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Chalumeau à aiguille
Chalumeau à débit fixe
Chalumeau à débit unique
Chalumeau à débits fixes
Chalumeau à débits variables
Chalumeau à lances interchangeables

Translation of "chalumeau à débit unique " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
chalumeau à débit fixe | chalumeau à débit unique

fixed head blowpipe


chalumeau à débits fixes | chalumeau à débits multiples par changement de l'injecteur | chalumeau à lances interchangeables

blowpipe with interchangeable heads


chalumeau à aiguille | chalumeau à débits multiples par réglage de l'injecteur | chalumeau à débits variables

blowpipe with needle valve injector
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
263. Lors de l’essai d’un compteur portant sur les marges de tolérance à l’acceptation ou les marges de tolérance en service et consistant en trois essais consécutifs effectués à un débit unique ou à divers débits variant selon une séquence semblable comprise entre le débit minimum nominal et le débit maximum nominal du compteur, l’écart entre les résultats des essais ne doit pas excéder deux cinquièmes de la marge de tolérance applicable au compteur.

263. Where a meter is tested for acceptance limits of error or in-service limits of error using three consecutive tests conducted at any single rate of flow or at any flow rate of the same pattern that falls between its rated maximum flow and its rated minimum flow, the spread of the test results shall not exceed two fifths of the applicable limit of error for the meter.


53 (1) Après la fin de la période d’échange des messages de paiement entre participants, visée à l’article 8, la Banque du Canada procède à une inscription de crédit unique ou, dans la mesure où des fonds sont disponibles dans un compte de règlement du participant, à une inscription de débit unique au compte de règlement de chaque participant pour régler la position nette multilatérale de celui-ci.

53 (1) After the end of the inter-participant payment message exchange period set out in section 8, the Bank of Canada shall make a single credit entry or, to the extent that funds are available in a participant’s settlement account, make a single debit entry to the settlement account of each participant to settle each participant’s multilateral net position.


35. indique que l'achèvement du marché unique numérique pourrait générer 0,4 % de croissance du PIB supplémentaires d'ici à 2020 (520 milliards d'EUR aux prix de 2014) et que les gains en matière d'emploi seraient de l'ordre de 0,1 %, ce qui correspond à plus de 223 000 emplois créés d'ici à 2020, selon les données de l'étude intitulée «The Cost of Non-Europe in the Single Market»; estime que la levée des entraves au commerce en ligne, les investissements dans les infrastructures de haut débit et le déploiement de nouvelles technolog ...[+++]

35. Notes that the completion of the Digital Single Market could generate additional GDP growth of 0,4 % (or EUR 520 billion at 2014 prices) over the period up to 2020, with employment gains in the range of 0,1 %, equivalent to creating more than 223 000 jobs by 2020, according to data included in the study ‘The Cost of Non-Europe in the Single Market’; believes that addressing barriers to e-commerce, investment in broadband infrastructure and the deployment of new technologies such as 4G and 5G is crucial for the development of digital solutions as they rely on fast and effective connections; considers the adoption of the EU’s general data protection framework and the Network and Information Security Directive as essential for the comple ...[+++]


35. indique que l'achèvement du marché unique numérique pourrait générer 0,4 % de croissance du PIB supplémentaires d'ici à 2020 (520 milliards d'EUR aux prix de 2014) et que les gains en matière d'emploi seraient de l'ordre de 0,1 %, ce qui correspond à plus de 223 000 emplois créés d'ici à 2020, selon les données de l'étude intitulée "The Cost of Non-Europe in the Single Market"; estime que la levée des entraves au commerce en ligne, les investissements dans les infrastructures de haut débit et le déploiement de nouvelles technolog ...[+++]

35. Notes that the completion of the Digital Single Market could generate additional GDP growth of 0.4 % (or EUR 520 billion at 2014 prices) over the period up to 2020, with employment gains in the range of 0.1 %, equivalent to creating more than 223 000 jobs by 2020, according to data included in the study ‘The Cost of Non-Europe in the Single Market’; believes that addressing barriers to e-commerce, investment in broadband infrastructure and the deployment of new technologies such as 4G and 5G is crucial for the development of digital solutions as they rely on fast and effective connections; considers the adoption of the EU’s general data protection framework and the Network and Information Security Directive as essential for the comple ...[+++]


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B. considérant que la connectivité ubiquitaire, reposant sur un accès non limité aux réseaux à haut débit de l'internet, l'accès égal et universel aux services par l'internet pour tous les citoyens et la disponibilité dans le spectre électromagnétique pour les services sans fil à haut débit constituent une condition préalable, qui est essentielle pour le développement du marché unique du numérique; que l'évolution des nouvelles techniques, comme les appareils et applications mobiles ou les nouvelles générations de normes pour les co ...[+++]

B. whereas ubiquitous connectivity, relying on unhindered access to high-speed broadband internet networks, universal and equal access to internet services for all citizens and the availability of spectrum for wireless broadband services, is a vital prerequisite for the development of the digital single market; whereas new technological developments, such as mobile devices and applications and new generations of mobile standards, require reliable and fast infrastructure networks in order to deliver their benefits to citizens and businesses;


26. RÉAFFIRME que les États membres devraient tirer pleinement parti des possibilités du marché unique, notamment en levant les obstacles qui entravent le bon fonctionnement du marché intérieur des services, en particulier les restrictions et les barrières indues et disproportionnées qui pèsent sur la prestation de services professionnels et aux entreprises, les services de détail et la construction; RAPPELLE les conclusions du Conseil de juin 2012 sur le marché unique des services, indiquant les gains importants qui peuvent être réalisés, en termes de croissance, d'accroissement des échanges et d'investissements étrangers directs, par ...[+++]

26. REAFFIRMS that Member States should deliver the full potential of the Single Market, including by removing barriers to the smooth functioning of internal market for services, including: unjustified and disproportionate restrictions to the provision of professional and business services, retail services and construction. RECALLS the Council conclusions of June 2012 on the Single Market in services, noting the significant gains in terms of growth, as well as additional trade and FDI, that can be achieved from farther reaching implementation of the Services Directive. EMPHASISES the important impetus to the economic growth that can be provided by well-performing network industries, including through a rapid roll-out of high-spee ...[+++]


88. souligne l'importance pour la mise en place du marché unique numérique en Europe de poursuivre les efforts pour assurer à tous les consommateurs un accès universel et à haut débit, grâce à la promotion de l'accès à l'internet fixe et mobile et au déploiement des infrastructures de nouvelle génération; ajoute que cela implique la mise en œuvre de politiques de promotion de l'accès sur une base concurrentielle; invite instamment la Commission et les États membres à relancer la stratégie européenne en faveur du haut et du très haut ...[+++]

88. Stresses the importance for the development of the European Digital Single Market of continuing efforts aimed at providing ubiquitous and high-speed access for all consumers, through the promotion of fixed and mobile internet access and the deployment of next-generation infrastructures; emphasises that this requires policies that promote access on competitive terms; urges the Commission and the Member States to provide new impetus to the European fast and ultra-fast broadband strategy by updating the relevant targets;


65. souligne la nécessité d'achever le marché unique du numérique et relève que ses avantages auront des répercussions directes sur la vie quotidienne des Européens; appelle de ses vœux des mesures de promotion de la médecine en ligne, ainsi qu'un accès universel aux services à haut débit à un prix abordable; se félicite de la proposition de décision établissant un programme d'actions sur le spectre radioélectrique européen, s'agissant en particulier de la libération de la bande des 800 MHz issue du dividende numérique d'ici à 2013 ...[+++]

65. Emphasises the need to complete the Digital Single Market, and notes that its benefits will have a direct impact on the day-to-day lives of Europeans; calls for measures to promote e-health and universal access to broadband services at affordable prices; welcomes the proposal for a decision establishing a European Radio Spectrum Action Programme, in particular the freeing-up of the 800 MHz digital dividend band by 2013 so that the wireless broadband market can grow and ensure fast internet access for all citizens, particularly those living in less accessible parts of Europe, such as island, mountain, rural and sparsely populated ar ...[+++]


La recommandation de la Commission améliorera la cohérence et la clarté des décisions des autorités réglementaires des télécommunications, de manière à encourager des investissements efficaces et opportuns dans les réseaux NGA dans l'ensemble du marché unique de l'UE, tout en favorisant la concurrence sur le marché des services à haut débit.

The Commission's Recommendation will bring greater consistency and clarity to telecoms regulators' decisions, so as to encourage timely and efficient investment in NGAs throughout the EU Single Market while fostering competition in the market for broadband services.


La Commission qualifie l’accès aux services de haut débit par l’ensemble de la population comme un service d’intérêt économique général mais considère cette qualification uniquement valable pour les investissements liés aux réseaux et non pour l’ensemble des services liés au haut débit à destination de l’utilisateur final.

The Commission has therefore, qualified the access to broadband services for all citizens as a Service of General Economic Interest (SGEI) in the region. But this is only valid for investments linked to network infrastructures and not for broadband services offered to the end user.




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chalumeau à débit unique ->

Date index: 2021-07-02
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