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American Wholesale Bulb Dealers Association
American Wholesale Horticultural Dealers Association
Association of Retailer Owned Wholesalers in Foodstuff
Association of Retailer-Owned Wholesalers of Europe
COLGRO
NAFWA
NAWLA
National Wholesale Lumber Dealers Association
National-American Wholesale Lumber Association
North American Flowerbulb Wholesalers Association
North American Wholesale Lumber Association
Retail and wholesale trade managers
Swiss Association of Wholesalers of Flowers
Union of Independent Retailer Trader's Group in Europe
Voluntary chain association
Wholesale and retail trade
Wholesale and retail trade margins
Wholesale-and-retail association

Translation of "wholesale-and-retail association " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
voluntary chain association | wholesale-and-retail association

mouvement des chaînes volontaires


Union of Independent Retailer Trader's Group in Europe [ Association of Retailer-Owned Wholesalers of Europe | Association of Retailer Owned Wholesalers in Foodstuff ]

Union des groupements de commerçants détaillants indépendants de l'Europe [ UGAL | Union des groupements d'achats coopératifs de détaillants de l'Europe | Union des groupements d'achat de l'alimentation ]


North American Flowerbulb Wholesalers Association [ NAFWA | American Wholesale Bulb Dealers Association | American Wholesale Horticultural Dealers Association ]

North American Flowerbulb Wholesalers Association [ NAFWA | American Wholesale Bulb Dealers Association | American Wholesale Horticultural Dealers Association ]


North American Wholesale Lumber Association [ NAWLA | National Wholesale Lumber Dealers Association | National-American Wholesale Lumber Association ]

North American Wholesale Lumber Association [ NAWLA | National Wholesale Lumber Dealers Association | National-American Wholesale Lumber Association ]


wholesale and retail trade margins

marges commerciales de gros et de détail




Wholesale and Integrated Retail Grocer's and Consumer goods association [ COLGRO ]

Union du commerce de gros et de détail intégré en alimentation et en biens de consommation [ COLGRO ]


Retail and wholesale trade managers

Directeurs et gérants, commerce de détail et de gros


Swiss Association of Wholesalers of Flowers

Association Suisse des Grossistes en Fleurs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
88. Underlines the positive impact that market integration has had on wholesale prices, and eventually retail prices, in the electricity sector; considers that the review of the electricity market design needs to better link wholesale and retail markets, and contributes to removing barriers in retail and wholesale markets and to providing choices between energy suppliers for consumers;

88. souligne les effets positifs que l'intégration du marché a eu sur les prix de gros, et par conséquent sur les prix au détail, dans le secteur de l'électricité; estime que le réexamen de la structure du marché de l'énergie doit mieux relier les marchés de gros et de détail, et qu'il contribue à supprimer les obstacles sur les marchés de gros et de détail ainsi qu'à offrir aux consommateurs un choix entre différents fournisseurs d'énergie;


85. Underlines the positive impact that market integration has had on wholesale prices, and eventually retail prices, in the electricity sector; considers that the review of the electricity market design needs to better link wholesale and retail markets, and contributes to removing barriers in retail and wholesale markets and to providing choices between energy suppliers for consumers;

85. souligne les effets positifs que l'intégration du marché a eu sur les prix de gros, et par conséquent sur les prix au détail, dans le secteur de l'électricité; estime que le réexamen de la structure du marché de l'énergie doit mieux relier les marchés de gros et de détail, et qu'il contribue à supprimer les obstacles sur les marchés de gros et de détail ainsi qu'à offrir aux consommateurs un choix entre différents fournisseurs d'énergie;


(4) For the purposes of this Act, any person or association of persons who supplies any controlled product, in bulk or otherwise, at any level of wholesale or retail distribution for use in the heating of any premises or in the operation of a farm shall be deemed to be a supplier of the controlled product and any person who purchases any controlled product at any level of wholesale or retail distribution for such a use shall be deemed to be a wholesale customer for the controlled product.

(4) Pour l’application de la présente loi, est réputée être un fournisseur du produit en question la personne ou l’association qui fournit, en quelque quantité que ce soit, à tout stade de la distribution en gros ou au détail, un produit contrôlé destiné au chauffage de locaux ou à l’exploitation d’une ferme, et son acheteur à l’un ou l’autre stade de distribution est censé en être un acheteur en gros.


(ii) with a view to increasing incentives for innovation and investment in and construction of competing telecommunications network facilities, to complete a review of its regulatory framework regarding mandated access to wholesale services, to determine the extent to which mandated access to wholesale services that are not essential services should be phased out and to determine the appropriate pricing of mandated services, which review should take into account the principles of technological and competitive neutrality, the potential for incumbents to exercise market power in the wholesale and retail markets for the service in the absen ...[+++]

(ii) mener à terme l’examen de son cadre de réglementation quant à l’accès obligatoire aux services de gros pour déterminer dans quelle mesure cet accès aux services de gros non essentiels devrait être éliminé graduellement et pour déterminer la tarification appropriée aux services obligatoires et ce, en vue d’accroître les incitatifs pour l’innovation, l’investissement et la construction relativement aux installations de réseaux de télécommunication concurrentielles, lequel examen devrait tenir compte des principes de la neutralité sur les plans de la technologie et de la concurrence, de la capacité des entreprises titulaires de continu ...[+++]


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(17) The expiry in June 2012 of the regulatory safeguards which apply to Union-wide roaming services at wholesale and retail levels by virtue of Regulation (EC) No 717/2009, as amended by Regulation (EC) No 544/2009, would therefore give rise to a significant risk that the underlying lack of competitive pressures in the roaming market and the incentive for mobile operators to maximise their roaming revenues would result in retail and wholesale prices for Union-wide roaming that do not constitute a reasonable reflection of the underlying costs involved in the provision of the service, thereby jeopardising the objectives of this Regulation.

(17) Avec l'expiration, en juin 2012, des garanties réglementaires applicables aux tarifs de gros et de détail des services en itinérance dans l'Union en vertu du règlement (CE) n° 717/2007 modifié par le règlement (CE) n° 544/2009, le risque serait donc grand que le manque sous-jacent de pressions concurrentielles sur ce marché de services et la tentation des opérateurs de réseau mobile de maximiser leurs recettes d'itinérance ne mènent à une situation où les prix de détail et de gros de l'itinérance dans l'Union ne refléteraient pas fidèlement les coûts sous-jacents encourus pour la fourniture du service, au détriment des objectifs du présent règlement.


(17) The expiry on 30 June 2012 of the regulatory safeguards which apply to Union-wide roaming services at wholesale and retail levels by virtue of Regulation (EC) No 717/2007 would therefore give rise to a significant risk that the underlying lack of competitive pressures in the internal market for roaming services and the incentive for roaming providers to maximise their roaming revenues would result in retail and wholesale prices for Union-wide roaming that do not constitute a reasonable reflection of the underlying costs involved in the provision of the service, thereby jeopardising the objectives of that Regulation.

(17) Avec l'expiration, le 30 juin 2012, des garanties réglementaires applicables aux prix de gros et de détail des services d'itinérance dans l'Union en vertu du règlement (CE) n° 717/2007 , le risque serait donc grand que le manque sous-jacent de pressions concurrentielles sur le marché intérieur des services d'itinérance et l'incitation des fournisseurs de services d'itinérance à maximiser leurs recettes d'itinérance ne mènent à une situation où les prix de détail et de gros de l'itinérance dans l'Union ne refléteraient pas fidèlement les coûts sous-jacents encourus pour la fourniture du service, au détriment des objectifs dudit règlement.


(81a) Regulatory obligations on wholesale and retail charges for voice, SMS and data roaming services should be maintained to safeguard consumers as long as competition at the retail or wholesale level is not fully developed.

(81 bis) Les obligations réglementaires sur les prix de gros et de détail des services d'appels vocaux, de SMS et de données en itinérance devraient être maintenues pour protéger les consommateurs tant que les marchés de détail ou de gros ne sont pas pleinement concurrentiels.


The fastest elements of growth are wholesale and retail, associated with a healthy economy.

Les sous-secteurs où la croissance est la plus rapide sont ceux du commerce de gros et du commerce de détail, ce qu'on associe à une économie qui se porte bien.


I'm here this afternoon representing not only Petro-Canada and our 3,800 employees, but also our wholesale and retail associates and their staff. In total, this represents in excess of 20,000 Canadians.

Au total, cela représente plus de 20 000 Canadiens.


Alliance for Natural Health (a Europe-wide association of manufacturers, wholesalers, distributors, retailers and consumers of food supplements), Nutri-Link Ltd (a small distributor and retailer), the National Association of Health Stores and the Health Food Manufacturers Association (trade associations representing around 580 companies, the majority of which are small firms which distribute dietary products in the United Kingdom) challenged the validity of the regulations transposing the directive into the law of England and Wales.

Alliance for Natural Health (association européenne regroupant des fabricants, grossistes, distributeurs, détaillants et consommateurs de compléments alimentaires), Nutri-Link Ltd (petit distributeur-détaillant) ainsi que National Association of Health Stores et Health Food Manufacturers Ltd (associations professionnelles représentant environ 580 sociétés qui distribuent des produits diététiques au Royaume-Uni) ont contesté, devant la High Court of Justice britannique, la validité des règlements britanniques qui transposent la directive.


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