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Traduction de «nouvelles technologies éducatives » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Nouvelles technologies éducatives | NTE [Abbr.]

new educational technology


Application des nouvelles technologies éducatives multi-médias

New Technologies Applied to Education, Vocational Training and Culture


technologies de l'information et de la communication | TIC | technologies de l'information et des communications | nouvelles technologies de l'information et de la communication | NTIC | nouvelles technologies de l'information et des communications | nouvelles technologies de l'information | NTI

information and communication technologies | ICT | information and communications technologies | new information and communication technologies | NICT | new information and communications technologies | new information technologies | NIT


Réseau des centres nationaux d'information sur les nouvelles technologies de l'information et l'éducation dans les Etats membres de la Communauté européenne | EURYCLEE [Abbr.]

Network of national information centres on new information technologies and education in the Member States of the European Community | EURYCLEE [Abbr.]


introduction des nouvelles technologies de l'information dans l'éducation

introduction of new information technology into the curriculum


Impact des nouvelles technologies : emploi et milieu de travail [ Impact des nouvelles technologies ]

New Technologies, their Impact on Employment and the Working Environment


Comité international pour l'audiovisuel et des nouvelles technologies de l'image et du son [ AVICOM | Comité international de l'ICOM pour l'audiovisuel et des nouvelles technologies de l'image et du son ]

International Committee for Audiovisual & Image & Sound & New Technologies [ AVICOM | ICOM International Committee for Audiovisual & Image & Sound & New Technologies ]


service des technologies de l'information | STI | service des TI | STI | service des nouvelles technologies de l'information et de la communication | service des NTIC | service NTIC

information technology department | IT department | department of information technology | information technology service | IT service


technologies de l'information et de la communication (1) | nouvelles technologies de l'information et de la communication (2) [ TIC | ICT | NTIC ]

information and communication technologies (1) | new information and communication technologies (2) [ ICT | ITC | NTIC ]


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TRADUCTIONS EN CONTEXTE
COMMUNICATION DE LA COMMISSION AU PARLEMENT EUROPÉEN, AU CONSEIL, AU COMITÉ ÉCONOMIQUE ET SOCIAL EUROPÉEN ET AU COMITÉ DES RÉGIONS Ouvrir l’éducation: les nouvelles technologies et les ressources éducatives libres comme sources innovantes d’enseignement et d’apprentissage pour tous

COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE COUNCIL, THE EUROPEAN ECONOMIC AND SOCIAL COMMITTEE AND THE COMMITTEE OF THE REGIONS Opening up Education: Innovative teaching and learning for all through new Technologies and Open Educational Resources


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52013DC0654 - EN - COMMUNICATION DE LA COMMISSION AU PARLEMENT EUROPÉEN, AU CONSEIL, AU COMITÉ ÉCONOMIQUE ET SOCIAL EUROPÉEN ET AU COMITÉ DES RÉGIONS Ouvrir l’éducation: les nouvelles technologies et les ressources éducatives libres comme sources innovantes d’enseignement et d’apprentissage pour tous

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52013DC0654 - EN - COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE COUNCIL, THE EUROPEAN ECONOMIC AND SOCIAL COMMITTEE AND THE COMMITTEE OF THE REGIONS Opening up Education: Innovative teaching and learning for all through new Technologies and Open Educational Resources


En plus d’élargir l’accès à l’éducation, l’utilisation accrue des nouvelles technologies et des ressources éducatives libres peut contribuer à réduire les coûts supportés par les établissements d’enseignement et les étudiants, en particulier parmi les groupes défavorisés.

In addition to broadening access to education, wider use of new technology and open educational resources can contribute to alleviating costs for educational institutions and for students, especially among disadvantaged groups.


COMMUNICATION DE LA COMMISSION AU PARLEMENT EUROPÉEN, AU CONSEIL, AU COMITÉ ÉCONOMIQUE ET SOCIAL EUROPÉEN ET AU COMITÉ DES RÉGIONS Ouvrir l’éducation: les nouvelles technologies et les ressources éducatives libres comme sources innovantes d’enseignement et d’apprentissage pour tous /* COM/2013/0654 final */

COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE COUNCIL, THE EUROPEAN ECONOMIC AND SOCIAL COMMITTEE AND THE COMMITTEE OF THE REGIONS Opening up Education: Innovative teaching and learning for all through new Technologies and Open Educational Resources /* COM/2013/0654 final */


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EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52013DC0654 - EN - COMMUNICATION DE LA COMMISSION AU PARLEMENT EUROPÉEN, AU CONSEIL, AU COMITÉ ÉCONOMIQUE ET SOCIAL EUROPÉEN ET AU COMITÉ DES RÉGIONS Ouvrir l’éducation: les nouvelles technologies et les ressources éducatives libres comme sources innovantes d’enseignement et d’apprentissage pour tous

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52013DC0654 - EN - COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE COUNCIL, THE EUROPEAN ECONOMIC AND SOCIAL COMMITTEE AND THE COMMITTEE OF THE REGIONS Opening up Education: Innovative teaching and learning for all through new Technologies and Open Educational Resources


– vu la communication de la Commission du 25 septembre 2013 intitulée «Ouvrir l'éducation: les nouvelles technologies et les ressources éducatives libres comme sources innovantes d'enseignement et d'apprentissage pour tous» (COM(2013)0654) et le document de travail des services de la Commission qui l'accompagne, intitulé «Analysis and mapping of innovative teaching and learning for all through new Technologies and Open Educational Resources in Europe» (SWD(2013)0341),

– having regard to the Commission Communication of 25 September 2013 entitled ‘Opening up Education: Innovative teaching and learning for all through new Technologies and Open Educational Resources’ (COM(2013)0654) and the accompanying staff working document on analysis and mapping of innovative teaching and learning for all through new Technologies and Open Educational Resources in Europe (SWD(2013)0341),


– vu la communication de la Commission du 25 septembre 2013 intitulée "Ouvrir l'éducation: les nouvelles technologies et les ressources éducatives libres comme sources innovantes d'enseignement et d'apprentissage pour tous" (COM(2013)0654) et le document de travail des services de la Commission qui l'accompagne, intitulé "Analysis and mapping of innovative teaching and learning for all through new Technologies and Open Educational Resources in Europe" (SWD(2013)0341),

– having regard to the Commission Communication of 25 September 2013 entitled ‘Opening up Education: Innovative teaching and learning for all through new Technologies and Open Educational Resources’ (COM(2013)0654) and the accompanying staff working document on analysis and mapping of innovative teaching and learning for all through new Technologies and Open Educational Resources in Europe (SWD(2013)0341),


10. prend note avec préoccupation que les femmes ne représentent que 20% des étudiants en technologies de l'information et de la communication et qu'elles sont, en général, fortement sous-représentées dans ce domaine; qu'en raison de leur accès limité aux nouvelles connaissances, les femmes sont empêchées d'obtenir des emplois hautement qualifiés et les mieux rémunérés dans des secteurs largement liés aux technologies de l'information; demande aux États membres, conformément aux orientations politiques définies par le Conseil europé ...[+++]

10. Notes with concern that women make up only 20% of information and communication technologies students and that they are generally seriously under-represented in this area; notes that, owing to their limited access to new skills, women are prevented from securing the most highly qualified and best-paid jobs in sectors broadly linked to information technologies; calls on the Member States, in accordance with the political guidelines laid down by the Nice European Council of December 2000, to facilitate women's access to education and lifelong learning, in particular training in new technologies; draws attention, to that end, to the ...[+++]


10. prend note avec préoccupation que les femmes ne représentent que 20% des étudiants en technologies de l'information et de la communication et qu'elles sont, en général, fortement sous-représentées dans ce domaine; qu'en raison de leur accès limité aux nouvelles connaissances, les femmes sont empêchées d'obtenir des emplois hautement qualifiés et les mieux rémunérés dans des secteurs largement liés aux technologies de l'information; demande aux États membres, conformément aux orientations politiques définies par le Conseil europé ...[+++]

10. Notes with concern that women make up only 20% of information and communication technologies students and that they are generally seriously under-represented in this area; notes that, owing to their limited access to new skills, women are prevented from securing highly qualified and the best-paid jobs in sectors broadly linked to information technologies; calls on the Member States, in accordance with the political guidelines laid down by the Nice European Council of December 2000, to facilitate women’s access to education and lifelong learning, in particular training in new technologies; draws attention, to that end, to the need ...[+++]


Q. considérant que la finalité première de l'éducation est de transmettre un savoir et un savoir-faire permettant aux étudiants d'accéder à une réelle autonomie et que cela doit être particulièrement le cas en ce qui concerne l'usage des nouvelles technologies, et considérant qu'une utilisation bénéfique des nouvelles technologies à des fins éducatives requiert la présence et l'accompagnement d'un personnel qualifié ayant bénéficié d'une formation spécialisée, suivie et évolutive,

Q. whereas the ultimate goal of education is to pass on knowledge and know-how that will enable students to become genuinely independent; whereas this applies in particular to the use of new technologies; whereas the presence and guidance of qualified staff who receive specialised, extensive and constantly updated training is required in order to ensure that the use of new technologies for educational purposes is beneficial,




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nouvelles technologies éducatives ->

Date index: 2021-05-21
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