Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Campagne annuelle
Campagne de souscription annuelle
Dose limite annuelle recommandée
LAA
LAI
Limite annuelle d'absorption
Limite annuelle d'incorporation
Limite annuelle de rejet
Limite annuelle de souscription
Limite de cotisation annuelle

Translation of "limite annuelle de souscription " (French → English) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
limite annuelle de souscription

stamp allocated capacity


limite annuelle d'incorporation

annual limit on intake | ALI [Abbr.]


limite annuelle d'incorporation | LAI [Abbr.]

annual limit of intake | ALI [Abbr.]


limite annuelle d'absorption | LAA

annual limit of intake | ALI




dose limite annuelle recommandée

recommended annual dose-limit


campagne annuelle [ campagne de souscription annuelle ]

annual campaign


Décret limitant la quantité glboale annuelle des roses du n° tarifaire 0603.10.11 qui bénéficie du tarif de l'Accord Canada-Israël [ Décret limitant la quantité globale annuelle des marchandises du numéro tarifaire 0603.1021 qui bénéficie du tarif de l'Accord de libre-échange Canada -- Israël ]

Order Specifying Limits on the Annual Aggregate Quantity of Roses of Tariff Item no. 0603.l10.11 that are Entitled to the Canada-Israel Agreement Tariff [ Order Specifying Limits on the Annual Aggregate Quantity of Goods of Tariff Item No. 0603.10.21 that are Entitled to the Benefit of the Canada-Israel Free Trade Agreement Tariff ]


limite de cotisation annuelle

annual contribution limit
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Fin mai 2003, 197 projets ont été déposés (16 refusés), dont 115 ont été approuvés, pour un montant total d'aide publique de EUR 15 262, soit 33% des limites annuelles 2000 et 2001.

By the end of May 2003, 197 projects had been received, (with 16 rejected), of which 115 were approved in a total amount of public support of EUR 15 262, i.e. 33% of annual limits 2000 and 2001.


1. Le transformateur qui a déclaré, conformément à l'article 9, paragraphe 4, son intention d'exporter dans le cadre de courants d'échanges traditionnels ou du commerce régional ou d'expédier dans le cadre de courants d'échanges traditionnels, tels que visés à l'article 4, paragraphe 2, du règlement (CE) no 247/2006, des produits transformés contenant des matières premières qui ont bénéficié du régime spécifique d'approvisionnement, peut le faire dans les limites annuelles des quantités figurant aux annexes II à V. Les autorités compétentes délivrent les autorisations nécessaires afin de garantir que les opérations ...[+++]

1. Processors who have declared, in accordance with Article 9(4), that they intend to export in the context of traditional trade flows or regional trade, or to dispatch in the context of traditional trade flows, as referred to in Article 4(2) of Regulation (EC) No 247/2006, processed products containing raw materials which have benefited from specific supply arrangements may do so within the limits of the annual quantities indicated in Annexes II to V. The competent authorities shall deliver the requisite authorisations in such a way as to ensure that transactions do not exceed those annual ...[+++]


Les années où les émissions sont inférieures à leur quota annuel d'émission, les États membres peuvent mettre en réserve toutes les parties de QAE excédentaires et les utiliser ultérieurement, les années où leurs limites annuelles seront inférieures.

In years where emissions are lower than their annual emission allocations (AEAs), Member States can bank any surplus AEAs and use them in later years when limits are lower.


Sous réserve des paragraphes 3, 4 et 5 du présent article et de l’article 5, chaque État membre limite annuellement ses émissions de gaz à effet de serre de manière linéaire pour faire en sorte qu’elles ne dépassent pas sa limite pour 2020, tel que précisé à l’annexe II, y compris en utilisant les marges de manœuvre prévues dans la présente décision.

Subject to paragraphs 3, 4 and 5 of this Article and Article 5, each Member State shall annually limit its greenhouse gas emissions in a linear manner, including by making use of the flexibilities provided for in this Decision, in order to ensure that its emissions do not exceed its limit in 2020 as specified in Annex II.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
40. demande à la Commission de fixer des prescriptions minimales en matière de performance énergétique pour tous les modes de transport; souligne la nécessité d'une politique des transports efficace du point de vue énergétique, limitant le trafic automobile et donnant la préférence aux transports publics, aux déplacements en bicyclette et à pied dans les zones urbaines; se félicite du Livre vert sur les transports urbains et demande à la Commission de lancer une initiative concernant spécifiquement les transports urbains et la question d'intégrer la protection climatique, les économies d'énergie et la santé publique dans une politique ...[+++]

40. Calls on the Commission to set minimum energy performance requirements for all transport modes, including public transport; stresses the need for an energy-efficient transport policy giving preference to public transport, cycling and walking in urban areas; welcomes the Green Paper on Urban Transport and calls on the Commission to launch an initiative specifically concerning urban transport and the issue of integrating climate protection, energy saving and public health in a sustainable mobility policy for towns and cities; encourages urban authorities in the EU to consider measures to reduce CO2 emissions from cars and from passe ...[+++]


40. demande à la Commission de fixer des prescriptions minimales en matière de performance énergétique pour tous les modes de transport; souligne la nécessité d'une politique des transports efficace du point de vue énergétique, limitant le trafic automobile et donnant la préférence aux transports publics, aux déplacements en bicyclette et à pied dans les zones urbaines; se félicite du Livre vert sur les transports urbains et demande à la Commission de lancer une initiative spécifique concernant les transports urbains et la question d'intégrer la protection climatique, les économies d'énergie et la santé publique dans une politique de m ...[+++]

40. Calls on the Commission to set minimum energy performance requirements for all transport modes, including public transport; stresses the need for an energy-efficient transport policy giving preference to public transport, cycling and walking in urban areas; welcomes the Green Paper on Urban Transport and calls on the Commission to launch an initiative specifically concerning urban transport and the issue of integrating climate protection, energy saving and public health in a sustainable mobility policy for towns and cities; encourages cities in the EU to consider measures to reduce the CO2 emissions from cars and from passenger ca ...[+++]


7. est favorable à l'introduction d'une valeur limite annuelle de PM 10 à 33 μg/m en 2010 et appuie la proposition de la Commission d'introduire une réduction de concentration pour les PM 2,5, la part de PM 2,5 dans les PM 10 étant la plus nocive pour la santé; souhaite l'introduction, en 2010, d'un plafond annuel de 20 μg/m3 pour les PM 2,5, à transformer en valeur limite en 2015 et, conformément à la recommandation de l'OMS, d'une valeur cible à long terme de 10 μg/m3 pour les PM2,5; convient qu'il doit être possible d'accorder un délai plus long pour atteindre le plafond aux États membres qui sont en mesure de d ...[+++]

7. Favours the introduction of a PM10 yearly limit value of 33 µg/m3 in 2010 and supports the Commission's proposal to introduce a concentration reduction of PM2.5, as the PM2.5 part within PM10 is the most harmful to health; calls for the introduction of a PM2.5 target value of 20 µg/m3 in 2010, turning into a limit value in 2015, and, in accordance with the WHO recommendation, a long-term target value for PM2.5 of 10 µg/m3; agrees that it should be possible for Member States that can show that they have taken all feasible measures to be granted more time to reach the limit and target values;


7. est favorable à l'introduction d'une valeur limite annuelle de PM 10 à 33 μg/m en 2010 et appuie la proposition de la Commission d'introduire une réduction de concentration pour les PM 2,5, la part de PM 2,5 dans les PM 10 étant la plus nocive pour la santé; souhaite l'introduction, en 2010, d'un plafond annuel de 20 μg/m3 pour les PM 2,5, à transformer en valeur limite en 2015 et, conformément à la recommandation de l'OMS, d'une valeur cible à long terme de 10 μg/m3 pour les PM2,5; convient qu'il doit être possible d'accorder un délai plus long pour atteindre le plafond aux États membres qui sont en mesure de d ...[+++]

7. Favours the introduction of a PM10 yearly limit value of 33 µg/m3 in 2010 and supports the Commission's proposal to introduce a concentration reduction of PM2.5, as the PM2.5 part within PM10 is the most harmful to health; calls for the introduction of a PM2.5 target value of 20 µg/m3 in 2010, turning into a limit value in 2015, and, in accordance with the WHO recommendation, a long-term target value for PM2.5 of 10 µg/m3; agrees that it should be possible for Member States that can show that they have taken all feasible measures to be granted more time to reach the limit and target values;


6. est favorable à l'introduction d'une valeur limite annuelle de PM 10 à 30 μg/m en 2010 et appuie la proposition de la Commission d'introduire un plafond de concentration pour les PM 2,5, la part de PM 2,5 dans les PM 10 étant la plus nocive pour la santé; souhaite l'introduction, en 2010, d'un plafond annuel de 20 μg/m pour les PM 2,5, à transformer en valeur limite en 2015 et, conformément à la recommandation de l'OMS, d'une valeur cible à long terme de 10 μg/m pour les PM2,5; convient qu'il doit être possible d'accorder un délai plus long pour atteindre le plafond aux États membres qui sont en mesure de démont ...[+++]

6. Favours the introduction of a PM10 yearly limit value of 30 µg/min 2010 and supports the Commission's proposal to introduce a concentration reduction of PM2.5, as the PM2.5 part within PM10 is the most harmful to health; calls for the introduction of a PM2.5 target value of 20 µg/m in 2010, turning into a limit value in 2015, and, in accordance with the WHO recommendation, a long-term target value for PM2.5 of 10 µg/m; agrees that it should be possible for Member States that can show that they have taken all feasible measures to be granted more time to reach the limit value;


mettre en place un système équitable d'attribution de limites de mortalité des dauphins (LMD), en conformité avec les taux limites annuels de mortalité des dauphins, conformément aux dispositions des annexes III et IV.

the establishment of an equitable system for the assignment of dolphin mortality limits (DMLs), consistent with the per-year dolphin mortality caps, in accordance with Annexes III and IV.




datacenter (12): www.wordscope.ca (v4.0.br)

limite annuelle de souscription ->

Date index: 2021-12-19
w