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Réaliser une opération de VATS
Saint-Siège
VAT
VAT Perseus
Valeur agronomique et technologique
Valeur ajoutée de trésorerie
Valeur ajoutée thérapeutique
Vatted whisky
Véhicule aérien télépiloté Perseus

Translation of "VAT " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


valeur ajoutée de trésorerie [ VAT ]

cash value added [ CVA ]




valeur ajoutée de trésorerie | VAT

Cash value added | CVA


valeur ajoutée de trésorerie | VAT

cash value added | CVA


véhicule aérien télépiloté Perseus [ VAT Perseus ]

Perseus unmanned aerial vehicle [ Perseus UAV ]


valeur ajoutée de trésorerie | VAT

cash value added | CVA


valeur ajoutée thérapeutique | VAT [Abbr.]

added therapeutic value | ATV [Abbr.]


valeur agronomique et technologique | valeur agronomique et/ou technologique | VAT [Abbr.]

value for cultivation and use | value for cultivation and/or use | VCU [Abbr.]


réaliser une opération de VATS | réaliser une opération de chirurgie thoracique assistée par vidéo | réaliser une opération de chirurgie thoracique vidéo-assistée

conduct video assisted thoracoscopic surgery | perform video-assisted thoracoscopic surgery | conduct VATS | perform VATS
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Nipun Vats, directeur, Division des relations fédérales-provinciales;

Nipun Vats, Director, Federal-Provincial Relations Division;


Mais même s'ils n'ont pas voulu participer à un programme, même s'ils n'ont pas voulu faire un travail quelconque, s'ils n'ont rien fait, ils ont tout de même droit à la libération d'office et ils sont libérés, et ensuite c'est à-Dieu-vat!

But even if they didn't want to participate in any programs, even if they didn't want to do any work, if they did nothing, they would still get the statutory release and be released, and good luck.


24. prend note du fait que, selon la nouvelle étude publiée en 2013 sur le «VAT Gap» financée par la Commission dans le cadre de ses travaux visant à réformer le système de la TVA en Europe et à réprimer l'évasion fiscale, 193 000 000 000 EUR des recettes de TVA (1,5% du PIB) ont été perdus pour cause de non-conformité ou de non-recouvrement en 2011; souligne néanmoins que le VAT Gap n'est pas seulement dû à la fraude mais aussi à la faillite et l'insolvabilité, aux erreurs statistiques, aux retards de paiement et à l'évasion fiscale, entre autres; ajoute qu'il apparaît donc évident que la lutte efficace contre le «VAT Gap» nécessite u ...[+++]

24. Takes note that, according to the new study on the VAT gap published in 2013 and financed by the Commission as part of its drive to reform the VAT system in the Union and put a stop to tax avoidance, EUR 193 000 000 000 in VAT revenue (1,5 % of GDP) was lost in 2011 through non-compliance or non-recovery; stresses, however, that the VAT gap is the product not only of fraud but also of other factors, including bankruptcy and insolvency, statistical errors, late payment and tax evasion; points out, in this connection, that effective action to close the VAT gap obviously requires a concerted, multidisciplinary approach; stresses the ...[+++]


24. prend note du fait que, selon la nouvelle étude publiée en 2013 sur le "VAT Gap" financée par la Commission dans le cadre de ses travaux visant à réformer le système de la TVA en Europe et à réprimer l'évasion fiscale, 193 000 000 000 EUR des recettes de TVA (1,5% du PIB) ont été perdus pour cause de non-conformité ou de non-recouvrement en 2011; souligne néanmoins que le VAT Gap n'est pas seulement dû à la fraude mais aussi à la faillite et l'insolvabilité, aux erreurs statistiques, aux retards de paiement et à l'évasion fiscale, entre autres; ajoute qu'il apparaît donc évident que la lutte efficace contre le "VAT Gap" nécessite u ...[+++]

24. Takes note that, according to the new study on the VAT gap published in 2013 and financed by the Commission as part of its drive to reform the VAT system in the Union and put a stop to tax avoidance, EUR 193 000 000 000 in VAT revenue (1.5 % of GDP) was lost in 2011 through non-compliance or non-recovery; stresses, however, that the VAT gap is the product not only of fraud but also of other factors, including bankruptcy and insolvency, statistical errors, late payment and tax evasion; points out, in this connection, that effective action to close the VAT gap obviously requires a concerted, multidisciplinary approach; stresses the ...[+++]


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pour Malte, l'opérateur économique établit son «numru ta' registrazzjoni tat- Taxxa tal- Valur Miżjud (VAT) u n- numru tal-licenzja ta' kummerc», et, s'il s'agit d'un partenariat ou d'une société, le numéro d'enregistrement pertinent délivré par l'autorité maltaise des services financiers,

in Malta, the economic operator obtains his ‘numru ta’ registrazzjoni tat-Taxxa tal-Valur Miżjud (VAT) u n-numru tal-licenzja ta’ kummerc’, and, in the case of a partnership or company, the relevant registration number as issued by the Malta Financial Services Authority;


Je m'appelle Nipun Vats et je suis directeur de la division des relations fédérales-provinciales au ministère des Finances.

My name is Nipun Vats. I'm the director of the federal-provincial relations division at Finance Canada.


– vu l'étude de PricewaterhouseCoopers intitulée «Study on the feasibility of alternative methods for improving and simplifying the collection of VAT through the means of modern technologies and/or financial intermediaries»,

– having regard to the PWC Study on the feasibility of alternative methods for improving and simplifying the collection of VAT through the means of modern technologies and/or financial intermediaries,


– vu l'étude de PricewaterhouseCoopers intitulée "Study on the feasibility of alternative methods for improving and simplifying the collection of VAT through the means of modern technologies and/or financial intermediaries",

– having regard to the PWC Study on the feasibility of alternative methods for improving and simplifying the collection of VAT through the means of modern technologies and/or financial intermediaries,


Nipun Vats, chef principal, Division des relations fédérales-provinciales, Direction des relations fédérales- provinciales et de la politique sociale;

Nipun Vats, Senior Chief, Federal-Provincial Relations Division, Federal-Provincial Relations and Social Policy Branch;


4. Pour doter les Forces canadiennes en Afghanistan d’une meilleure capacité de renseignement, de surveillance, de reconnaissance et d’acquisition de cible, le Comité recommande d’avancer l’achat prévu à titre provisoire de véhicules aériens téléguidés (VAT) de manière qu’ils puissent être déployés en Afghanistan dès septembre 2008 (Voir la page 15)

4. To provide the deployed Canadian Forces troops in Afghanistan with a better intelligence, surveillance, reconnaissance and target acquisition capability, the Committee recommends that the announced interim purchase of Uninhabited Aerial Vehicles (UAVs) be accelerated to ensure their deployment in Afghanistan by September 2008 (see p. 13)




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VAT ->

Date index: 2024-04-23
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