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Contrôle par courants de Foucault
Essai aux courants de Foucault
Essai par courants de Foucault
Essais par courants de Foucault
Essais par courants de Foucault - Niveau I
Essais par courants de Foucault - Niveau II
Inspection par courants de Foucault

Translation of "Essais par courants de Foucault - Niveau I " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Essais par courants de Foucault - Niveau I

Eddy Current Testing (ET) Level I


Essais par courants de Foucault - Niveau II

Eddy Current Testing (ET) Level II


contrôle par courants de Foucault | essai par courants de Foucault | inspection par courants de Foucault

eddy-current testing | ECT | eddy-current test | eddy-current inspection


contrôle par courants de Foucault [ essais par courants de Foucault ]

eddy-current testing [ eddy-current test ]




essai par courants de Foucault

eddy current test | ET [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. Toute inspection exigée d’un produit aéronautique qui est effectuée au moyen de méthodes de ressuage, de magnétoscopie, de rayonnements ionisants, d’ultrasons ou de courants de Foucault, à moins qu’elle ne soit effectuée en application de l’appendice K de la norme 571 — Maintenance, constitue de la maintenance spécialisée — essais non destructifs (END).

8. Any required inspection of an aeronautical product that uses liquid penetrant, magnetic particle, radiographic, ultrasonic or eddy current methods, unless the inspection is performed under Appendix K to Standard 571 — Maintenance, is Non-Destructive Testing (NDT) Specialized Maintenance.


4.4.2. Si l'essai du moteur est effectué à l'aide d'un dynamomètre à courant de Foucault, le nombre de points où la différence est inférieure à - 5 % du couple maximal ne devrait pas être supérieur à 30 (où Tsp est le couple requis, est la dérivée du régime du moteur et ΘD est l'inertie de rotation du dynamomètre).

4.4.2. If the engine is tested with an eddy-current dynamometer, it is recommended that the number of points, where the difference is smaller than - 5% of the peak torque, does not exceed 30 (where Tsp is the demanded torque, is the derivative of the engine speed and· ΘD is the rotational inertia of the eddy-current dynamometer).




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Essais par courants de Foucault - Niveau I ->

Date index: 2023-07-14
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