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Translation of "centre éducatif " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
centre éducatif régional sur l'environnement

Regional Environmental Education Centre | REEC [Abbr.]


Confédération des Centres éducatifs et culturels des Premières Nations [ CCECPN | Association nationale des centres éducatifs et culturels | Comité national des centres d'éducation culturelle ]

First Nations Confederacy of Cultural Education Centres [ FNCCEC | National Association of Cultural Education Centres | National Committee for Cultural Education Centres ]


centre d'enseignement | centre éducatif

educational centre


Manitoba Indigenous Cultural Education Centre Inc. [ MICEC | Manitoba Indian Cultural Education Centre | Centre éducatif et culturel autochtone du Manitoba ]

Manitoba Indigenous Cultural Education Centre Inc. [ MICEC | Manitoba Indian Cultural Education Centre ]


blogue éducatif | carnet Web éducatif | cybercarnet éducatif | carnet éducatif | blog éducatif

educative blog | educational blog | education blog | educative weblog | educational weblog | education weblog


centre médico-éducatif | CME [Abbr.]

child guidance clinic


Le réseau informatique éducatif du NB/IPÉ [ Le réseau informatique éducatif du Nouveau-Brunswick/Île-du-Prince-Édouard | Le réseau informatique éducatif du NB ]

The NB/PEI Educational Computer Network [ ECN | New Brunswick/Prince Edward Island Educational Network | New Brunswick Educational Computer Network ]


Analphabétisme et faible niveau éducatif

Illiteracy and low-level literacy


jeu éducatif | jeu vidéo éducatif | jeu ludoéducatif

educational game | educative game | edutainment game | edugame | educational video game | educative video game | edutainment video game


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association européenne de l’université (EUA) et le réseau «European Schoolnet», sur la base des travaux réalisés par l’Ins ...[+++]

European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recommendations on the new modes of learning. · Develop measuring tools and indicators to monitor more closely ...[+++]


Contribution de la Commission européenne à l’amélioration de l’état des connaissances et à la mise en œuvre de politiques plus solides, basées sur des données scientifiques La Commission: · mènera un exercice approfondi d’exploration des différents scénarios d'éducation pour l’Europe à l’horizon 2030, en concertation avec les acteurs concernés, tels que la Table ronde des industriels européens (ERT), l’Association européenne des universités dispensant un enseignement à distance (EADTU), le centre de recherche LERU, l’Association européenne de l’université (EUA) et le réseau «European Schoolnet», sur la base des travaux réalisés par l’Ins ...[+++]

European Commission support for better knowledge and stronger evidence-based policies The Commission will: · Carry out a comprehensive exercise of foresight scenarios for education in Europe 2030, in consultation with relevant actors such as ERT, EADTU, LERU, EUA and European Schoolnet on the basis of the work carried out by JRC-IPTS[35] and in line with the on-going FUTURIUM[36] project. As regards higher education, the Commission will also pursue work with the High Level Group for Modernisation of Higher Education to establish recommendations on the new modes of learning. · Develop measuring tools and indicators to monitor more closely ...[+++]


Des environnements éducatifs ouverts, comme des bibliothèques publiques, des centres d'éducation ouverts pour adultes et des universités ouvertes, peuvent aider les différents secteurs éducatifs à collaborer, y compris au bénéfice des apprenants défavorisés.

Open learning environments — such as public libraries, open adult education centres and open universities — can help collaboration between educational sectors, including for disadvantaged learners.


- la coopération entre centres de recherche et entreprises, et les associations entre entreprises, secteurs bancaires, systèmes éducatifs, organisations professionnelles et réseaux d'entreprises.

- cooperation between research centres and firms and associations of firms, banking sectors, educational systems, professional organisations and networks of firms.


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La Commission estime également que certaines dispositions restreignent le droit des centres d'enseignement postsecondaire établis en Grèce et de leurs partenaires établis dans d'autres États membres d'offrir des services éducatifs dans le cadre d'une franchise éducative (des centres grecs d'enseignement postsecondaire proposent en Grèce, sur la base d'un contrat de franchise, des programmes d'établissements éducatifs étrangers débouchant sur la délivrance d'un diplôme étranger).

Furthermore, the Commission finds that a number of provisions restrict post-secondary education centres in Greece and their partner educational institutions established in other Member States in their right to offer education services in the framework of educational franchising (i.e. where programmes of foreign educational institutions ending with the award of a foreign diploma are run in Greece by the Greek post-secondary education centres on the basis of a franchising agreement).


En outre, la participation aux actions est également ouverte à tous les organismes publics et privés coopérant avec les établissements éducatifs, en particulier : a) les collectivités et organismes locaux et régionaux; b) les organismes associatifs œuvrant dans le domaine de l'éducation ; c) les associations de parents; d) les entreprises et groupements d'entreprises, les organisations professionnelles ; e) les chambres de commerce et d'industrie ; f) les organisations de partenaires sociaux à tous les niveaux ; g) les centres et organismes de re ...[+++]

In addition, participation in the measures is also open to all public and private organisations cooperating with education establishments, particularly: a) local and regional authorities and organisations; b) associations working in the field of education; c) parents' associations; d) enterprises and groups of enterprises, and professional organisations; e) chambers of commerce and industry; f) social partner organisations at all levels; g) research centres and organisations.


Une attention particulière devrait être accordée au développement, le cas échéant, de centres de support multimédia dans les Etats membres et à la communication entre enseignants et partenaires de l'éducation, et à la formation au sens large ; - à adopter des mesures pour : = expérimenter, dans le contexte de l'élaboration et de la promotion de formes flexibles d'organisation scolaire ou universitaire, l'intégration des technologies de l'information et des communications dans le but d'accroître leur efficacité et leur diffusion ; = garantir l'égalité d'accès aux applications et services multimédias dans le cadre du développement person ...[+++]

Special attention should be paid to developing where appropriate multimedia support centres within the Member States, and to communication between teachers and education partners, and to training in its broadest sense, - take steps to: = experiment, in the context of working out and encouraging flexible patterns of school or university organization, their integration with the information and communication technologies, in order to increase their effectiveness and dissemination, = ensure equal opportunities in access to the benefits of ...[+++]


Ceci pourrait s'effectuer par une intégration de ces outils au sein des différents lieux concernés : écoles, centres de formation professionnelle, universités, bibliothèques publiques, centres de ressources, centres socio-éducatifs pour les jeunes et les familles, associations, etc.

This could be achieved by installing this equipment at the places concerned e.g. schools, vocational training centres, universities, public libraries, resource centres, socio-educational centres for young people and families, associations, etc.


Centré sur les écoles (il existe plus de 300.000 établissements d'enseignement pré-scolaire, primaire et secondaire dans la Communauté), un des lieux principaux d'échanges et de contacts entre les différents acteurs du monde éducatif, et mise en oeuvre par le biais de projets et de réseaux de projets de coopération transnationaux, l'action communautaire dans le domaine de l'éducation pourrait s'articuler sur les axes suivants : - favoriser la coopération des établissements scolaires à travers, entre autres, la mobilité et les échanges ...[+++]

Centred on schools (there are more than 300 000 pre-school, primary and secondary education establishments in the Community), which are one of the main places for exchanges and contacts between the various people involved in education, and implemented by means of projects and transnational cooperation networks, Community measures in the field of education could be based on the following points: - encouraging cooperation between education establishments by means of, for example, mobility and exchanges of young people, providing them with the opportunity to encounter different ...[+++]


Le marché scolaire n'est encore largement qu'un marché potentiel, et il est difficile à pénétrer pour les éditeurs privés Bien que pouvant s'appuyer sur un incontestable réservoir de créativité, l'Europe est défavorisée par sa fragmentation économique et culturelle, la segmentation de son marché scolaire, ainsi qu'un environnement réglementaire peu favorable à l'innovation. Le niveau moyen de qualité pédagogique des produits mis sur le marché ne correspond par ailleurs pas toujours aux attentes des institutions utilisatrices. 3. Le mandat Dans ce contexte, la mission de la Task Force "Logiciels éducatifs multimédias" est double : . établ ...[+++]

3. Tasks Consequently, the Task Force on multimedia educational software will have to: . conduct an analysis of: - supply (publishers, media, distribution networks) and demand (homes, schools, universities, businesses and vocational training centres); - measures taken by the Member States or the European Union, and by their major competitors, to encourage and support the production, distribution and use of multimedia educational software make recommendations which should result in the implementation of an action plan coordinating application of the instruments available in this area to the European Union and its Member States to promote ...[+++]




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Date index: 2021-10-15
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