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Suivi des dépenses des organisations et des étudiants

Translation of "Suivi des dépenses des organisations et des étudiants " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Suivi des dépenses des organisations et des étudiants

How to Track Organization and Student Spending
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) La Commission devra examiner les moyens d’associer les organisations de la socté civile locale au suivi des dépenses et de l’impact du soutien budgétaire

(b) it should explore ways of involving local civil society organisations in monitoring the spending and impact of budget support;


Il convient également d’y inclure les dépenses liées aux activités de suivi et de contrôle menées par l’organisation de producteurs dans le courant de la mise en œuvre d’une mesure spécifique.

It should also include expenditures linked to monitoring and control activities carried out by the producer organisation in the course of the implementation of a specific measure.


Il convient que les États membres mettent en place, sous la forme qu’ils jugent appropriée conformément à leur organisation interne et en tenant compte de la nécessité de prévoir une structure minimale assurant des tâches spécifiques, des systèmes nationaux de suivi tels que des rapporteurs nationaux ou des mécanismes équivalents, afin détudier les tendances de la ...[+++]

National monitoring systems such as national rapporteurs or equivalent mechanisms should be established by Member States, in the way in which they consider appropriate according to their internal organisation, and taking into account the need for a minimum structure with identified tasks, in order to carry out assessments of trends in trafficking in human beings, gather statistics, measure the results of anti-trafficking actions, and regularly report.


14. souligne que les retards dans l'approbation des systèmes de gestion et de contrôle pour les programmes 2007-2013 peuvent avoir rendue moins efficace l'identification des erreurs et des fraudes possibles dans le domaine des dépenses relatives aux avances; estime en outre que le lancement tardif des dépenses qui s'en est suivi, en ce qui concerne les paiements intermédiaires, pourrait donner lieu à une course aux dépenses sans r ...[+++]

14. Stresses that delays in the approval of management and control systems for the 2007-2013 programmes may have made it more difficult to detect errors and possible fraud in expenditure on advances; considers furthermore that the resulting delays in spending on interim payments could give rise to a rush to spend just before the decommitment deadline is reached; urges the Commission to consider revising the decommitment rules with a view to improving the quality of spending and ensuring that quantitative targets are met;


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14. souligne que les retards dans l'approbation des systèmes de gestion et de contrôle pour les programmes 2007-2013 peuvent avoir rendue moins efficace l'identification des erreurs et des fraudes possibles dans le domaine des dépenses relatives aux avances; estime en outre que le lancement tardif des dépenses qui s'en est suivi, en ce qui concerne les paiements intermédiaires, pourrait donner lieu à une course aux dépenses sans r ...[+++]

14. Stresses that delays in the approval of management and control systems for the 2007-2013 programmes may have made it more difficult to detect errors and possible fraud in expenditure on advances; considers furthermore that the resulting delays in spending on interim payments could give rise to a rush to spend just before the decommitment deadline is reached; urges the Commission to consider revising the decommitment rules with a view to improving the quality of spending and ensuring that quantitative targets are met;


1. Sans préjudice des dispositions prévues aux articles 27 et 28, les dépenses supportées pour l'organisation de réunions obligatoires du comité de suivi, prévu à l'annexe II, article F, du règlement (CE) n° 1164/94, sont éligibles sur présentation de pièces justificatives.

1. Without prejudice to Articles 27 and 28, expenditure incurred in the organisation of the mandatory meetings of the Monitoring Committee provided for in Article F of Annex II to Regulation (EC) No 1164/94 shall be eligible on presentation of supporting documents.


En conséquence, la Commission a conclu un protocole de financement avec les autorités nationales des pays bénéficiaires d'ISPA afin d'apporter une aide financière pour certaines dépenses liées à l'organisation des comités de suivi.

Consequently, the Commission concluded Financing Memoranda with the national authorities in ISPA Beneficiary countries to provide financial assistance for certain organisational expenditures of Monitoring Committees.


En conséquence, la Commission a conclu des protocoles de financement avec les autorités nationales des pays candidats afin d'apporter une aide financière pour certaines dépenses liées à l'organisation des comités de suivi.

Consequently, the Commission concluded Financing Memoranda with the national authorities in Candidate Countries to provide financial assistance for certain organisational expenditures of Monitoring Committees.


soutient toute mesure visant à l'organisation rationnelle des services de l'institution (et l'accord auquel sont parvenus récemment les autorités luxembourgeoises et le Parlement au sujet du transfert de 99 postes de Luxembourg à Bruxelles va dans ce sens), dès lors qu'elle contribue à une réduction du nombre des missions; fait valoir, en l'occurrence, que tous les services directement concernés par les activités parlementaires (directions générales II et III, interprètes, volant minimal d'huissiers, de chauffeurs, etc.) doivent être ...[+++]

Supports every measure aimed at reorganising the services of the institution on a rational basis (such as, for example, the agreement concluded recently between the Luxembourg Government and Parliament on the transfer of 99 posts from Luxembourg to Brussels) which contributes to a reduction in the number of missions; stresses, in this connection, that all the services directly related to Members" activities (DG II, DG III, interpreters, the necessary number of parliamentary ushers, drivers etc.) must be based in the working place where these activities take place; welcomes the attempt to reduce Parliament's operating expenditure, inclu ...[+++]


4. La Commission devrait organiser la transposition des programmes spécifiques de R et D de telle manière que les dépenses des coûts (y compris la dépense de temps) liés à la demande de financement de projets de recherche ne dépasse en aucune façon 10%; de la somme; la Commission devrait étudier les possibilités et les conséquences d'une hausse du quota d'aide de plus de 50% pour les PME (pour les projets de recherche) tout en ma ...[+++]

4. The Commission should plan the implementation of specific RD programmes in such a way that the cost to SMEs (including the cost in terms of time) of applying for grants does not under any circumstances exceed 10% of the grant; the Commission should ensure that decisions to award grants are taken more quickly than is presently the case; the Commission should study the possibilities and consequences of increasing the percentage which may be contributed to research projects above 50%, while maintaining cost neutrality for the research budget.




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Date index: 2021-07-26
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