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Available income
Discretionary income
Disposable income
Disposable income of the households
Disposable personal income
Dispose of household goods
Household disposable income
Household's income
Income of the household
Market household goods
Moderate income household
Moderate-income household
Modest-income household
Net earnings
Net pay
Net spendable earnings
Net spendable income
Personal disposable income
Personal income
Private disposable income
Sell household goods
Spendable earnings
Spendable income
Take-home pay
Trade household goods

Translation of "household disposable income " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
household disposable income

revenu disponible des ménages


household disposable income

revenu disponible des ménages [ revenu disponible du ménage | revenu disponible ]


disposable income of the households

revenus disponibles des ménages


disposable income [ personal disposable income | disposable personal income | private disposable income ]

revenu disponible [ RD | revenu personnel disponible | revenu disponible des particuliers ]


household's income | income of the household | personal income

revenu de ménage | revenu familial


modest-income household [ moderate-income household | moderate income household ]

ménage à revenu modeste


disposable income | available income | spendable income | discretionary income

revenu disponible


take-home pay | net spendable earnings | net spendable income | disposable income | net earnings | net pay | spendable earnings | available income

salaire net | revenu net | revenu disponible | sac de paie




market household goods | trade household goods | dispose of household goods | sell household goods

vendre des appareils ménagers
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On average in the EU, growth in the gross disposable household income (GDHI) had improved in real terms by the end of 2013, after nearly four years of continuous declines (see also Chapter 3 for a more discussion on the developments in gross household disposable income).

En moyenne, dans l’UE, le revenu disponible brut des ménages (RDBM) s’était amélioré en termes réels à la fin de 2013, après près de quatre années de baisse continue (voir également le chapitre 3 pour un examen plus détaillé de l’évolution du revenu disponible brut des ménages).


Other Member States have sought to support households’ disposable income with a particular focus on minimum wages.

D’autres États membres ont cherché à soutenir le revenu disponible des ménages en mettant un accent particulier sur les salaires minimaux.


There is both a wide dispersion and growing divergence between Member States in the evolution of gross household disposable income in real terms.

L’évolution du revenu disponible brut des ménages en termes réels se caractérise à la fois par des écarts importants et par des divergences croissantes entre États membres.


Several Member States have addressed wage-setting mechanisms to promote the alignment of wage developments to productivity and to support households’ disposable income, with a particular focus on minimum wages.

Plusieurs États membres se sont penchés sur les mécanismes de fixation des salaires, afin de favoriser l’alignement de l’évolution des salaires sur la productivité et de soutenir le revenu disponible des ménages, en mettant particulièrement l’accent sur les salaires minimaux.


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Shifting taxation from labour towards resource use helps to correct market failures, create new sustainable and local jobs, increase households’ disposable incomes, and incentivise eco-innovative investments

Le déplacement de la charge fiscale du travail vers l’utilisation de ressources contribue à corriger les défaillances du marché, à créer de nouveaux emplois durables et locaux, à accroître le revenu disponible des ménages et à encourager les investissements éco-innovants


J. whereas several factors – including the failure to create a positive environment to boost investment and growth, the reduction of market incomes and the weakening of the impact of social transfers over time , and efforts by some Member States to restore their economic balance by reducing spending on social protection – have led to significant reductions in household gross disposable incomes, contributing to an increase in the number of European families at risk of exclusion, and to an alarming increase in inequalities, including g ...[+++]

J. considérant que plusieurs facteurs – comme l'incapacité à créer un environnement favorable à l'investissement et à la croissance, la réduction des revenus du marché et l'affaiblissement de l'impact des transferts sociaux au fil du temps , et les efforts déployés par certains États membres pour rétablir leur équilibre économique en réduisant les dépenses de protection sociale – ont considérablement diminué les revenus disponibles bruts des ménages, en contribuant à une augmentation du nombre de familles européennes exposées au risq ...[+++]


In terms of disposable income, the proposed future taxation of energy sources will impose a disproportionately high burden on low income households in comparison to medium and high income households.

La future taxation des sources d'énergie qui est envisagée touchera de façon disproportionnée les ménages à faibles revenus du point de vue du revenu disponible par rapport aux ménages à revenus moyens et supérieurs.


84. Supports the Commission's view that, with regard to Recommendation 92/441/EEC and the Open Method of Coordination in the fields of Social Protection and Social Inclusion, there need to be appropriate indicators and comprehensive national systems for the collection and analysis of data (e.g. statistical data on the average disposable income, household consumption, the level of prices, minimum wages, minimum income schemes and related benefits); considers that the monitoring and assessment of the implementation of strategies for social inclusion and Member States' progress reports should demon ...[+++]

84. souscrit à l'avis de la Commission selon lequel, eu égard à la recommandation 92/441/CEE du Conseil et la méthode ouverte de coordination en matière de protection sociale et d'inclusion sociale, il convient d'établir des indicateurs appropriés et des systèmes nationaux complets pour la collecte et l'analyse des données (par exemple des données statistiques sur le revenu disponible moyen, la consommation des ménages, le niveau des prix, les salaires minimaux, les régimes de revenu minimal et les prestations afférentes); estime que le suivi et l'évaluation de la mise en œuvre des stratégies d'inclusion sociale ainsi que les rapports d ...[+++]


84. Supports the Commission’s view that, with regard to Recommendation 92/441EEC and the OMC in the fields of Social Protection and Social Inclusion, there need to be appropriate indicators and comprehensive national systems for the collection and analysis of data (e.g. statistical data on the average disposable income, household consumption, the level of prices, minimum wages, minimum income schemes and related benefits); considers that the monitoring and assessment of the implementation of strategies for social inclusion and Member States' progress reports should demonstrate whether the basic ...[+++]

84. souscrit à l'avis de la Commission selon lequel, eu égard à la recommandation 92/441/CEE du Conseil en matière de protection sociale et d'inclusion sociale, il convient d'établir des indicateurs appropriés et des systèmes nationaux complets (par exemple des données statistiques sur le revenu disponible moyen, la consommation des ménages, le niveau des prix, les salaires minimaux, les régimes de revenu minimal et les prestations afférentes) pour la collecte et l'analyse des données; estime que le suivi et l'évaluation de la mise en œuvre des stratégies d'inclusion sociale ainsi que les rapports d'avancement des États membres devraien ...[+++]


Appropriate indicators on the average disposable income, household consumption, the level of prices, minimum wages, minimum income schemes and related benefits could be a first step to demonstrate commitment by the Member State.

relatifs au revenu moyen disponible, à la consommation des ménages, au niveau des prix, aux salaires minimaux et aux régimes de revenus minimum ainsi qu'aux prestations qui y sont liées pourraient constituer une première étape manifestant l'engagement des États membres.Selon la rapporteure, le processus de mise en œuvre


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