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CVTS
Enquête communautaire sur la formation continue
Enquête sur la formation professionnelle continue
FORCE

Translation of "Enquête communautaire sur la formation continue " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
enquête communautaire sur la formation continue | enquête sur la formation professionnelle continue | CVTS [Abbr.]

Continuing Vocational Training Survey | CVTS [Abbr.]


programme d'action communautaire pour le développement de la formation professionnelle continue | Programme d'action pour le développement de la formation professionnelle continue dans la Communauté européenne | FORCE [Abbr.]

Action programme for the development of continuing vocational training in the European Community | Community action programme for the development of continuing vocational training | FORCE [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
16. rappelle la nécessité d'une formation continue et complète des procureurs et de la police pour les enquêtes complexes, en particulier celles portant sur des affaires financières; souligne que la lutte contre la corruption systémique repose principalement sur la rupture des liens entre les partis politiques, les intérêts privés et les entreprises publiques; tient à attirer l'attention sur la nécessité de transparence et de respect des normes européennes en la matière pour ...[+++]

16. Reiterates the need for the continued and comprehensive training of prosecutors and police with a view to their conduct of complex investigations, especially those of a financial nature; stresses that the key to the fight against systemic corruption lies in severing the bonds between political parties, private interests and public enterprises; draws particular attention to the need to make party financing transparent and bring it into line with EU standards; calls on the authorities to fully implement the law on party financing ...[+++]


Le premier groupe englobe la collecte annuelle de données Unesco/OCDE/Eurostat (UOE) sur les systèmes d’éducation formelle dans les États membres, l’enquête quinquennale sur la formation professionnelle continue (CVTS) qui sert à recueillir des informations sur la formation à l’échelon des entreprises et l’enquête quinquennale sur l’éducation des adultes (AES) pour mieux connaître les habitudes d’apprentissage des adultes.

The first group encompasses the annual UNESCO/OECD/Eurostat (UOE) data collection on formal education systems in EU countries, the five-yearly Continuing Vocational Training Survey (CVTS), which collects information on training at enterprise level and the five-yearly Adult Education Survey (AES), which provides information on adult learning habits.


donner aux juges qui entrent en fonctions une formation de base sur le droit communautaire en général et sur les règles du marché unique en particulier, et assurer des programmes de formation continue «sur le tas», notamment par le réseau européen de formation judiciaire (8) qui organise et finance les échanges de juges;

provide to judges basic training in Community law in general and single market rules in particular when they enter a job, and continued ‘on-the-job’ training programmes, including through the European Judicial Training Network (8) which organises and finances the exchange of judges;


Le premier groupe englobe la collecte annuelle de données Unesco/OCDE/Eurostat (UOE) sur les systèmes d’éducation formelle dans les États membres, l’enquête quinquennale sur la formation professionnelle continue (CVTS) qui sert à recueillir des informations sur la formation à l’échelon des entreprises et l’enquête quinquennale sur l’éducation des adultes (AES) pour mieux connaître les habitudes d’apprentissage des adultes.

The first group encompasses the annual UNESCO/OECD/Eurostat (UOE) data collection on formal education systems in EU countries, the five-yearly Continuing Vocational Training Survey (CVTS), which collects information on training at enterprise level and the five-yearly Adult Education Survey (AES), which provides information on adult learning habits.


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Le premier groupe comprend la collecte annuelle de données UNESCO/OCDE/Eurostat (UOE) sur les systèmes d’éducation formelle dans les États membres (inscriptions, diplômes obtenus, personnel, financement de l’enseignement, etc.), l’enquête quinquennale sur la formation professionnelle continue (CVTS), qui vise à recueillir des informations sur la formation à l’échelon des entreprises, ainsi que l'enquête quinquennale sur l'éducation des adultes (AES), qui permet de mieux connaître les habitudes d’apprentissage des adultes (enquête sur les ménages) ; toutes ces données concern ...[+++]

Firstly, there is the annual UNESCO/OECD/Eurostat (UOE) collection of data related to the formal education systems in the Member States (enrolments, graduations, personnel, education finance, etc.); the 5-yearly Continuous Vocational Training Survey (CVTS) which collects information on training at enterprise level; and the 5-yearly Adult Education Survey (AES) which will provide information on adult learning patterns (household survey) covering the following indicators of the framework: participation in pre-school education (1) , IC ...[+++]


(c) "seconde enquête sur la formation professionnelle continue (FPCE2)": seconde enquête européenne sur la formation professionnelle continue en entreprise effectuée en 2000/2001 dans tous les États membres pour l’année de référence 1999.

(c) 'second Continuing Vocational Training Survey (CVTS2)’: second European survey of continuing vocational training in enterprises carried out in 2000/2001 in all Member States for the reference year 1999.


10. se félicite des mesures prises jusqu'à présent pour dissocier l'exécutif du judiciaire, par exemple en retirant au ministre de la Justice le pouvoir de décider de nominations ou promotions judiciaires; s'inquiète de la conclusion de la Commission selon laquelle une récente enquête officielle a confirmé que le pouvoir exécutif continue à influencer l'issue des procédures judiciaires; réitère sa demande d'un renforcement de l'i ...[+++]

10. Welcomes measures taken thus far to disentangle the executive from the judiciary, such as removing the Minister of Justice's power to make judicial appointments or promotions; expresses disquiet at the Commission's finding referring to official surveys which confirm that the executive continues to influence the outcome of judicial proceedings; renews its call for the judicial system to be made more independent and professiona ...[+++]


10. se félicite des mesures prises jusqu'à présent pour dissocier l'exécutif du judiciaire, par exemple en retirant au ministre de la Justice le pouvoir de décider de nominations ou promotions judiciaires; s'inquiète de la conclusion de la Commission selon laquelle une récente enquête officielle a confirmé que le pouvoir exécutif continue à influencer l'issue des procédures judiciaires; réitère sa demande d'un renforcement de l'i ...[+++]

10. Welcomes measures taken thus far to disentangle the executive from the judiciary, such as removing the Minister of Justice’s power to make judicial appointments or promotions; expresses disquiet at the Commission finding referring to official surveys which confirm that the executive continues to influence the outcome of judicial proceedings; renews its call for the judicial system to be made more independent and professional; ...[+++]


A. considérant que le Centre européen pour le développement de la formation professionnelle (Centre de Thessalonique) poursuit sa mission de centre de référence pour la promotion et le développement de la formation professionnelle et de la formation continue au niveau communautaire en réunissant de la documentation sur les systèmes et les évolutions de ce domaine, en diffusant l'ensemble des informations et de la documentation pertinentes, en menant d ...[+++]

A. whereas the European Centre for the Development of Vocational Training (Thessaloniki Centre) pursues its mission as a reference Centre for the promotion and development of vocational education and training at Community level through compiling documentation on systems and developments in this area and dissemination of all relevant information and documentation, through conducting research in that field, through supporting a concerted approach to vocational training development and by providing a discussion forum for interested parties,


Dans la sélection des actions visées au point B de l'annexe, la priorité sera donnée à celles qui offrent une illustration pratique des avantages de l'éducation et de la formation, à celles qui mettent en évidence la place des actions d'éducation et de formation dans l'apprentissage tout au long de la vie; à celles qui encouragent les partenaires sociaux, dans le respect des règles nationales et le cas échéant à travers des conventions collectives, à contribuer à assurer une formation initiale et une formation ...[+++]

Priority in the selection of the actions mentionned in Section B of the Annex will go to those which offer a practical demonstration of the advantages of education and training, those highlighting education and training actions as part of a lifelong learning approach, those promoting amongst the social partners, with due respect for national laws and, where appropriate, by means of collective training, those which show the contribution made by international cooperation, and those which disseminate the results of Community intervention ...[+++]




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Date index: 2022-07-07
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