Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
7
Alcoholic hallucinosis
CIS Convention
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Employ information technology tools
Field of health information technology
Field of healthcare informatics
Health Care Information Technologies Committee
Health Care Technologies Industry Committee
Health informatics
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
The Health Information Protection Act
Use IT tools
Use e-health and mobile health technologies
Use information technology
Use mobile and e-health
Use mobile health applications
Use mobile health technologies
Use of health information technology
Utilise IT tools

Traduction de «use health information technology » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Health Care Technologies Industry Committee [ Health Care Information Technologies Committee ]

Comité des technologies pour l'industrie des soins de santé


Health Information Technologies in Canada 1997 - Survey of Initiatives in Progress

Les technologies de l'information sur la santé au Canada 1997 - Survol des initiatives en cours


field of healthcare informatics | use of health information technology | field of health information technology | health informatics

informatique de la san


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


The Health Information Protection Act [ An Act respecting the Collection, Storage, Use and Disclosure of Personal Health Information, Access to Personal Health Information and the Privacy of Individuals with respect to Personal Health Information and making consequential amendments to other Act ]

The Health Information Protection Act [ An Act respecting the Collection, Storage, Use and Disclosure of Personal Health Information, Access to Personal Health Information and the Privacy of Individuals with respect to Personal Health Information and making consequential amendments to other Act ]


use mobile health applications | use mobile health technologies | use e-health and mobile health technologies | use mobile and e-health

utiliser les techniques de santé en ligne et de santé mobile


use information technology | utilise IT tools | employ information technology tools | use IT tools

utiliser des outils informatiques


CIS Convention | Convention drawn up on the basis of Article K.3 of the Treaty on European Union, on the Use of Information Technology for Customs Purposes

Convention établie sur la base de l'article K.3 du traité sur l'Union européenne, sur l'emploi de l'informatique dans le domaine des douanes | convention SID


Protocol drawn up on the basis of article K.3 of the Treaty on the European Union, on the interpretation, by way of preliminary rulings, by the Court of Justice of the European Communities of the Convention on the use of information technology for customs purposes

Protocole, établi sur la base de l'article K.3 du traité sur l'Union européenne, concernant l'interprétation, à titre préjudiciel, par la Cour de justice des Communautés européennes de la convention sur l'emploi de l'informatique dans le domaine des douanes


Protocol drawn up on the basis of Article K.3 of the Treaty on European Union, on the scope of the laundering of proceeds in the Convention on the use of information technology for customs purposes and the inclusion of the registration number of the means of transport in the Convention

Protocole établi sur la base de l'article K.3 du traité sur l'Union européenne, relatif au champ d'application du blanchiment de revenus dans la convention sur l'emploi de l'informatique dans le domaine des douanes et à l'inclusion du numéro d'immatriculation du moyen de transport dans la convention
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Committee also noted in Volume Five that there is a need to perform more health care technology assessment (HTA) when considering the introduction of a new technology or the replacement of existing medical equipment.[7] HTA provides information on safety, clinical effectiveness and economic efficiency and also considers the social, legal and ethical implications of the use of health care technology.

Le Comité fait par ailleurs remarquer, dans le volume cinq, qu’il convient d’effectuer davantage d’évaluations des technologies de la santé (ETS) au moment de décider de l’adoption de technologies nouvelles ou du remplacement des appareils médicaux[7]. L’ETS permet d’obtenir des informations sur la sûreté des technologies, leur efficacité clinique et leur rentabilité et elle prend en compte les aspects sociaux, juridiques et éthiques du recours aux technologies de la santé.


41. Underlines the importance of broadband for European citizens’ health in enabling the use of efficient health information technologies, enhancing the quality of care, extending the geographic reach of healthcare to rural insular, mountainous and sparsely populated areas, facilitating in-home care and reducing unnecessary treatments and costly patient transfers; recalls that broadband can also help protect European citizens by facilitating and promoting public safety information, procedures, disaster response and recovery;

41. souligne combien le haut débit est important pour la santé des citoyens européens, étant donné qu’il permet l’utilisation de technologies efficaces d’information sur la santé, améliore la qualité des soins, étend la portée géographique des soins de santé aux régions rurales insulaires, montagneuses et faiblement peuplées, facilite les soins à domicile et réduit les traitements inutiles et les transferts de patients onéreux; rappelle que le haut débit peut également contribuer à la protection des citoyens européens en facilitant e ...[+++]


41. Underlines the importance of broadband for European citizens‘ health in enabling the use of efficient health information technologies, enhancing the quality of care, extending the geographic reach of healthcare to rural insular, mountainous and sparsely populated areas, facilitating in-home care and reducing unnecessary treatments and costly patient transfers; recalls that broadband can also help protect European citizens by facilitating and promoting public safety information, procedures, disaster response and recovery;

41. souligne combien le haut débit est important pour la santé des citoyens européens, étant donné qu'il permet l'utilisation de technologies efficaces d'information sur la santé, améliore la qualité des soins, étend la portée géographique des soins de santé aux régions rurales insulaires, montagneuses et faiblement peuplées, facilite les soins à domicile et réduit les traitements inutiles et les transferts de patients onéreux; rappelle que le haut débit peut également contribuer à la protection des citoyens européens en facilitant e ...[+++]


She also has said that there is nothing in the budget with respect to wait times, which is absolutely not true. Budget 2007 tackles wait times with over $1 billion in funding, $612 million in patient wait times guarantee trust, $30 million in wait times pilot projects, $400 million in the Canada Health Info Highway, which is an independent, non-profit corporation that helps advance the use of health information technology across the country.

Le budget de 2007 prévoit plus de 1 milliard de dollars à ce chapitre, dont 612 millions pour les garanties de délais d'attente pour les patients, 30 millions pour des projets pilotes et 400 millions pour l'Inforoute Santé du Canada, qui est un organisme indépendant et sans but lucratif qui oeuvre en faveur d'une meilleure utilisation de la technologie de l'information en matière de santé au pays.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The use of information technology for facilitating payments, records and so on and the use of e-Health information technology have been mentioned.

On a mentionné l’utilisation des technologies de l’information pour faciliter les paiements, la gestion des dossiers et autres et le recours aux technologies de l’information dans le cadre de la santé en ligne.


The use of information technology for facilitating payments, records and so on and the use of e-Health information technology have been mentioned.

On a mentionné l’utilisation des technologies de l’information pour faciliter les paiements, la gestion des dossiers et autres et le recours aux technologies de l’information dans le cadre de la santé en ligne.


(10) Aerial spraying of pesticides has the potential to cause significant adverse impacts on human health and the environment, in particular from spray drift. Therefore, aerial spraying shall be generally banned with derogation possible where there are no viable alternatives, the best available technology to reduce drift is used (e.g. low-drift nozzles) and the health o ...[+++]

(10 La pulvérisation aérienne de pesticides est susceptible de nuire de façon sensible à la santé humaine et à l’environnement, à cause notamment de la dérive des produits pulvérisés. Il convient donc d’interdire d’une manière générale la pulvérisation aérienne, les dérogations n’étant possibles que lorsqu’il n’existe pas d'autre solution viable, à condition d'utiliser la meilleure technique disponible pour réduire la dérive ainsi que de ne pas porter atteinte à la santé des riverains ou des passants.


· recommendations that strengthen the federal contribution to, and role in, developing health care infrastructure, including health information systems, health care technology, the evaluation of health care system performance and outcomes, the supply of health human resources, health research, wellness promotion and illness prevention, and the nation’s 16 Academic Health Sciences Centres;

· des recommandations pour renforcer la contribution fédérale à l’élaboration de l’infrastructure des soins de santé et son rôle à cet égard, notamment en ce qui a trait aux systèmes d’information sur la santé, aux technologies de la santé, à l’évaluation de la performance et de l’efficacité du système de soins de santé, aux ressources humaines disponibles dans le secteur des soins de santé, à la recherche en santé, à la promotion du mieux-être et à la prévention de la maladie ainsi qu’aux seize centres universitaires des sciences de la santé;


The first ministers agreement of September 2000 on health care renewal and early childhood development provided $23.4 billion in increased funding to provinces and territories over five years: $21.1 billion for the Canada health and social transfer; and $2.3 billion for new targeted investments in medical equipment, primary care reform and new health information technologies.

L'accord intervenu entre les premiers ministres en septembre 2000 au sujet du renouvellement des soins de santé et du développement de la petite enfance s'est traduit par un montant supplémentaire de 23,4 milliards de dollars pour les provinces et territoires au cours des cinq prochaines années, soit 21,1 milliards de dollars pour le transfert canadien en matière de santé et de programmes sociaux et 2,3 milliards pour de nouveaux investissements ciblés sur de l'équipement médical, la réforme des soins primaires et de nouvelles technologies de l'information en matière de santé.


For example, information provided to the Committee indicates that between 30% and 63% of imaging technology currently used in Canada is outdated. The outdated nature of health care technology depends on both the number of years of usage and the relative effectiveness of the equipment in terms, for example, of the quality of the image or the dose of radiation.[91]

Par exemple, d’après les informations qui ont été fournies au Comité, entre 30 et 63 % de la technologie d’imagerie que l’on utilise actuellement au Canada est désuète tant sur le plan de l’âge des machines que sur celui de leur efficacité relative, en ce qui concerne notamment la qualité de l’image ou la dose de radiation nécessaire.[5]


w