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DFNB
DNB
Dépense finale nationale brute
Dépense nationale brute
Indice de déflation de la DNB
Indice de déflation de la dépense nationale brute

Translation of "Indice de déflation de la dépense nationale brute " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
indice de déflation de la DNB [ indice de déflation implicite de la dépense nationale brute | indice de déflation de la dépense nationale brute ]

gross national expenditure implicit price deflator [ GNE implicit price deflator | gross national expenditure implicit price index | GNE implicit price index | GNE deflator | implicit GNE deflator | implicit gross national expenditure deflator | gross national expenditure deflator ...[+++]


Indice de prix à pondération fixe de la dépense nationale brute

Fixed-Weighted Price Index for Gross National Expenditure


Dépense nationale brute pour la recherche et le développement

National Gross Expenses for Research and Development


dépense nationale brute | DNB

gross national expenditure | GNE


dépense nationale brute

gross national expenditure | GNE


dépense finale nationale brute | DFNB [Abbr.]

Gross National Final Expenditure | GNFE [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Je crois que l'OCDE nous a classés au 15 rang, parmi 37 pays, sur le plan des dépenses nationales brutes au titre de la R-D. À quel point les investissements canadiens sont-ils importants pour vos entreprises afin de promouvoir la croissance et le commerce dans le secteur des technologies?

I think the OECD has ranked fifteenth out of 37 countries in gross domestic expenditures in R and D. How important for your businesses is Canadian investment in promoting growth and trade in the technology sector?


Je pose toujours la même question: Quand voulez-vous que nous contribuions au produit intérieur brut, et pas seulement aux dépenses nationales brutes?

I keep asking the question, when do you want us to be able to contribute to the gross national product, not just to the gross national expenditure figures?


Ces comptes permettent d'établir la dépense nationale pour la protection de l'environnement, définie comme la somme des utilisations de services de protection de l'environnement par les unités résidentes, de la formation brute de capital fixe (FBCF) pour les activités de protection de l'environnement et des transferts pour la protection de l'environnement qui ne sont pas la contrepartie des éléments précédents, moins les financements par le reste du monde.

Such accounts allow for the compiling of national expenditure for environmental protection which is defined as the sum of uses of environmental protection services by resident units, gross fixed capital formation (GFCF) for environmental protection activities, and transfers for environmental protection which are not a counterpart of previous items, less financing by the rest of the world.


Ces comptes permettent d'établir la dépense nationale pour la protection de l'environnement (PE), définie comme la somme des utilisations de services de PE par les unités résidentes, de la formation brute de capital fixe (FBCF) pour les activités de PE et des transferts pour la PE qui ne sont pas la contrepartie des éléments précédents, moins les financements par le reste du monde.

The accounts allow compiling the national expenditure for environmental protection (EP) which is defined as the sum of uses of EP services by resident units, gross fixed capital formation (GFCF) for EP activities, and transfers for EP which are not a counterpart of previous items, less financing by the rest of the world.


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La nouvelle présentation montre la somme brute des dépenses autorisées par le gouvernement pour le ministère de la Défense nationale.

The change in this display shows you the gross amount that is the incremental spending authority that the government has authorized for the Department of National Defence.


6. propose que, conformément à l'esprit de la proposition faite par la fédération européenne des fonds et sociétés d'investissement (FEFSI) en octobre 2003, le prospectus simplifié se présente sous la forme d'une fiche descriptive ("fact sheet"), de manière à garantir la transparence à l'égard de l'investisseur et de manière à ce que soit fourni à celui-ci, dans sa langue nationale, en deux ou trois pages, un ensemble - harmonisé à l'échelon européen - d'informations succinctes, standardisées, compréhensibles et comparables, avec des ...[+++]

6. Proposes that the simplified prospectus - in the spirit of the European Federation of Investment Funds and Companies (FEFSI) proposal of October 2003 - should take the form of a fact sheet to give investors transparency and provide them with a harmonised pan-European document setting out brief, standardised, understandable, and comparable information, on two to three pages, in their own language, including information on the nature and risk of the financial instruments used and a quotation of the total expense ratio based on a standardised calculation and of load fees, an ...[+++]


6. propose que, conformément à l'esprit de la proposition faite par la fédération européenne des fonds et sociétés d'investissement (FEFSI) en octobre 2003, le prospectus simplifié se présente sous la forme d'une fiche descriptive ("fact sheet"), de manière à garantir la transparence à l'égard de l'investisseur et de manière à ce que soit fourni à celui-ci, dans sa langue nationale, en deux ou trois pages, un ensemble - harmonisé à l'échelon européen - d'informations succinctes, standardisées, compréhensibles et comparables, avec des ...[+++]

6. Proposes that the simplified prospectus - in the spirit of the European Federation of Investment Funds and Companies (FEFSI) proposal of October 2003 - should take the form of a fact sheet to give investors transparency and provide them with a harmonised pan-European document setting out brief, standardised, understandable, and comparable information, on two to three pages, in their own language, including information on the nature and risk of the financial instruments used and a quotation of the total expense ratio based on a standardised calculation and of load fees, an ...[+++]


chaque fois que cela est possible, il faudrait recourir à des recommandations plus formelles à l'intention des États membres de la zone euro – par exemple, définir des objectifs concernant les dépenses à moyen terme, des réformes structurelles spécifiques, les investissements et la qualité des finances publiques; il faudrait aussi chercher à mettre en place une structure de rapport plus normalisée dans le cadre des PNR, sans nuire aux priorités nationales en matière de réformes; tous les engagements, objectifs et ...[+++]

more formal recommendations for the euro area Member States, such as setting targets regarding medium-term expenditure, specific structural reforms, investments, quality of public finance, should be used whenever possible; a more standardised reporting structure in the context of the NRPs should also be pursued, without hampering national reform priorities; all commitments, targets and benchmarks should be fully incorporated in the Integrated Guidelines and the NRPs in order to improve the coherence and efficiency of economic govern ...[+++]


À l'échelle nationale, la proportion des fermes dont les recettes agricoles brutes sont supérieures à leurs dépenses d'exploitation a légèrement diminué, passant de 56,9 p. 100 à 55,8 p. 100. En règle générale, les petites exploitations auront davantage de difficulté à couvrir leurs dépenses d'exploitation.

At the national level, the share of farms with gross farm receipts greater than that of operating expenses has decreased slightly from 56.9 per cent to 55.8 per cent. In general, small farms are more likely to have difficulty covering their operating expenses.


Zones defavorisees - article 3 paragraphe 4 a) Terres infertiles - region humide du nord : moins de 3O (indice de fertilite de L. TURC) regions arides et semi-arides : moins de 50 % de terres arables dans la superficie cultivee. b) Conditions economiques deficientes - region humide du nord : marge brute standard par personne travaillant dans l'exploitation non superieure a 80 % de la moyenne de la region et moins de la moyenne nationale a la fois pour la s ...[+++]

Less-favoured areas - Article 3(4) a) Infertile land -------------- - northern wet region: level of yield less than 30 (as measured by the fertility index of L. TURC) - arid and semi-arid regions: less than 50% arable land in farmed area. b) Poor economic conditions ------------------------ - northern wet region: standard gross margin per farm worker not more than 80% of the average for the region and less than half the national average for both utilized agricultural area (UAA) per farm and hectares per field; - arid and semi-arid re ...[+++]




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Date index: 2022-01-13
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