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AOS
Directive sur la notation BZ
Notation algébrique directe
Notation et direction

Translation of "directive sur la notation bz " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Directive sur la notation BZ

Foreign Affairs Assessment Regulations


notation algébrique directe | AOS [Abbr.]

algebraic operating system | AOS [Abbr.]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
L'incorporation directe des seules notations de crédit dans le système de surveillance des OPCVM et des FIA incite les acteurs du marché à accorder une attention excessive aux avis des agences de notation plutôt qu'à procéder à leur propre analyse de crédit.

Directly incorporating credit ratings alone into the oversight regime of the UCITS and AIFs creates incentives for market participants to over-emphasise the opinions of credit rating agencies instead of conducting their own credit analysis.


(Le document est déposé) Question n 333 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la consultation du gouvernement sur les infractions liées à la prostitution: a) quels sont les objectifs établis pour la consultation; b) quels sont les objectifs établis pour la consultation en ligne; c) de qui le gouvernement souhaitait-il obtenir des commentaires au moyen de la consultation en ligne; d) qui sont ceux qui ont rédigé le document de consultation aux fins de la consultation en ligne; e) qui sont les spécialistes des infractions liées à ...[+++]

(Return tabled) Question No. 333 Hon. Irwin Cotler: With regard to the government’s consultations about prostitution-related offences: (a) what goals have been established for the consultations; (b) what goals have been established for the online consultation; (c) whose input did the government seek through online consultation; (d) which individuals wrote the discussion paper for the online consultation; (e) which individuals with expertise in prostitution-related offences participated in the development of the discussion paper in (d); (f) which individuals with expertise in prostitution-related offences reviewed the discussion pape ...[+++]


Directive 2013/14/UE du Parlement européen et du Conseil du 21 mai 2013 modifiant la directive 2003/41/CE concernant les activités et la surveillance des institutions de retraite professionnelle, la directive 2009/65/CE portant coordination des dispositions législatives, réglementaires et administratives concernant certains organismes de placement collectif en valeurs mobilières (OPCVM) et la directive 2011/61/UE sur les gestionnaires de fonds d’investissement alternatifs en ce qui concerne la dépendance excessive à l’égard des notations de crédit Texte présentant de ...[+++]

Directive 2013/14/EC of the European Parliament and of the Council of 21 May 2013 amending Directive 2003/41/EC on the activities and supervision of institutions for occupational retirement provision, Directive 2009/65/EC on the coordination of laws, regulations and administrative provisions relating to undertakings for collective investment in transferable securities (UCITS) and Directive 2011/61/EU on Alternative Investment Funds Managers in respect of over-reliance on credit ratings


(51 bis) Le cadre de la directive sur les exigences de fonds propres étant l'une des principales causes de la dépendance excessive à l'égard de la notation de crédit externe, il devrait tenir compte des conclusions du G20, des principes du CSF et des propositions de la Commission européenne portant modification du règlement (CE) n° 1060/2009 sur les agences de notation de crédit et portant modification de la directive 2009/65/CE portant coordination des dispositions législatives, réglementaires et administratives concernant certains o ...[+++]

(51a) The CRD framework, being one of the pillars upon which the overreliance on external credit rating was built, should take into account the G20 conclusions, FSB principles and the proposals of the European Commission amending Regulation (EC) No 1060/2009 on credit rating agencies and amending Directive 2009/65/EC on the coordination of laws, regulations and administrative provisions relating to UCITS and Directive 2011/61/EU on Alternative Investment Fund Managers, regarding the excessive reliance on external credit ratings.


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(18) L'efficacité des règles en matière d’indépendance et de prévention des conflits d’intérêts, en vertu desquelles les agences de notation de crédit ne devraient pas pouvoir fournir de services de notation du crédit à un même émetteur pendant une durée trop longue, pourrait être compromise si les agences de notation étaient autorisées à devenir directement ou indirectement actionnaires ou membres d’autres agences de notation.

(18) The effectiveness of the rules on independence and prevention of conflict of interest which require that credit rating agencies should not provide for a long period of time credit rating services to the same issuer could be undermined if credit rating agencies where allowed to become directly or indirectly shareholders or members of other credit rating agencies.


Cette centralisation permet aux agences de notation enregistrées de disposer d'un point de contact unique et de bénéficier ainsi de gains d'efficience considérables liés à l'accélération et à la simplification des procédures d’enregistrement et de surveillance, en étant assurées d'une application plus cohérente des règles dont elles relèvent; pour l'heure, les agences de notation de crédit sont les seuls établissements financiers directement soumis à la surveil ...[+++]

Centralised supervision ensures a single point of contact for registered CRAs, significant efficiency gains due to a shorter and less complicated registration and supervisory process and a more consistent application of the rules for CRAs. CRAs are at present the only financial institutions which are directly supervised by a European supervisory authority.


1. Les agences de notation prennent toute mesure nécessaire pour garantir qu'aucun conflit d'intérêts existant ou potentiel ou relation commerciale les impliquant en tant qu'émetteur d'une notation de crédit ou impliquant leurs dirigeants, leurs analystes de notation, leurs salariés et toute autre personne physique dont les services sont mis à la disposition ou placés sous le contrôle de l'agence de notation ou toute personne directement ou indirectement li ...[+++]

1. A credit rating agency shall take all necessary steps to ensure that the issuance of a credit rating is not affected by any existing or potential conflict of interest or business relationship involving the credit rating agency issuing the credit rating, its managers, rating analysts, employees or any other natural person whose services are placed at the disposal or under the control of the credit rating agency or any person directly or indirectly linked to it by control.


9. souligne qu'il est nécessaire que les agences de notation financière appliquent la transparence des tarifs et la séparation des activités de notation et des services connexes, et qu'elles clarifient les critères d'évaluation et les modèles d'entreprise utilisés; souligne que les agences de notation financière jouent un rôle public, par exemple en liaison avec les directives relatives aux exigences de fonds propres, et qu'elles devraient donc satisfaire à des normes élevées d'accessibilité, de transparence, de qualité et de fiabili ...[+++]

9. Stresses the need among CRAs for transparency of fees and the separation of rating and ancillary services as well as for a clarification of assessment criteria and business models; emphasises that CRAs play a public role in, for example, the CRD and that they should, therefore, meet high standards of accessibility, transparency, quality and reliability required of regulated businesses such as banks; urges the International Organization of Securities Commissions (IOSCO) and the CESR to continue to closely monitor the compliance of ...[+++]


Elle est convaincue que les directives existantes sur les services financiers applicables aux agences de notation – combinées avec l'autorégulation par les agences de notation sur la base du code récemment adopté par l'Organisation internationale des commissions de valeurs (OICV) – apporteront une réponse aux principaux sujets de préoccupation soulevés par le Parlement européen.

It is confident that the existing financial services Directives applicable to CRAs – combined with self-regulation by the CRAs on the basis of the newly adopted International Organisation of Securities Commissions (IOSCO) Code – will provide an answer to all the major issues of concern raised by the European Parliament.


Un certain nombre de mesures législatives clés de l'UE ayant des implications importantes pour les agences de notation ont été adoptées dans le cadre du plan d'action de la Commission pour les services financiers (c'est-à-dire la directive sur les abus de marché, la directive sur l’adéquation des fonds propres et la directive sur les marchés d'instruments financiers).

A number of key EU legislative measures with major implications for CRAs have been adopted as part of the Commission's Financial Services Action Plan (i.e. the Market Abuse Directive, the Capital Requirements Directive and the Markets in Financial Instruments Directive).




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Date index: 2021-09-30
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