Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
MTNC
Taux moyen entre déconnexions pour NC
Temps moyen entre déconnexions pour NC

Translation of "Taux moyen entre déconnexions pour NC " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
taux moyen entre déconnexions pour NC

mean time between NC disconnections | MTNC [Abbr.]


temps moyen entre déconnexions pour NC | MTNC [Abbr.]

mean time between network-congestion | MTNC [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
L'hon. Paul Martin (ministre des Finances, Lib.): Monsieur le Président, le fait est que, d'après l'entente existant entre le gouvernement et la Banque du Canada visant à maintenir le taux d'inflation à l'intérieur d'une fourchette de 1 à 3 p. 100 et à un taux moyen de 2 p. 100, le taux tendanciel, qui est le taux le plus important, non pour un mois d ...[+++]

Hon. Paul Martin (Minister of Finance, Lib.): Mr. Speaker, the fact is that the agreement between the government and the Bank of Canada at 1% to 3%, mid point 2%, the trend rate, which is the most important rate, not in any single month but the trend rate over a series of months, is the core rate and that core rate is at 2.1%.


Pour les jeunes de 15 à 24 ans, le taux moyen de chômage frise les 17 p. 100; au Québec, c'est 20 p. 100. Le taux de décrochage des jeunes de 18 ans est de 15 p. 100. Le prêt étudiant moyen a augmenté de 42 p. 100 entre 1989 et 1996, conséquence directe des coupures aux provinces.

The unemployment rate for young people aged 15 to 24 is close to 17% and, in Quebec, it is close to 20%. The dropout rate for 18 year old students is 15%. The average student loan has increased by 42% between 1989 and 1996 as a direct result of cuts in transfer payments to provinces.


I. considérant que le régime d'aide en faveur des fruits et légumes s'inscrit dans le cadre de la PAC et qu'il a pour objectifs, entre autres, le rééquilibrage de la chaîne alimentaire, la promotion des fruits et légumes, le renforcement de la compétitivité et le soutien à l'innovation; considérant qu'il y a lieu de renforcer le taux d'affiliation à des organisations de producteurs, y compris dans les régions qui, pendant des années, n'ont pas eu la possibilité d'utiliser les fonds opération ...[+++]

I. whereas the FV regime is part of the CAP and seeks, among other objectives, to restore balance in the food chain, promote FV, boost competitiveness and support innovation; whereas membership of producer organisations (POs) should be increased, including in those regions in which no operational funds have been available for some years and/or production methods are outdated, by making the system more attractive, in view of the fact that more than half of all EU growers still do not belong to a PO despite the Commission’s objective ...[+++]


Ils peuvent choisir parmi différentes options, à savoir adopter une approche nationale ou régionale (fondée sur des critères administratifs ou agronomiques), parvenir un taux régional/national d'ici à 2019 ou s'assurer que les exploitations qui reçoivent moins de 90 % du taux moyen régional/national bénéficient d'une augmentation progressive (d'un tiers de la différence entre leur taux actuel et 90 % de la moye ...[+++]

They may choose from different options: to take a national approach, or a regional approach (based on administrative or agronomic criteria); to achieve a regional/national rate by 2019, or to ensure that those farms getting less than 90% of the regional/national average rate see a gradual increase (by one third of the difference between their current rate and 90% of the national/regional average) – with the additional guarantee that each payment entitlement reaches a minimum value of 60% of the national/regional average by 2019 (unle ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Le tableau ci-après permet de comparer le nouveau protocole et le protocole antérieur en termes de possibilités de pêche ainsi que leurpartition entre les États membres et le taux moyen d'utilisation de ces possibilités entre 2004 et 2006.

The following table shows a comparison between the fishing opportunities under the new protocol and under the previous protocol, together with the allocation among the Member States and the average use of these opportunities between 2004 and 2006.


C. considérant que le taux moyen d'endettement pour la zone euro était de 70,6 % en 2005 et de 69,4 % environ en 2006, et qu'il devrait tomber à 68 % en 2007; considérant que la différence entre les taux d'endettement le plus bas et le plus élevé dépassait 100 points de pourcentage du PIB, tant en 2005 qu'en 2006, et que la même différence devrait se maintenir en 2007; considérant que ces chiffres restent largement supérieurs à ...[+++]

C. whereas the average debt ratio for the euro area was 70,6% in 2005 and around 69,4% in 2006 and is projected to fall to 68% in 2007; whereas the difference between the lowest and the highest debt ratio was in excess of 100 percentage points of GDP in both 2005 and 2006, and the same spread is expected to be maintained in 2007; whereas these figures are still much higher than the reference value of 60% for the debt-GDP ratio, one of the two pillars of the Stability and Growth Pact (SGP),


C. considérant que le taux moyen d'endettement pour la zone euro était de 70,6 % en 2005 et de 69,4 % environ en 2006, et qu'il devrait tomber à 68 % en 2007; considérant que la différence entre les taux d'endettement le plus bas et le plus élevé dépassait 100 points de pourcentage du PIB, tant en 2005 qu'en 2006, et que la même différence devrait se maintenir en 2007; considérant que ces chiffres restent largement supérieurs à ...[+++]

C. whereas the average debt ratio for the euro area was 70,6% in 2005 and around 69,4% in 2006 and is projected to fall to 68% in 2007; whereas the difference between the lowest and the highest debt ratio was in excess of 100 percentage points of GDP in both 2005 and 2006, and the same spread is expected to be maintained in 2007; whereas these figures are still much higher than the reference value of 60% for the debt-GDP ratio, one of the two pillars of the Stability and Growth Pact (SGP),


C. considérant que le taux moyen d'endettement pour la zone euro était de 70,6 % en 2005 et de 69,4 % environ en 2006, et qu'il devrait tomber à 68 % en 2007; considérant que la différence entre les taux d'endettement le plus bas et le plus élevé dépassaient 100 points de pourcentage du PIB, tant en 2005 qu'en 2006, et que la même différence devrait se maintenir en 2007; considérant que ces chiffres restent largement supérieurs à ...[+++]

C. whereas the average debt ratio for the euro area was 70,6 % in 2005 and around 69,4 % in 2006 and is projected to fall to 68 % in 2007; whereas the difference between the lowest and the highest debt ratio was in excess of 100 percentage points of GDP in both 2005 and 2006, and the same spread is expected to be maintained in 2007; whereas these figures are still much higher than the reference value of 60 % for the debt-GDP ratio, one of the two pillars of the Stability and Growth Pact (SGP),


Après avoir décrit la situation à laquelle sont confrontés de nombreux agriculteurs, M. Gruending dit que l'industrie de la transformation des aliments, par exemple, a enregistré un rendement moyen de 12 p. 100 entre 1990 et 1998, surpassant l'industrie de la fabrication et les détaillants d'aliments, qui affichaient des taux moyens de 8 p. 100 et 12 p. 100 respectivement entre 1990 et 1998.

After looking at the situation that confronts many farmers, he said that food processing, for example, earned a 12% average return between 1990 and 1998 and was more profitable than the manufacturing sector, with an 8% rate of return, and food retailers averaged a return of 12% between 1990 and 1998.


La Commission a constaté que la mesure prévue à l'article 1er, qui prévoit de rapprocher les taux de taxe professionnelle pratiqués en Corse du taux moyen national, se justifie par la nature et l'économie du système fiscal concerné (autonomie fiscale partielle laissée aux collectivités locales pour fixer le taux de la taxe professionnelle), fondé sur la répartition des compétences entre ...[+++]

The Commission has found that the measure provided for in Article 1, which will bring the rate of business tax in Corsica closer to the national average, is justified by the nature and general disposition of the tax system (local authorities have partial autonomy to fix the rate of business tax), with powers being shared between central and local government, and that it does not constitute aid within the meaning of Article 92.




Others have searched : Taux moyen entre déconnexions pour NC     


datacenter (12): www.wordscope.ca (v4.0.br)

Taux moyen entre déconnexions pour NC ->

Date index: 2022-08-22
w