Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Career counsellor
Certificate of vocational aptitude
Compile curricula for vocational courses
Develop assessments used in vocational courses
Develop vocational course assessments
Distance training
E-training
Employment test
Guidance and vocational counsellor
Guidance counsellor
Guidance counselor
Job skill
Manpower training
Pre-vocational training
Prepare examinations for vocational courses
Prepare syllabi for vocational courses
Prepare syllabuses for vocational courses
Prepare vocational course syllabi
Sandwich training
Vocational ability
Vocational adviser
Vocational aptitude
Vocational counsellor
Vocational counselor
Vocational training
Vocational-aptitude test

Traduction de «vocational aptitude » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


job skill [ vocational ability | vocational aptitude ]

aptitude professionnelle


employment test [ vocational-aptitude test ]

test d'aptitude professionnelle


certificate of vocational aptitude

brevêt d'enseignement professionnel | certificat d'aptitude professionnelle | pour brevêt d'enseignement professionnel:BEP [Abbr.] | pour certificat d'aptitude professionnelle:CAP [Abbr.]


certificate of vocational aptitude

certificat d'aptitude professionnelle


compile theoretical and practical exams for vocational courses | develop vocational course assessments | develop assessments used in vocational courses | prepare examinations for vocational courses

préparer des examens pour les formations professionnelles


compile curricula for vocational courses | prepare syllabi for vocational courses | prepare syllabuses for vocational courses | prepare vocational course syllabi

préparer des programmes de formation professionnelle


agriculture, forestry, and fishery vocational instructor | vocational educator in agriculture, fishery and forestry | agriculture, forestry and fishery vocational teacher | vocational teacher in agriculture, fishery, and forestry

professeure d’enseignement agricole | professeur d’enseignement agricole | professeur d’enseignement agricole/professeure d’enseignement agricole


guidance and vocational counsellor [ guidance counsellor | guidance counselor | vocational counsellor | vocational counselor | career counsellor | vocational adviser ]

conseiller d'orientation professionnelle [ conseillère d'orientation professionnelle | conseiller d'OP | conseillère d'OP | conseiller en orientation | conseillère en orientation | orienteur | orienteuse ]


vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]

formation professionnelle [ e-formation | formation à distance | formation de la main-d'œuvre | formation en alternance | formation préprofessionnelle ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For instance, at one of the integrated personnel support centres, that's where our partnership with DND really starts on the ground, when the two case managers can engage around a releasing veteran, identify with them their aspirations, what their current aptitudes and vocational strengths are, and then make a plan for them.

Par exemple, notre partenariat avec le MDN débute vraiment sur le terrain dans l’un des centres intégrés de soutien du personnel, où deux gestionnaires de cas peuvent discuter avec un ancien combattant libéré, déterminer avec lui ses aspirations, ses aptitudes et ses forces professionnelles, puis élaborer un plan adapté.


15. Underlines the importance of art, culture and sport in education and training and the need to pay particular attention to these subjects in pre-primary, primary and secondary education and lifelong learning; considers that, as well as developing vocational and technical abilities, cultural and social education are an integral part of education and training policy because they help develop non-academic aptitudes, thus fostering individual fulfilment and the acquisition of basic skills;

15. souligne l'importance de l'art, de la culture et du sport dans l'éducation et la formation et la nécessité de les considérer comme des aspects importants dans l'enseignement préscolaire, primaire et secondaire, mais aussi tout au long de la vie; considère que l'éducation culturelle et sociale fait partie intégrante des politiques d'éducation et de formation, aux côtés du développement des capacités techniques ou professionnelles, en ce qu'elle permet de valoriser des aptitudes autres que scolaires de nature à favoriser l'épanouis ...[+++]


15. Underlines the importance of art, culture and sport in education and training and the need to pay particular attention to these subjects in pre-primary, primary and secondary education and lifelong learning; considers that, as well as developing vocational and technical abilities, cultural and social education are an integral part of education and training policy because they help develop non-academic aptitudes, thus fostering individual fulfilment and the acquisition of basic skills;

15. souligne l'importance de l'art, de la culture et du sport dans l'éducation et la formation et la nécessité de les considérer comme des aspects importants dans l'enseignement préscolaire, primaire et secondaire, mais aussi tout au long de la vie; considère que l'éducation culturelle et sociale fait partie intégrante des politiques d'éducation et de formation, aux côtés du développement des capacités techniques ou professionnelles, en ce qu'elle permet de valoriser des aptitudes autres que scolaires de nature à favoriser l'épanouis ...[+++]


15. Underlines the importance of art, culture and sport in education and training and the need to pay particular attention to these subjects in pre-primary, primary and secondary education and lifelong learning; considers that, as well as developing vocational and technical abilities, cultural and social education are an integral part of education and training policy because they help develop non-academic aptitudes, thus fostering individual fulfilment and the acquisition of basic skills;

15. souligne l'importance de l'art, de la culture et du sport dans l'éducation et la formation et la nécessité de les considérer comme des aspects importants dans l'enseignement préscolaire, primaire et secondaire, mais aussi tout au long de la vie; considère que l'éducation culturelle et sociale fait partie intégrante des politiques d'éducation et de formation, aux côtés du développement des capacités techniques ou professionnelles, en ce qu'elle permet de valoriser des aptitudes autres que scolaires de nature à favoriser l'épanouis ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
which represents education of a total duration of at least 15 years, comprising 8 years of elementary education and 3 years of vocational education completed by the "maturitní zkouška" exam and culminating in an examination confirmed by a certificate of aptitude.

capitaine de 1ère classe ("kapitán I. třídy"), qui représente une formation d'une durée totale d'au moins quinze ans, dont huit ans d'enseignement de base et trois ans d'enseignement professionnel, sanctionnée par l'examen "maturitní zkouška" et s'achevant par un examen donnant lieu à la délivrance:d'un certificat d'aptitude.


At EU-level, the Leonardo da Vinci II vocational training action programme is the main instrument for the period 2000-2006 for supporting innovative transnational initiatives for promoting the knowledge, aptitudes and skills necessary for successful integration into working life, and is already open to the acceding and candidate countries.

Au niveau européen, le programme de formation professionnelle Leonardo da Vinci II est, pour la période 2000-2006, le principal instrument destiné à soutenir des initiatives transnationales innovantes de promotion des connaissances, aptitudes et compétences nécessaires pour réussir à s'intégrer dans la vie active; il est déjà ouvert aux pays candidats et en voie d'adhésion.


The legal basis for the certification system is Regional Law No 70 of 31 August 1994 (new rules on vocational training), and more specifically Article 11 thereof, which provides for the issue of a vocational training or specialisation certificate for certain training activities following an aptitude test, and Article 18 thereof, which confers on the Regional Council the powers to determine the job profiles included in the regional classification and in respect of which the vocational training or specialisation certificate is issued.

La base juridique du système de certification est la loi régionale n° 70 du 31 août 1994 (nouvelle réglementation de la formation professionnelle), et plus précisément l'article 11 qui prévoit la délivrance de l'attestation de qualification ou de spécialisation professionnelle pour des actions de formation données, après le passage d'un examen d'aptitude, et l'article 18 qui confère au conseil régional la compétence pour définir les métiers qui peuvent faire partie du répertoire régional et pour lesquels est délivrée l'attestation de ...[+++]


2. High-quality vocational training should prepare young people for skilled employment, and open up job opportunities while meeting their preferences and aptitudes and giving them the desire and ability to undertake continuing vocational training throughout their careers.

2. Une formation professionnelle de qualité devrait préparer les jeunes à l'exercice d'un emploi qualifié et leur ouvrir des perspectives sur le marché du travail, tout en correspondant à leurs préférences et à leurs aptitudes et en leur donnant le désir et la capacité de poursuivre leur formation professionnelle pendant toute leur vie active.


w