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Dermatobia hominis
Eyes-off flying
FBW
Floating staff
Fly against the wind
Fly by wire
Fly headwind
Fly into the wind
Fly up-wind
Fly upwind
Fly-by wire
Fly-by-wire
Fly-by-wire control
Fly-by-wire flying controls
Flying butt splicer
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Flying splice unwind
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Flying squad
Flying squadron
Human bot fly
Macaw worm fly
Macaw-worm fly
Maintain flying harnesses
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Nasal bot fly
Oestrus ovis
Operate artist flying movements
Practise flying movements
Practise movements for flying
Rehearse flying choreography
Rehearse flying movements
Relief shift
Sheep
Sheep botfly
Sheep nose bot
Sheep nose fly
Sheep nostril fly
Test artist flying system
Test artist flying systems
Test flying systems
Torsalo
Torsalo fly
Tropical warble fly
Try out artist flying systems
Visual flying

Traduction de «visual flying » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


nasal bot fly | Oestrus ovis | sheep botfly | sheep nose bot(fly) | sheep nose fly | sheep nostril fly | sheep(nasal)bot fly

oestre du mouton | Oestrus ovis


Dermatobia hominis | human bot fly | macaw worm fly | macaw-worm fly | torsalo | torsalo fly | tropical warble fly

berne | ver macaque


test flying systems | try out artist flying systems | test artist flying system | test artist flying systems

tester les systèmes de voltige d'artistes


check, maintain and repair flying harnesses | operate artist flying movements | maintain flying harnesses | maintain harnesses for flying

entretenir des baudriers de voltige


rehearse flying choreography | rehearse flying movements | practise flying movements | practise movements for flying

pratiquer des mouvements de voltige


fly-by-wire [ FBW | fly by wire | fly-by-wire control | fly-by wire | fly-by-wire flying controls ]

commande de vol électrique


fly up-wind [ fly upwind | fly headwind | fly into the wind | fly against the wind ]

voler vent debout [ voler vent de face ]


floating staff [ flying job squad | flying crew | flying squad | flying squadron | relief shift ]

équipe volante


flying splice unwind stand | flying butt splicer | flying splice unwind | flying splice stand

dérouleur automatisé | dérouleur automatique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
When visual signals are used to warn unauthorised aircraft flying in or about to enter a restricted, prohibited or danger area by day and by night, a series of projectiles discharged from the ground at intervals of 10 seconds, each showing, on bursting, red and green lights or stars shall indicate to an unauthorised aircraft that it is flying in or about to enter a restricted, prohibited or danger area, and that the aircraft is to take such remedial action as may be necessary.

Lorsque des signaux visuels sont utilisés pour avertir un aéronef qu’il vole sans autorisation dans une zone réglementée, interdite ou dangereuse ou qu’il est sur le point de pénétrer dans une telle zone, de jour ou de nuit, une série de projectiles tirés du sol à des intervalles de 10 secondes, et produisant à l’éclatement des étoiles ou des feux rouges et verts, indique à un aéronef qu’il vole sans autorisation dans une zone réglementée, interdite ou dangereuse ou qu’il est sur le point de pénétrer dans une telle zone et qu’il doit prendre les dispositions qui s’imposent.


2. VISUAL SIGNALS USED TO WARN AN UNAUTHORISED AIRCRAFT FLYING IN OR ABOUT TO ENTER A RESTRICTED, PROHIBITED OR DANGER AREA

2. SIGNAUX VISUELS UTILISÉS POUR AVERTIR UN AÉRONEF NON AUTORISÉ QU’IL SURVOLE OU QU’IL EST SUR LE POINT DE SURVOLER UNE ZONE RÉGLEMENTÉE, INTERDITE OU DANGEREUSE


32. Underlines that RPAS flying beyond visual line of sight (BVLOS) must be equipped with ‘detect-and-avoid’ technology in order to detect aircraft using the same airspace, ensuring that RPAS do not put at risk the safety of manned aircraft, and in addition, take into account densely-populated areas, no-fly zones, such as airports, power plants, nuclear and chemical plants, and other critical infrastructure; urges therefore the Commission to provide for the necessary research and development budgets through the SESAR Joint Undertaking;

32. souligne que les systèmes d'aéronefs télépilotés en vol "hors vue" doivent être équipés d'une technologie de détection et d'évitement leur permettant de détecter les aéronefs utilisant le même espace aérien afin que les systèmes d'aéronefs télépilotés ne mettent pas en péril la sécurité des aéronefs avec pilote et, en outre, tiennent compte des zones densément peuplées ainsi que des zones d'exclusion aérienne comme les aéroports, les centrales électriques, les centrales nucléaires, les installations chimiques ou d'autres infrastructures critiques; incite dès lors la Commission à prévoir les budgets nécessaires en matière de recherch ...[+++]


32. Underlines that RPAS flying beyond visual line of sight (BVLOS) must be equipped with ‘detect-and-avoid’ technology in order to detect aircraft using the same airspace, ensuring that RPAS do not put at risk the safety of manned aircraft, and in addition, take into account densely-populated areas, no-fly zones, such as airports, power plants, nuclear and chemical plants, and other critical infrastructure; urges therefore the Commission to provide for the necessary research and development budgets through the SESAR Joint Undertaking;

32. souligne que les systèmes d'aéronefs télépilotés en vol "hors vue" doivent être équipés d'une technologie de détection et d'évitement leur permettant de détecter les aéronefs utilisant le même espace aérien afin que les systèmes d'aéronefs télépilotés ne mettent pas en péril la sécurité des aéronefs avec pilote et, en outre, tiennent compte des zones densément peuplées ainsi que des zones d'exclusion aérienne comme les aéroports, les centrales électriques, les centrales nucléaires, les installations chimiques ou d'autres infrastructures critiques; incite dès lors la Commission à prévoir les budgets nécessaires en matière de recherch ...[+++]


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32. Underlines that RPAS flying beyond visual line of sight (BVLOS) must be equipped with ‘detect-and-avoid’ technology in order to detect aircraft using the same airspace, ensuring that RPAS do not put at risk the safety of manned aircraft, and in addition, take into account densely-populated areas, no-fly zones, such as airports, power plants, nuclear and chemical plants, and other critical infrastructure; urges therefore the Commission to provide for the necessary research and development budgets through the SESAR Joint Undertaking;

32. souligne que les systèmes d'aéronefs télépilotés en vol "hors vue" doivent être équipés d'une technologie de détection et d'évitement leur permettant de détecter les aéronefs utilisant le même espace aérien afin que les systèmes d'aéronefs télépilotés ne mettent pas en péril la sécurité des aéronefs avec pilote et, en outre, tiennent compte des zones densément peuplées ainsi que des zones d'exclusion aérienne comme les aéroports, les centrales électriques, les centrales nucléaires, les installations chimiques ou d'autres infrastructures critiques; incite dès lors la Commission à prévoir les budgets nécessaires en matière de recherch ...[+++]


8. Considers that rules at EU and national level should clearly set and indicate the provisions applicable to RPAS in relation to the internal market and international commerce (their production, sale and purchase, trade in them and use of them), safety and security (pilot licences, flight authorisation, identification of owners, traceability of real-time positioning and monitoring of RPAS and of RPAS flights, including in no-fly zones such as airports and other critical infrastructure, third-party liability insurance for RPAS operators, and rules to be followed when operating a drone, e.g. on visual contact), privacy and data protection ...[+++]

8. estime que les réglementations, au niveau de l'Union ou dans les États membres, devraient fixer et indiquer clairement les dispositions qui s'appliquent aux RPAS dans les domaines du marché intérieur et du commerce international (production, vente, achat, échange et utilisation des RPAS), de la sécurité (licences de pilote, autorisations de vol, identification des propriétaires, suivi de la localisation en temps réel et surveillance des RPAS et de leurs vols, notamment dans les zones d'exclusion aérienne comme les aéroports ou autres infrastructures critiques, assurance responsabilité civile aux tiers pour les opérateurs et règles à observer lors de l'utilisation d'un drone, par exemple relatives au contact ...[+++]


‘flight rules’ means the rules used in conducting the flight. ‘IFR’ for aircraft flying according to instrument flight rules, as defined in Annex 2 of the Chicago Convention or ‘VFR’ for aircraft flying according to visual flight rules as defined in the same Annex. ‘Operational Air Traffic (OAT)’ refers to State aircraft not following the rules defined in Annex 2 of the Chicago Convention (Item 8 of the ICAO flight plan).

«règles de vol», les règles observées pour effectuer le vol. «IFR» pour les aéronefs volant selon les règles de vol aux instruments telles que définies à l’annexe 2 de la convention de Chicago; «VFR» pour les aéronefs volant selon les règles de vol à vue telles que définies à la même annexe; ou «OAT» (circulation opérationnelle militaire) pour les aéronefs d’État ne respectant pas les règles de l’annexe 2 de la convention de Chicago (Élément 8 du plan de vol OACI).


‘Flight Rules’ means the rules used in conducting the flight. ‘IFR’ for aircraft flying according to instrument flight rules as defined in Annex 2 to the Chicago Convention or ‘VFR’ for aircraft flying according to visual flight rules as defined in the same Annex. Operational Air Traffic (OAT) for State Aircraft not following the rules defined in Annex 2 to the Chicago Convention.

«règles de vol», les règles observées pour effectuer le vol: «IFR» pour les aéronefs volant selon les règles de vol aux instruments telles que définies à l’annexe 2 de la convention de Chicago; «VFR» pour les aéronefs volant selon les règles de vol à vue telles que définies à la même annexe; ou «OAT» (circulation opérationnelle militaire) pour les aéronefs d’État ne respectant pas les règles de l’annexe 2 de la convention de Chicago.


‘Flight type’ means ‘IFR’ for aircraft flying according to instrument flight rules as defined in Annex 2 to the 1944 Chicago Convention (Tenth Edition – July 2005) or ‘VFR’ for aircraft flying according to visual flight rules as defined in the same Annex.

«type de vol», «IFR» pour les aéronefs volant selon les règles de vol aux instruments telles que définies à l’annexe 2 de la convention de Chicago de 1944 (dixième édition – juillet 2005) ou «VFR» pour les aéronefs volant selon les règles de vol à vue telles que définies à la même annexe.


Visual signals used to warn an unauthorised aeroplane flying in or about to enter a restricted, prohibited or danger area;

signaux visuels utilisés pour avertir un avion non autorisé qu'il survole ou qu'il est sur le point de survoler une zone dangereuse, interdite ou réglementée ;


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