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OCI
Ordonnance sur la coordination des inspections
Organisation communiste internationaliste
Organisation de la Conférence islamique
Organisation de la coopération islamique

Translation of "OCI " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Organisation communiste internationaliste | OCI [Abbr.]

International Communist Organisation


Organisation de la Conférence islamique | Organisation de la coopération islamique | OCI [Abbr.]

Organisation of Islamic Cooperation | Organisation of the Islamic Conference | OIC [Abbr.]


Réunion des centres nationaux de liaison pour la coopération technique entre pays membres de l'OCI

Meeting of National Focal Points for Technical Cooperation among OIC Member Countries


Code de conduite des États membres de l'OCI pour lutter contre le terrorisme international

Code of Conduct for the Member States of the Organization of the Islamic Conference on Combating International Terrorism


Réunion de coordination des ministres de l'alimentation et de l'agriculture de l'OCI

Co-ordination Meeting of the OIC Ministers of Food and Agriculture


Ordonnance du 14 novembre 2007 sur la coordination des inspections dans les exploitations agricoles | Ordonnance sur la coordination des inspections [ OCI ]

Ordinance of 14 November 2007 on the Coordination of Inspections of Farms | Inspection Coordination Ordinance [ AEICO ]


Ordonnance du 4 septembre 2002 sur le commerce itinérant [ OCI ]

Ordinance of 4 September 2002 on Itinerant Trade [ ITO ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Áðü ôçí Üðïøç áõôÞ, ôá êñÜôç ìÝëç áíáöÝñïõí ôç äõíáôüôçôá ìåßùóçò ôïõ ïñßïõ çëéêßáò ãéá ôçí ðñüóâáóç ôùí äéêáéïý÷ùí, åöüóïí ôï åðéôñÝðåé ôï ðñüãñáììá, óôá 13 Þ áêüìá êáé óôá 12 ÷ñüíéá, ïýôùò þóôå íá ëáìâÜíåôáé õðüøç ç ùñéìüôçôÜ ôïõò ãéá óõììåôï÷Þ óå ìéá ôÝôïéá äñÜóç.

A este respecto, los Estados miembros mencionan la posibilidad, si el programa lo permitiera, de reducir la edad de acceso de los beneficiarios a 13 o incluso 12 años a fin de tener en cuenta su madurez para participar en esta acción.


Õð' áõôÞ ôçí Ýííïéá, ç äñÜóç 3 åðéôñÝðåé ôçí Ýíôáîç êáé Üëëùí íÝùí óôï ðñüãñáììá êáé ôç äéáöïñïðïßçóç ôïõ êïéíïý óôï ïðïßï áðåõèýíåôáé.

En este sentido, la acción 3 permite integrar a nuevos jóvenes en el programa y diversificar al público.


Ãéá íá ëçöèåß ìéá áðüöáóç ó÷åôéêÜ ìå ôç äñÜóç 4, ôï èÝìá ðñÝðåé ðñþôá íá äéáâéâáóôåß óôéò åðéôñïðÝò ðñïãñÜììáôïò (ÍÅÏËÁÉÁ, LEONARDO êáé SOCRATES) ìå ôçí Ýããñáöç Þ ôçí ðñïöïñéêÞ äéáäéêáóßá êáé íá õðïâëçèåß óôïí Ýëåã÷ï ôïõ Åõñùðáúêïý Êïéíïâïõëßïõ.

Hay que dirigirse a los Comités de programa (JUVENTUD, LEONARDO y SÓCRATES) mediante procedimiento escrito u oral y el Parlamento Europeo debe ejercer su derecho de fiscalización, con el fin de adoptar una decisión sobre la acción 4.


- Ç ÅðéôñïðÞ êñßíåé üôé ïé åðéðôþóåéò áõôÞò ôçò ðñüôáóçò èá ðñÝðåé íá ìåëåôçèïýí áðü ôçí ïìÜäá åñãáóßáò ãéá ôçí áîéïëüãçóç.

- La Comisión considera que las implicaciones de esta propuesta debe estudiarlas el GTE.


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3.4. ÄñÜóç 1 Íåïëáßá ãéá ôçí Åõñþðç

3.4. Acción 1 La juventud con Europa


8. souligne l'importance d'un dialogue stratégique structuré à long terme avec la LEA, l'OCI et le CCG; se félicite, à cet égard, de l'adoption de la déclaration d'Athènes le 11 juin 2014 ainsi que du protocole d'accord de janvier 2015, et appelle de ses vœux leur pleine mise en œuvre; insiste sur l'importance cruciale que revêt l'organisation de sommets réguliers entre l'Union et la LEA, l'OCI et le CCG; souligne que la LEA devra jouer un rôle central dans les sorties de crises; estime que ces crises mettent en évidence la nécessité pour les États de la LEA de transformer cette organisation en véritable organe de décision réellement ...[+++]

8. Stresses the importance of long-term strategic dialogue with the LAS, OIC and GCC; welcomes, in this regard, the declaration adopted in Athens on 11 June 2014 and the memorandum of understanding of January 2015, and calls for their full implementation; stresses the crucial importance of the organisation of frequent summits between the EU and LAS, OIC and GCC; stresses the central role to be played by the LAS in terms of crisis resolution; believes that these crises highlight the need for the LAS to be transformed by its members into a fully-fledged executive body genuinely capable of taking binding decisions; notes the strategic ...[+++]


7. salue la participation de certains États de la région MOAN à la coalition internationale contre le groupe "État islamique"; demande instamment à leurs gouvernements et à la communauté internationale de redoubler d'efforts dans la lutte contre le financement du terrorisme international et des conflits en Syrie et en Libye; invite une fois encore l'ensemble des pays de la région à empêcher que des particuliers ou des entités privées ou publiques financent ou ne facilitent le financement d'organisations terroristes, de même que de particuliers et d'entreprises affiliés au gouvernement syrien sous le coup de sanctions de l'Union, sanctions qui doivent être suffisamment sévères; leur demande de participer à des systèmes de coopération régi ...[+++]

7. Welcomes the involvement of some countries of the MENA region in the international coalition against ISIL/Da'esh; urges their governments and the international community to redouble their efforts to prevent the financing of international terrorism and wars in Syria and Libya; reiterates its call on all countries of the region to prevent individuals and private and public entities from funding or facilitating funding of terrorist organisations or Syrian individuals or companies affiliated to the Syrian Government currently under EU sanctions, which must be sufficiently severe; calls for their participation in schemes for regional cooperation in monitoring capital movements, establishing collaboration between the Gulf Cooperation Council ( ...[+++]


8. souligne l'importance d'un dialogue stratégique structuré à long terme avec la LEA, l'OCI et le CCG; se félicite, à cet égard, de l'adoption de la déclaration d'Athènes le 11 juin 2014 ainsi que du protocole d'accord de janvier 2015, et appelle de ses vœux leur pleine mise en œuvre; insiste sur l'importance cruciale que revêt l'organisation de sommets réguliers entre l'Union et la LEA, l'OCI et le CCG; souligne que la LEA devra jouer un rôle central dans les sorties de crises; estime que ces crises mettent en évidence la nécessité pour les États de la LEA de transformer cette organisation en véritable organe de décision réellement ...[+++]

8. Stresses the importance of long-term strategic dialogue with the LAS, OIC and GCC; welcomes, in this regard, the declaration adopted in Athens on 11 June 2014 and the memorandum of understanding of January 2015, and calls for their full implementation; stresses the crucial importance of the organisation of frequent summits between the EU and LAS, OIC and GCC; stresses the central role to be played by the LAS in terms of crisis resolution; believes that these crises highlight the need for the LAS to be transformed by its members into a fully-fledged executive body genuinely capable of taking binding decisions; notes the strategic ...[+++]


7. salue la participation de certains États de la région MOAN à la coalition internationale contre le groupe "État islamique"; demande instamment à leurs gouvernements et à la communauté internationale de redoubler d'efforts dans la lutte contre le financement du terrorisme international et des conflits en Syrie et en Libye; invite une fois encore l'ensemble des pays de la région à empêcher que des particuliers ou des entités privées ou publiques financent ou ne facilitent le financement d'organisations terroristes, de même que de particuliers et d'entreprises affiliés au gouvernement syrien sous le coup de sanctions de l'Union, sanctions qui doivent être suffisamment sévères; leur demande de participer à des systèmes de coopération régi ...[+++]

7. Welcomes the involvement of some countries of the MENA region in the international coalition against ISIL/Da'esh; urges their governments and the international community to redouble their efforts to prevent the financing of international terrorism and wars in Syria and Libya; reiterates its call on all countries of the region to prevent individuals and private and public entities from funding or facilitating funding of terrorist organisations or Syrian individuals or companies affiliated to the Syrian Government currently under EU sanctions, which must be sufficiently severe; calls for their participation in schemes for regional cooperation in monitoring capital movements, establishing collaboration between the Gulf Cooperation Council ( ...[+++]


Curieusement, alors que l’Organisation de la conférence islamique (OCI) a salué le Kosovo libre comme futur membre potentiel, l’Azerbaïdjan, bien que membre de l’OCI, est préoccupé par la revendication d’indépendance du Nagorno-Karabakh, et refuse donc de reconnaître le Kosovo.

Curiously, although the Organisation of the Islamic Conference (OIC) has welcomed an independent Kosovo as a potential new member, Azerbaijan, although in the OIC, is wary over Nagorno-Karabakh claiming independence and refuses to recognise Kosovo.




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Date index: 2021-06-23
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