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CLC
CLC Convention
Chemical Waste Act
Chemical Waste and Waste Oil Act
Chemical Waste and Waste Oil Regulations Act
Damage by the oil slick
Depolluting ship
Depollution boat
OPA
Oil Pollution Act
Oil clearance vessel
Oil pollution
Oil pollution control ship
Oil pollution damage
Oil pollution emergencies
Oil pollution fighter
Oil slick
Oil spill
Oil spill combating vessel
Oil spillage clearance vessel
Oil spills
Oil-spill combating vessel
Pollute with fuel oil
Pollute with oil
Pollute with oil slick
Pollution control ship

Translation of "Oil Pollution Act " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Oil Pollution Act | OPA [Abbr.]

loi sur la pollution par les hydrocarbures


oil pollution [ oil slick | oil spill | oil spills(UNBIS) ]

pollution par les hydrocarbures [ marée noire | pollution par le pétrole | pollution pétrolière ]


An Act to amend the Canada Shipping Act and to amend the Arctic Waters Pollution Act, the Maritime Code Act and the Oil and Gas Production and Conservation Act in consequence thereof

Loi modifiant la Loi sur la marine marchande du Canada et, en conséquence, la Loi sur la prévention de la pollution des eaux arctiques, la Loi sur le Code maritime et la Loi sur la production et la conservation du pétrole et du gaz


depollution boat [ pollution control ship | oil pollution fighter | oil pollution control ship | depolluting ship | oil spill combating vessel | oil-spill combating vessel | oil spillage clearance vessel | oil clearance vessel ]

navire dépollueur [ bateau dépollueur | bateau antipollution | navire-dépollueur ]


Chemical Waste Act | Chemical Waste and Waste Oil Act | Chemical Waste and Waste Oil Regulations Act

Loi relative aux déchets chimiques


CLC Convention | International Convention on Civil Liability for Oil Pollution | International Convention on Civil Liability for Oil Pollution Damage | CLC [Abbr.]

Convention internationale sur la responsabilité civile pour les dommages dus à la pollution par les hydrocarbures | convention sur la responsabilité civile pour la pollution par les hydrocarbures | CLC [Abbr.]


pollute with oil [ pollute with fuel oil | pollute with oil slick | damage by the oil slick ]

mazouter [ souiller de mazout ]


oil pollution emergencies

situations d'urgence provoquées par les hydrocarbures


oil pollution damage

dommages dus à la pollution par les hydrocarbures


oil pollution

pollution par le pétrole | pollution pétrolière | pollution par les hydrocarbures
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Mr. Laughren: There are a number of laws in the United States, such as the Oil Pollution Act and the False Claims Act, under which they charge for bilge dumping and pollution offences.

M. Laughren : Aux États-Unis, un certain nombre de lois telles que la Loi sur la pollution par les hydrocarbures (Oil Pollution Act) et la Loi sur les allégations fallacieuses (False Claims Act) permettent de porter des accusations pour les infractions de déversements et de pollution.


Mr. Rysanek: While the United States actively participates in the work of the International Maritime Organization, at the end of the day they have pursued a different policy and adopted legislation on all pollution liability in what is known as the 1990 Oil Pollution Act.

M. Rysanek: Même si les États-Unis participent activement aux travaux de l'Organisation maritime internationale, ils ont opté à la fin du compte pour une politique différente et ils ont adopté une loi relative à toute responsabilité en matière de pollution appelée la Loi de 1990 sur la pollution par les hydrocarbures.


Any reference to relevant legal acts of the Union should be understood to refer to acts in the field of maritime safety, maritime security, prevention of, and response to, pollution caused by ships as well as response to marine pollution caused by oil and gas installations.

Toute référence à des actes juridiques pertinents de l'Union devrait être comprise comme une référence à des actes dans le domaine de la sécurité maritime, de la sûreté maritime, de la prévention de la pollution causée par les navires et de la lutte contre cette pollution, ainsi que de la lutte contre la pollution marine causée par des installations pétrolières ou gazières.


In the framework of the progress report provided for pursuant to Regulation (EC) No 1406/2002, the Commission should also examine the Agency’s potential contribution to the implementation of a future legislative act on the safety of offshore oil and gas prospecting, exploration and production activities, which is currently being examined by the European Parliament and the Council, with regard to the prevention of pollution from offshore oil and gas installations, taking into account the Agency’s established and recognised expertise and tools.

Dans le cadre du rapport sur l'avancement des travaux à fournir conformément au règlement (CE) no 1406/2002, il convient également que la Commission examine comment l'Agence pourrait contribuer à la mise en œuvre d'un futur acte législatif sur la sécurité de la prospection, de l'exploration et de la production pétrolières et gazières en mer, qui est actuellement à l'examen au Parlement européen et au Conseil, en ce qui concerne la prévention de la pollution provoquée par les installations pétrolières et gazières en mer, compte tenu des compétenc ...[+++]


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Council Directive 95/21/EC had set down inspection standards based largely on IMO norms but was considered insufficiently rigorous in the light of the Erika disaster and the adoption of more stringent inspection standards for oil tankers in the United States' Oil Pollution Act 1990.

La directive du Conseil 95/21/CE avait fixé des normes d'inspection principalement fondées sur les normes OMI, mais qui avaient été jugées insuffisamment rigoureuses à la lumière de la catastrophe de l'Erika; l'adoption de normes d'inspection plus strictes concernant les pétroliers a été arrêtée dans la loi américaine sur la pollution pétrolière de 1990.


In the wake of the accident involving the oil tanker the Erika and the series of accidents off the coast of Galicia such as those involving the Polycomander, the Aegean Sea, the Urquiola, and the Cason, why has the Council failed to provide in the two Erika legislative packages for the strict financial guarantees and safety measures required of shipowners and vessels under the 1990 Oil Pollution Act, which the United States was prompted to adopt following the Exxon Valdez accident?

Pour quelles raisons, au lendemain de l'accident du pétrolier Erika et même après les accidents successifs survenus devant les côtes de Galice, dont ceux des navires Polycomander, Aegean Sea, Urquiola et Casón, le Conseil n'a-t-il jamais inclus dans les initiatives des paquets législatifs Erika les mesures strictes imposées, en matière de garanties financières et d'assurances, aux armateurs et navires en application du Oil Pollution Act adopté en 1990 par les États-Unis à la suite de l'accident de l'Exxon Valdez ?


The main objective of the measure is to protect the coastline of the European Union against the increased risk of pollution presented by the imminent arrival of single-hull tankers banned from American waters under OPA 90 (Oil Pollution Act) but authorised to operate under current IMO legislation.

L'objectif essentiel de la mesure est de protéger les côtes de l'Union européenne contre les risques accrus de pollution liés à l'arrivée imminente de pétroliers à simple coque bannis des eaux américaines en vertu de l'OPA 90 (Oil Pollution Act) mais autorisés à naviguer selon la législation de l'Organisation maritime Internationale (OMI) en vigueur.


The main objective of the measure is to protect the coastline of the European Union against the increased risk of pollution presented by the imminent arrival of single-hull tankers banned from American waters under OPA 90 (Oil Pollution Act) but authorised to operate under current IMO legislation.

L'objectif essentiel de la mesure est de protéger les côtes de l'Union européenne contre les risques accrus de pollution liés à l'arrivée imminente de pétroliers à simple coque bannis des eaux américaines en vertu de l'OPA 90 (Oil Pollution Act) mais autorisés à naviguer selon la législation de l'Organisation maritime Internationale (OMI) en vigueur.


The main objective of the measure is to protect the coastline of the European Union against the increased risk of pollution presented by the imminent arrival of single-hull tankers banned from American waters under OPA 90 (Oil Pollution Act) but authorised to operate under current IMO legislation.

L'objectif essentiel de la mesure est de protéger les côtes de l'Union européenne contre les risques accrus de pollution liés à l'arrivée imminente de pétroliers à simple coque bannis des eaux américaines en vertu de l'OPA 90 (Oil Pollution Act) mais autorisés à naviguer selon la législation de l'Organisation maritime Internationale (OMI) en vigueur.


Because the Americans managed to learn their lesson from the Exxon Valdez disaster and in 1990 to draw up the Oil Pollution Act, which makes the parties concerned aware of their responsibilities, as it makes it possible to hold the charterer liable, and is more restrictive, and, more especially, more carefully monitored thanks to various regulations and, in particular, the existence of the American coastguard.

Parce que les Américains ont su tirer la leçon de la catastrophe de l'Exxon Valdez et qu'ils ont élaboré en 1990 l'Oil Pollution Act qui est à la fois plus responsabilisant puisqu'il peut impliquer la responsabilité de l'affréteur, plus contraignant et surtout mieux contrôlé au travers de diverses réglementations et notamment de l'existence du corps des gardes-côtes américains.




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'Oil Pollution Act' ->

Date index: 2023-07-22
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