s) supérieure(s) la (les) plus à l'arrière du dispositif de protection et la résultante des forces d'écrasement doit se situer dans le plan médi ...[+++]


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