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Correcteur général des directions
Correcteur général des directions
Direction des systèmes et produits financiers
REACH
Sous-direction des systèmes et des produits financiers
Sous-système financier
Système REACH
Troisième directive anti-blanchiment

Translation of "Sous-direction des systèmes et des produits financiers " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Sous-direction des systèmes et des produits financiers

Financial Products and Systems Directorate


Direction des systèmes et produits financiers

Financial Products Branch


correcteur général des directions [ correcteur général des directions (sous système) ]

master direction corrector subsystem [ MDC SS | master direction corrector ]


Directive 2005/60/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 octobre 2005 relative à la prévention de l'utilisation du système financier aux fins du blanchiment de capitaux et du financement du terrorisme | troisième directive anti-blanchiment | 3ème directive LBC/FT [Abbr.]

Anti-Money Laundering Directive | Directive 2005/60/EC of the European Parliament and of the Council of 26 October 2005 on the prevention of the use of the financial system for the purpose of money laundering and terrorist financing | Third EU Money Laundering Directive | 3rd AML/CTF Directive [Abbr.]


Règlement (CE) no 1907/2006 du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006 concernant l'enregistrement, l'évaluation et l'autorisation des substances chimiques, ainsi que les restrictions applicables à ces substances (REACH), instituant une agence européenne des produits chimiques, modifiant la directive 1999/45/CE et abrogeant le règlement (CEE) no 793/93 du Conseil et le règlement (CE) no 1488/94 de la Commission ainsi que la directive 76/769/CEE du Conseil et les directives 91/155/CEE, 93/67/CEE, 93/105/CE et 2000/21/CE de la Commission | ...[+++]

Regulation (EC) No 1907/2006 of the European Parliament and of The Council of 18 December 2006 concerning the Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals (REACH), establishing a European Chemicals Agency, amending Directive 1999/45/EC and repealing Council Regulation (EEC) No 793/93 and Commission Regulation (EC) No 1488/94 as well as Council Directive 76/769/EEC and Commission Directives 91/155/EEC, 93/67/EEC, 93/105/EC and 2000/21/EC | REACH system [ REACH ]


Accord sous forme d'échange de lettres entre la Communauté européenne et la Fédération de Russie instituant un système de double contrôle sans limite quantitative à l'exportation de certains produits sidérurgiques de la Fédération de Russie dans la Communauté européenne

Agreement in the form of an Exchange of Letters between the European Community and the Russian Federation establishing a double-checking system without quantitative limits in respect of the export of certain steel products from the Russian Federation to the European Community


Proposition de Directive du Parlement européen et du Conseil relative à la protection des consommateurs en ce qui concerne certains aspects de l'utilisation des biens à temps partagé, des produits de vacances à long terme et des systèmes d’échange et de revente

draft Timeshare Directive | Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council on the protection of consumers in respect of certain aspects of timeshare, long-term holiday products, resale and exchange


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
f.5) offrir ses services et produits financiers et commerciaux — notamment sous la forme de prêts, de garanties, de crédit-bail ou d’investissements — soit directement, soit dans le cadre d’arrangements avec d’autres personnes ou organismes, soit, dans les cas de prestation de services financiers, à titre de membre d’un consortium financier;

(f.5) provide its business and financial services and products, including loans, guarantees, lease financing and equity investments, directly, through arrangements with other persons or bodies or, in the case of financial services, as a member of a financing syndicate;


Témoins : Du ministère des Finances : Yvan Roy, sous-ministre adjoint et conseiller juridique auprès du ministère des Finances; Bob Hamilton, sous-ministre adjoint, Direction de la politique du secteur financier; Richard Lalonde, chef, Direction de la politique du secteur financier; Charles Seeto, directeur, Division du secteur financier, Direction de la politique du secteur financier.

Witnesses: From the Department of Finance Canada: Yvan Roy, Assistant Deputy Minister and Counsel to the Department of Finance; Bob Hamilton, Assistant Deputy Minister, Financial Sector Policy Branch; Richard Lalonde, Chief, Financial Sector Policy Branch; Charles Seeto, Director, Financial Sector Division, Financial Sector Policy Branch.


«système organisé de négociation» (organised trading facility) : un système ou dispositif multilatéral , autre qu'un marché réglementé, un système multilatéral de négociation ou une contrepartie centrale , exploité par une entreprise d'investissement ou un opérateur de marché et au sein duquel de multiples intérêts acheteurs et vendeurs exprimés par des tiers pour des obligations, des produits financiers structurés, des quotas d'émission ou des instruments dérivés peuvent interagir d’une manière qui aboutisse à la conclusion de contrats conformément aux dispositions du titre ...[+++]

’organised trading facility’ means a multilateral system or facility, which is not a regulated market, a multilateral trading facility or a central counterparty , operated by an investment firm or a market operator, in which multiple third-party buying and selling interests in bonds, structured finance products, emission allowances or derivatives are able to interact in the system in a way that results in a contract in accordance with the provisions of Title II of Directive ././EU [new MiFID];


12. considère qu´une information effective, claire et compréhensible, notamment dans les messages de publicité pour les produits financiers, est nécessaire et que les établissements financiers doivent donner une information suffisante préalablement à la conclusion des contrats et faire notamment une stricte application des règles prévues par la directive 2004/39/CE du Parle ...[+++]

12. Considers that effective, clear and comprehensible information, particularly in advertisements for financial products, is necessary and that financial institutions should provide sufficient information before contracts are concluded and, in particular, strictly apply the rules laid down in Directive 2004/39/EC of the European Parliament and of the Council of 21 April 2004 on markets in financial instruments and Directive 2008/48/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2008 on credit agreements for consumers ; calls on the Commission to put forward, i ...[+++]


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12. considère qu´une information effective, claire et compréhensible, notamment dans les messages de publicité pour les produits financiers, est nécessaire et que les établissements financiers doivent donner une information suffisante préalablement à la conclusion des contrats et faire notamment une stricte application des règles prévues par la directive 2004/39/CE du Parle ...[+++]

12. Considers that effective, clear and comprehensible information, particularly in advertisements for financial products, is necessary and that financial institutions should provide sufficient information before contracts are concluded and, in particular, strictly apply the rules laid down in Directive 2004/39/EC of the European Parliament and of the Council of 21 April 2004 on markets in financial instruments and Directive 2008/48/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2008 on credit agreements for consumers ; calls on the Commission to put forward, i ...[+++]


3. considère qu´une information effective, claire et compréhensible, notamment dans les messages de publicité pour les produits financiers, est nécessaire et que les établissements financiers doivent donner une information suffisante préalablement à la conclusion des contrats et faire notamment une stricte application des règles prévues par la directive 2004/39/CE du Parle ...[+++]

3. Considers that effective, clear and comprehensible information, particularly in advertisements for financial products, is necessary and that financial institutions should provide sufficient information before contracts are concluded and, in particular, strictly apply the rules laid down in Directive 2004/39/EC of the European Parliament and of the Council of 21 April 2004 on markets in financial instruments (Mifid) and Directive 2008/48/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2008 on credit agreements for consumers; calls on the Commission to put forw ...[+++]


12. considère qu´une information effective, claire et compréhensible, notamment dans les messages de publicité pour les produits financiers, est nécessaire et que les établissements financiers doivent donner une information suffisante préalablement à la conclusion des contrats et faire notamment une stricte application des règles prévues par la directive 2004/39/CE du Parle ...[+++]

12. Considers that effective, clear and comprehensible information, particularly in advertisements for financial products, is necessary and that financial institutions should provide sufficient information before contracts are concluded and, in particular, strictly apply the rules laid down in Directive 2004/39/EC of the European Parliament and of the Council of 21 April 2004 on markets in financial instruments (Mifid) and Directive 2008/48/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2008 on credit agreements for consumers; calls on the Commission to put for ...[+++]


Chers collègues, nous accueillons aujourd'hui trois témoins: Tom Wright, sous-ministre adjoint, Secteur de l'industrie; Janet King, directrice générale, Direction générale des industries de services et des produits de consommation et, du ministère des Finances, Mme Colleen Barnes, directrice intérimaire, Division des institutions financières, Direction de la politique du secteur financier.

Colleagues, we have with us today three witnesses: Tom Wright, who is the assistant deputy minister, industry sector; Janet King, director general, service industries and consumer products branch; and from the Department of Finance, Ms. Colleen Barnes, acting director, financial institutions, financial sector policy branch.


M'accompagnent ce matin Robert Wright, sous-ministre; Mark Carney, sous-ministre délégué principal et délégué du Canada auprès du G-7; Bob Hamilton, sous-ministre adjoint principal, Direction de la politique de l'impôt; Brian Ernewein, directeur général, Division de la législation de l'impôt, Direction de la politique de l'impôt; enfin, Denis Normand, chef principal Paiements, Division du secteur financier, Direction de la politique du secteur financier.

I'm accompanied this morning by Robert Wright, the deputy minister; by Mark Carney, the senior associate deputy minister and G-7 deputy for Canada; by Bob Hamilton, senior assistant deputy minister, Tax Policy Branch; by Brian Ernewein, general director of the tax legislation division, Tax Policy Branch; and Denis Normand, senior chief of payments, financial sector division, Financial Sector Policy Branch.


Témoins : Du ministère des Finances : Yvan Roy, sous-ministre adjoint et conseiller juridique auprès du ministère des Finances; Richard Lalonde, chef, Crimes financiers, Direction de la politique du secteur financier; Robert Dubrule, agent principal de la politique de l'impôt, Division de la législation de l'impôt, Direction de la politique de l'impôt; Brian Ernewein, directeur, Division de la législation de l'impôt, Direction de la politique de l'impôt; Charles Seeto, directeur, Division du secteur financier, Direction de la politique du secteur financier; Horst Intscher, directeur, Centre d'analyse des opérations et déclarations f ...[+++]

Witnesses: From the Department of Finance Canada: Yvan Roy, Assistant Deputy Minister and Counsel to the Department of Finance; Richard Lalonde, Chief, Financial Crimes, Financial Sector Policy Branch; Robert Dubrule, Senior Tax Policy Officer, Tax Legislation Division, Tax Policy Branch; Brian Ernewein, Director, Tax Legislation Division, Tax Policy Branch; Charles Seeto, Director, Financial Sector Division, Financial Sector Policy Branch; Horst Intscher, Director, Financial transactions and Reports Analysis Centre of Canada; Yvon Carrière, Senior Counsel, Financial Transactions and Reports Analysis Centre of Canada.




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Date index: 2024-05-30
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