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Raffinerie de pétrole
Raffinerie de pétrole brut

Translation of "Pétrole brut classique " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
pétrole brut classique [ brut classique ]

conventional crude oil


pétrole brut classique | pétrole brut naturel

conventional crude oil | conventional oil


pétrole brut léger classique [ brut léger classique ]

conventional light crude oil [ light conventional crude oil ]


pétrole brut lourd classique

conventional heavy crude oil


pétrole brut à base asphaltique | pétrole brut asphaltique

asphaltic-base crude | asphaltic-base crude oil


brut non corrosif | brut non sulfuré | pétrole brut non corrosif | pétrole brut peu sulfuré

sweet crude


raffinerie de pétrole | raffinerie de pétrole brut

crude oil refinery | oil refinery


pétrole brut synthétique | pétrole de synthèse

syncrude




pétrole brut | pétrole | brut

crude oil | oil | petroleum | crude petroleum | crude
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la composition du bitume dilué au Canada; d) quels sont tous les produits chimiques volatiles, polluants organiqu ...[+++]

Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persistent organic pollutants or carcinogenic substances present in diluted bitumen in Canada; (e) in the pro ...[+++]


En s'employant à supprimer l'écart de prix entre le bitume et le pétrole brut classique, les gouvernements de l'Alberta et du Canada ont miné notre principal avantage concurrentiel en matière de valorisation et de raffinage.

By focusing, as the Alberta and Canadian governments have, on removing the price differential between bitumen and conventional crude, these governments are effectively undermining our biggest competitive advantage when it comes to upgrading and refining.


Les préoccupations moins grandes au sujet de la sécurité du pétrole étranger et une baisse de la production canadienne de pétrole brut classique ont provoqué le renversement de la portion du pipeline Sarnia-Montréal à la fin des années 1990.

Decreasing concerns about the security of foreign oil and a decline in production of Canadian conventional crude oil resulted in the reversal of the Sarnia to Montréal portion of the pipeline in the late 1990s.


Qui peut donc dire, en raison des innovations techniques, que, dans 20 ans, nous ne continuerons pas à produire la même quantité de pétrole brut classique-sans même parler de la production de brut synthétique?

Given the technology advancements, who is to say that 20 years from now we will not continue to produce the same level of conventional crude oil, not even taking into consideration the synthetic crude oil production?


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Mais qui peut dire ce qu'elle sera dans 50 ans (1725) Ces données sont plus plausibles que la fraude qu'a constituée la création de Petro-Canada et selon laquelle nous allions manquer de pétrole brut classique et qu'il fallait immédiatement dépenser six millions de dollars de deniers publics pour créer Petro-Canada.

Certainly they are statistically correct today, but 50 years from now who is to say what that might be (1725 ) It has more truth to it than the fraud that was perpetrated in the creation of Petro-Canada whereby we were running out of conventional crude oil and had to move immediately to spend $6 billion of taxpayers' dollars to create Petro-Canada.




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Pétrole brut classique ->

Date index: 2023-01-25
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