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Canadian Ownership Special Charge Order
Change of company ownership
Change of ownership
Co-ownership
Common ownership
Company-ownership transfer
Coparcenary
Cotenancy
ESOP
Employee share ownership plan
Employee share purchase plan
Employee stock incentive ownership plan
Employee stock ownership plan
Employee stock purchase plan
Encouragement of home ownership
Encouragement of home ownership using pension assets
Joint ownership
Ownership in common
Ownership in indivision
Ownership in severalty
Several ownership
Share purchase plan
Sole ownership
Special ownership
Stock option
Stock purchase plan
TCO
Total Cost of Ownership
Total cost of PC ownership
Total cost of ownership
Transfer of company ownership
Undivided co-ownership
Undivided ownership

Traduction de «special ownership » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




to exercise the right of ownership with respect to special fissile materials

exercer le droit de propriété sur les matières fissiles spéciales


undivided co-ownership | common ownership | ownership in common | co-ownership | joint ownership | cotenancy | coparcenary | ownership in indivision | undivided ownership

copropriété | indivision en propriété | copropriété indivise


ownership in severalty | several ownership | sole ownership

propriété individuelle | propriété unique


encouragement of the use of pension scheme assets for home ownership | encouragement of the use of vested pension accruals for home ownership | encouragement of home ownership using pension assets | encouragement of home ownership

encouragement à la propriété du logement au moyen de la prévoyance professionnelle | encouragement à la propriété du logement


company-ownership transfer [ change of company ownership | transfer of company ownership | change of ownership ]

aliénation d'entreprise


Canadian Ownership Special Charge Order

Décret sur la redevance spéciale de canadianisation


employee stock ownership plan | ESOP | employee share ownership plan | employee stock incentive ownership plan | employee stock purchase plan | employee share purchase plan | stock purchase plan | share purchase plan | stock option

régime d'actionnariat des salariés | plan d'actionnariat des salariés | actionnariat des salariés | actionnariat salarié | actionnariat


Total Cost of Ownership | TCO | total cost of ownership | total cost of PC ownership

coût total de possession | coût de possession global | coût de possession
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
We will end Teleglobe Canada's monopoly on overseas traffic and its special ownership restrictions which prohibit investment by foreign telecommunications carriers.

Nous mettrons fin au monopole de Téléglobe Canada sur le trafic outre-mer et à ses restrictions spéciales de propriété qui interdisent des investissements par des entreprises de télécommunications de l'étranger.


We will also put an end to Teleglobe Canada's monopoly on international traffic and eliminate the special ownership restrictions imposed on this company, which prohibit any investment by foreign telecommunications companies.

Nous mettrons fin au monopole de Téléglobe Canada sur le trafic international et aux restrictions relatives au droit de propriété spécial qui concernent cette société et qui interdisent tout investissement des télécommunicateurs étrangers.


The bill also amends the Teleglobe Canada Reorganization and Divestiture Act so as to repeal the provisions concerning the special ownership and other regimes related to ending Teleglobe's monopoly.

Le projet de loi modifie également la Loi sur la réorganisation et l'aliénation de Téléglobe Canada de manière à abroger les dispositions qui concernent le régime spécial de propriété et d'autres en rapport avec la fin du monopole exercé par Téléglobe.


1. Calls on the Commission and the Member States to allocate sufficient and utilise existing financial resources in a cost-effective, appropriate and practical way when providing development assistance, as well as adopt special policy provisions for closing the gender gap in secure access to land and other property rights and ownership, including through the elimination of all forms of discrimination against women under the law in line with the principles of the Beijing Declaration;

1. demande à la Commission et aux États membres d'attribuer des fonds suffisants et d'utiliser les ressources financières existantes de manière performante, appropriée et rationnelle, lorsqu'ils allouent l'aide au développement, ainsi que d'adopter des dispositions spéciales dans leurs politiques, en vue de combler le fossé entre les hommes et les femmes dans le domaine de la garantie d'accès à la terre et des autres droits de propriété et de la propriété foncière, notamment par l'élimination de toutes formes de discrimination à l'encontre des femmes en application de la loi, conformément aux principes de la déclaration de Pékin;


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41. Expresses concern at the lack of transparency in media ownership in Europe, and consequently calls on the Commission and the Member States to ensure transparency in media ownership and management and to take initiatives in this field, notably by requiring broadcast, print and similar media to submit to national media authorities, company registers and the public sufficiently accurate and up-to-date ownership information so as to allow identification of the beneficiary and ultimate owners and co-owners of media outlets, their CVs and their financing, for instance by further developing the Mavise database into a Single European Registe ...[+++]

41. exprime son inquiétude quant au manque de transparence de la propriété des médias en Europe et demande par conséquent à la Commission et aux États membres de prendre des initiatives visant à garantir la transparence de la propriété et de la gestion des médias, notamment en imposant aux médias audiovisuels, à la presse écrite et aux autres médias similaires de communiquer aux autorités nationales chargées des médias, aux registres des sociétés et au public des informations suffisamment précises et à jour concernant la propriété pour permettre l'identification des bénéficiaires, des propriétaires ultimes et des copropriétaires des organes de médias, leur CV et leurs moyens de financement, par exemple en élaborant davantage la base de donn ...[+++]


end Teleglobe's special ownership restrictions, which prohibited investment by foreign telecommunication carriers and limited the investment by Stentor, (the incumbent carriers);

mettre fin aux restrictions spéciales touchant à la propriété de Téléglobe qui interdisent aux opérateurs de télécommunications étrangers d’investir et qui limitent les investissements de Stentor [.]


15. Recognises that the ability of some developing and least developed countries to regulate service sectors which were previously under public control or ownership may be limited or non-existent, and calls on the Commission to act sensitively in areas in which the developing country concerned has genuine development-based objections; insists that certain service sectors, such as water and sanitation, have a special status in developing and least developed countries, as they have a direct and dramatic impact on people's daily lives, ...[+++]

15. reconnaît que la capacité de certains pays en développement ou les moins développés à réglementer les secteurs de services qui relevaient auparavant de l'autorité publique ou de la propriété de l'État peut être limitée, voire inexistante, et invite la Commission à user du bon sens dans ces secteurs lorsque les pays en développement concernés ont des objections sérieuses qui tiennent à la situation de leur développement; rappelle avec insistance que certains secteurs de services tels que l'eau ou les installations sanitaires jouissent d'un statut particulier dans les pays en développement ou les moins développés, qu'ils ont un impact ...[+++]


15. Recognises that the ability of some developing and least developed countries to regulate service sectors which were previously under public control or ownership may be limited or non-existent, and calls on the Commission to act sensitively in those areas where the developing country concerned has genuine development-based objections; insists that certain service sectors, such as water and sanitation, have a special status in developing and least developed countries, impacting directly and dramatically on people’s daily lives, and ...[+++]

15. reconnaît que la capacité de certains pays en développement ou les moins développés à réglementer les secteurs de services qui relevaient auparavant de l'autorité publique ou de la propriété de l'État peut être limitée, voire inexistante, et invite la Commission à user de bon sens dans ces secteurs lorsque les pays en développement concernés ont des objections sérieuses qui tiennent à la situation de leur développement; rappelle avec insistance que certains secteurs de services tels que l'eau ou les installations sanitaires jouissent d'un statut particulier dans les pays en développement ou les moins développés, qu'ils ont un impact ...[+++]


55. Recalls the Court's recommendation in its Special Report No. 13/2000 (paragraph 66) that clear rules must be laid down in respect of ownership and inventory of assets acquired using the relevant appropriations in order to ensure the protection and optimum management of all the equipment at the groups' disposal; recalls the finding by the Court of Auditors (Special Report No. 13/2000, paragraph 23) that the appropriations earmarked for the political groups are not a subsidy to an external body but a delegation of the implementatio ...[+++]

55. rappelle la recommandation de la Cour, faite dans son rapport spécial n° 13/2000, point 66, selon laquelle des dispositions claires doivent être mises en place en ce qui concerne la propriété et l'inventaire des biens acquis au moyen des crédits afin d'assurer la protection et la gestion optimale de tout le matériel mis à la disposition des groupes; rappelle la constatation de la Cour des comptes (rapport spécial n° 13/2000, point 23) selon laquelle les crédits attribués aux groupes politiques ne constituent pas des subventions à des organismes extérieurs mais une délégation d'exécution desdits crédits à des organismes internes qui ...[+++]


Earlier, we spoke about the special ownership structure of the Canadian financial sector and that is precisely the idea of the first motion.

Plus tôt, nous parlions—et c'est l'esprit de la première motion—de la structure particulière de propriété dans le secteur financier canadien.


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