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CIPAT
CIRT
Conférence internationale de cricket
Conseil International des Monuments et des Sites
Conseil australien pour le cricket
Conseil international de cricket
Conseil international de cricket féminin
Conseil international des céréales
Conseil international des sociétés d'industrial design
Conseil international du cricket
ICC
ICOMOS
IRCT
Imperial Cricket Conference

Translation of "conseil international du cricket " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Conseil international du cricket | ICC [Abbr.]

International Cricket Council | ICC [Abbr.]


Conseil international de cricket [ Conférence internationale de cricket | Imperial Cricket Conference ]

International Cricket Council [ ICC | International Cricket Conference | Imperial Cricket Conference ]


Conseil international de cricket féminin

International Women's Cricket Council


Conseil international de Réadaptation pour les Victimes de la Torture | Conseil International de Réhabilitation pour les Victimes de la Torture | CIRT [Abbr.] | IRCT [Abbr.]

International Rehabilitation Council for Torture Victims | IRCT [Abbr.]


Conseil international des sociétés de design industriel | Conseil international des sociétés d'industrial design

International Council of Societies of Industrial Design | ICSID [Abbr.]


Conseil australien pour le cricket

Australian Cricket Board


Conseil international des céréales

International Grains Council


Conseil International sur les Problèmes de l'Alcoolisme et des Toxicomanies [ CIPAT ]

International Council on Alcohol and Addictions [ ICAA ]


Conseil International des Monuments et des Sites [ ICOMOS ]

International Council on Monuments and Sites [ ICOMOS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5. suggère, dans ce contexte, que conformément au paragraphe 17 de la résolution 2199 du Conseil de sécurité des Nations unies du 12 février 2015, la Commission se concentre sur la lutte contre le commerce illégal des biens culturels, notamment en ce qui concerne les pièces du patrimoine culturel sorties illégalement d'Iraq depuis le 6 août 1990 et de Syrie depuis le 15 mars 2011; invite la Commission à définir une stratégie coordonnée de lutte contre ce commerce illicite en collaboration avec les responsables nationaux des services d'enquête et en étroite collaboration avec l'Unesco et d'autres organisations ...[+++]

5. Suggests in this context that the Commission, in line with paragraph 17 of UN Security Council Resolution 2199 of 12 February 2015, focus on the fight against illicit trade in cultural artefacts, specifically as regards items of cultural heritage illegally removed from Iraq since 6 August 1990 and from Syria since 15 March 2011; calls on the Commission to devise a coordinated approach for combating that illegal trade, working together with those responsible at national level in the investigation services and in close cooperation with UNESCO and other international organisat ...[+++]


4. suggère, dans ce contexte, que la Commission envisage la création, conformément au paragraphe 17 de la résolution n° 2199 du Conseil de sécurité des Nations unies du 12 février 2015, d'un service transversal chargé de la prévention et de la lutte contre le commerce illicite de biens culturels, doté d'une unité spécialement consacrée aux pièces du patrimoine culturel sorties illégalement d'Iraq depuis le le 6 août 1990 et de Syrie depuis le 15 mars 2011; suggère également que ce service définisse une stratégie coordonnée de lutte contre ce commerce illicite en collaboration avec les responsables nationaux des services d'enquête et en ...[+++]

4. Suggests, in this context, that the Commission envisage creating, in line with paragraph 17 of UN Security Council Resolution 2199 of 12 February 2015, a cross-cutting department which would be in charge of the prevention of and the fight against illicit trade in cultural artefacts, with a unit dedicated specifically to items of cultural heritage illegally removed from Iraq since 6 August 1990 and from Syria since 15 March 2011; suggests also that this department should devise a coordinated approach to combating that illegal trade, working together with those responsible at national level in the investigation services and in close co ...[+++]


5. suggère, dans ce contexte, que conformément au paragraphe 17 de la résolution 2199 du Conseil de sécurité des Nations unies du 12 février 2015, la Commission se concentre sur la lutte contre le commerce illégal des biens culturels, notamment en ce qui concerne les pièces du patrimoine culturel sorties illégalement d'Iraq depuis le 6 août 1990 et de Syrie depuis le 15 mars 2011; invite la Commission à définir une stratégie coordonnée de lutte contre ce commerce illicite en collaboration avec les responsables nationaux des services d'enquête et en étroite collaboration avec l'Unesco et d'autres organisations ...[+++]

5. Suggests in this context that the Commission, in line with paragraph 17 of UN Security Council Resolution 2199 of 12 February 2015, focus on the fight against illicit trade in cultural artefacts, specifically as regards items of cultural heritage illegally removed from Iraq since 6 August 1990 and from Syria since 15 March 2011; calls on the Commission to devise a coordinated approach for combating that illegal trade, working together with those responsible at national level in the investigation services and in close cooperation with UNESCO and other international organisat ...[+++]


7. suggère, dans ce contexte, que conformément au paragraphe 17 de la résolution 2199 du Conseil de sécurité des Nations unies du 12 février 2015, la Commission se concentre sur la lutte contre le commerce illégal des biens culturels, notamment en ce qui concerne les pièces du patrimoine culturel sorties illégalement d'Iraq depuis le 6 août 1990 et de Syrie depuis le 15 mars 2011; invite la Commission à définir une stratégie coordonnée de lutte contre ce commerce illicite en collaboration avec les responsables nationaux des services d'enquête et en étroite collaboration avec l'Unesco et d'autres organisations ...[+++]

7. Suggests in this context that the Commission, in line with paragraph 17 of UN Security Council Resolution 2199 of 12 February 2015, focus on the fight against illicit trade in cultural artefacts, specifically as regards items of cultural heritage illegally removed from Iraq since 6 August 1990 and from Syria since 15 March 2011; calls on the Commission to devise a coordinated approach for combating that illegal trade, working together with those responsible at national level in the investigation services and in close cooperation with UNESCO and other international organisat ...[+++]


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12. incite la Commission à mettre en place une stratégie coordonnée de lutte contre le commerce illégal de biens culturels, en collaboration étroite avec l'UNESCO et d'autres organisations internationales comme le Conseil international des musées (ICOM), le comité international du bouclier bleu de l'ICOM (ICBS), le Conseil international des archives, Interpol et l'Organisation mondiale des douanes (OMD);

12. Encourages the Commission to put in place a coordinated approach to combating illegal trade in cultural goods, working in close cooperation with UNESCO and other international organisations such as ICOM (the International Council of Museums), the ICOM International Committee of the Blue Shield (ICBS), the International Council of Archives (ICA), Interpol and the WCO (World Customs Organisation);


Il convient, par conséquent, que la Commission, qui représente l’Union au sein du Conseil international des céréales, soit autorisée à voter en faveur de cette prorogation,

The Commission, which represents the Union within the International Grains Council, should therefore be authorised to vote in favour of such extension,


Elle a été prorogée en dernier lieu par une décision du Conseil international des céréales du 8 juin 2009 au 30 juin 2011.

This Convention was last extended by a decision of the International Grains Council of 8 June 2009 and it shall remain in force until 30 June 2011.


Conformément aux dispositions de son article 63, paragraphes 1 et 3, l’accord international sur le cacao de 2001 expirera le 30 septembre 2008 à moins qu’une décision du Conseil international du cacao ne le proroge d’une ou deux périodes ne dépassant pas quatre années au total.

Under the provisions of Article 63(1) and (3), the International Cocoa Agreement of 2001 is due to expire on 30 September 2008 unless it is extended beyond that date by decision of the International Cocoa Council for one or two periods not exceeding four years in total.


La position de la Communauté européenne au sein du Conseil international du cacao est de voter en faveur de la prorogation de l’accord international sur le cacao de 2001 d’une ou deux périodes ne dépassant pas quatre années au total et de notifier cette prorogation au secrétaire général des Nations unies.

The European Community’s position within the International Cocoa Council shall be to vote in favour of extending the International Cocoa Agreement, 2001, for one or two periods not exceeding four years in total and to notify this extension to the United Nations Secretary-General.


La position de la Communauté au sein du Conseil international du sucre est de voter en faveur de la prorogation de l’accord international de 1992 sur le sucre pour une nouvelle période de deux ans au maximum.

The Community’s position within the International Sugar Council shall be to vote in favour of the extension of the International Sugar Agreement 1992 for a further period of up to two years.




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Date index: 2021-08-19
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